راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مصرف‌کنندگان کدام را ترجیح می‌دهند؛ بیمه‌گران سنتی یا اینشورتک‌ها؟

یک بررسی نشان داده که بسیاری از مصرف‌کنندگان اروپایی هنگام استفاده از بیمه‌گرهای سنتی احساس رضایت بیشتری دارند تا استفاده از سرویس‌های شرکت‌های اینشورتک.

با توجه به بررسی که شرکت مشاوره مدیریت جهانی «اولیور وایمن» از پنج‌هزار مشتری در انگلستان، فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا انجام‌ داده، اکثریت مشتریان فین‌تک (61 درصد) از بیمه‌گر سنتی استفاده می‌کنند که پیشنهادها و قیمت‌گذاری مشابهی مانند رقیب‌های اینشورتکی خود ارائه می‌دهند.

نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که فرصت قابل‌توجهی برای بیمه‌گران سنتی ایجادشده تا بتوانند مشتریان خود را از اینشورتک‌ها پس بگیرند. البته در بین کشورهای موردتحقیق، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. بدین ترتیب که کشورهای آلمان (71 درصد) و انگلستان (69 درصد) بیشترین اعتماد را در بین بیمه‌گران سنتی دارند و پس از آنها فرانسه (58 درصد)، اسپانیا (56 درصد) و ایتالیا (48 درصد) قرار دارند.

ببینید: ۱۰ پیش‌بینی از آینده‌ی اینشورتک و صنعت بیمه در سال ۲۰۱۹

به گفته اولیور وایمن، هنوز موسسات مالی سنتی، به اکثریت مشتریان خرده‌فروشی خدمات ارائه می‌دهند و به نوعی آنها را در اختیار دارند. البته از زمانی که اینشورتک‌ها، پیشنهادهای متفاوتی به بازار ارائه داده‌اند، آینده به‌شدت رقابتی بین آنها و بیمه‌گرهای سنتی پیش‌بینی می‌شود.

فادی خیاط، شریک بیمه در اولیور وایمن گفت:

«انعطاف‌پذیری، قیمت و سرعت دریافت پوشش بیمه دلایل اصلی هستند تا مشتریان، پیشنهادهای جدید بیمه دیجیتالی را بسنجند و بررسی ما نشان می‌دهد که بسیاری از مشتریان تحت پوشش بیمه نیستند.»

او همچنین گفت تا به امروز پیشنهادهای اینشورتک نسبتا بخش محدودی از بازار را پوشش می‌دهند و بیمه‌گران سنتی، به‌خوبی پایه‌گذاری شدند که خدمات جدیدی را برای حفظ و جذب مشتریانی که به پیشنهادهای جدید علاقه‌مندند، ارائه دهند.

منبع: Insurance Business

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.