راه پرداخت بهترین منبع شما برای دانستن هر چیزی در زمینه فناوریهای مالی است.
تصمیم جسورانه سپ و چشم امید به همراهی همکاران / درباره فرید ستاره، مدیر تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان چه میدانید؟
ماهنامه عصر تراکنش / شرکت پرداخت الکترونیک سامان، اولین پیاسپی است که چندی پیش دریافت کارمزد روی درگاههای پرداخت خود را مجدداً برقرار کرده است. این شرکت که سهم عمدهای از بازار درگاه پرداخت را در اختیار دارد، پیش از این نیز آخرین شرکتی بود که حاضر به حذف کارمزدهای تراکنش در سال ۱۳۸۹ شد. شرکت پرداخت الکترونیک سامان از ابتدا کارمزد داشت و از ابتدا تا سال ۱۳۸۶ روی تمام بسترهایش کارمزد میگرفت. آن بسترها هم از ابتدا POS، اینترنت و سپس موبایل بود.
فرید ستاره، مدیر تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در اینباره معتقد است؛ «کسی که به دنبال کسبوکار درست است، حتماً میداند که برای ارائه سرویس مناسب به مشتری باید خدمات امن و بسترهای ساده و روانی را در اختیار آن قرار دهد. پس طرف دیگر نیز درک خواهد کرد که اخذ پول از شرکت ارائه خدمات منجر به پیشرفت نمیشود. او امیدوار است که دیگر همکارانش در این بازار با پرداخت الکترونیک سامان همراه شده و به سمت اخذ کارمزد بروند و با همراهی هم، بسترها و تواناییهای خوبی را به وجود بیاورند.
فرید ستاره باور دارد که اگر دو تا سه پیاسپی بزرگ هم وارد این بازی شوند، بهسادگی میتوان این نظام کارمزدی درست را جا انداخت و یک موقعیت، برد ـ برد برای همه ایجاد کرد. در این بازی دارنده کارت، پذیرنده و پیاسپی کنار هم برنده بازی هستند. او معتقد است؛ این تصمیم در طولانیمدت تأثیری بر روند بازارشان ندارد، چون این اطمینان را از مشتریهای خود دارند که با هزینه بیشتر، سرویس خوب، کامل، جامع، امن و در یک کلمه «متفاوتتری» دریافت میکنند که آینده خوبی را برای کسبوکارشان فراهم میآورد.