راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دانشگاه تربیت مدرس ۱۳ و ۱۴ شهریور میزبان کنفرانس فین‌تک ایران است

«نوآفرینان» و پایگاه خبری «راه پرداخت» کنفرانس فین‌تک ایران را ۱۳ و ۱۴ شهریور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌کنند. در این کنفرانس به این موضوع پرداخته خواهد شد که فین‌تک چه سهمی از GDP کشور را می‌تواند به خود اختصاص دهد و چه نقشی در این شاخص می‌تواند داشته باشد. چهره‌های شناخته شده این حوزه در کنفرانس فین‌تک ایران حضور خواهند داشت.

در این رویداد چهره‌هایی مانند مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی، سید ولی‌الله فاطمی بنیان‌گذار توسن، رحمان بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی، علی چهارلنگی رییس هیات مدیره خدمات رایانه امید، میثم رجبی مدیر توسعه کسب‌وکار حصین، علی بدیعی مدیرعامل فینوتک، علی عزیزی مدیر کسب‌وکار فین‌تک فناپ، صادق فرامرزی مدیرعامل فرابوم، مهدی عبادی دبیر انجمن فین‌تک ایران، بهنام امیری معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز تجارت الکترونیک، مصطفی نقی‌پورفر مدیر آزمایشگاه نوآوری بلاکچین، یاشار راشدی دبیر انجمن بلاکچین، حسین اسلامی قائم‌مقام بنیاد ققنوس، فاطمه جعفری مدیرعامل سهامیاب، جعفر محمدی مدیرعامل سامانه‌نگار آتنا، محمدعلی مداح‌علی مدیرعامل آزمایشگاه بلاکچین شریف و دیگر چهره‌های فعال در این حوزه حضور دارند.

.

چرا فین‌تک؟

فین‌تک یعنی کاربرد نوآورانه فناوری در خدمات مالی. فین‌تک طیف وسیعی از کسب‌وکارها را شامل می‌شود؛ از قرض‌دهی گرفته تا ماینینگ همه بخشی از فضای فین‌تک ایران هستند. نکته فراموش شده درباره این کسب‌وکارها نقشی است که در توسعه GDP ایران می‌توانند داشته باشند. حجم مطالبی که درباره فین‌تک تولید شده گاهی اوقات حساسیت ما را تحریک کرده و نسبت به آن گارد گرفته‌ایم. گاهی اوقات تصور می‌کنیم که فین‌تک یک هایپ است و اغراق درباره آن بسیار زیاد است.

برخی تصور می‌کنند فین‌تک هم حبابی است مانند حباب‌های دیگر و دیر یا زود حباب آن می‌ترکد. با این همه درباره یک چیز کم‌تر صحبت شده است: فین‌تک چه نقشی در توسعه ابعاد اقتصاد ایران دارد؟ به عبارت دیگر فین‌تک باعث رشد چند درصد از GDP ایران خواهد شد؟ آیا فین‌تک توان این را دارد که حجم اقتصاد ایران را بزرگ‌تر کند؟ اگر این توان در فین‌تک وجود دارد، چقدر؟

.

چرا کنفرانس فین‌تک ایران؟

در کنفرانس فین‌تک ایران پرسش کلیدی این است که فعالان کسب‌وکارهای فین‌تک یران چه می‌خواهند و چه می‌توانند برای اقتصاد ایران انجام دهند؟ در این کنفرانس می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که فین‌تک چقدر توان افزایش حجم اقتصاد ایران را دارد و برای این کسب‌وکارهای فین‌تک چه نیازهایی دارند؟ چه چالش‌هایی باعث شده کسب‌وکارهای فین‌تک ایران تا امروز نتوانند نقش موثری در اقتصاد ایران داشته باشند؟ آیا در آینده این روند تغییر خواهد کرد؟ در این رویداد و با حضور چهره‌های شناخته شده فین‌تک ایران به این موضوع می‌پردازیم که فین‌تک چه توانی در رشد GDP در ایران دارد. راه پرداخت و نوآفرینان با همکاری هم اقدام به برگزاری کنفرانس فین‌تک ایران کرده‌اند. این رویداد با حضور افرادی از بخش‌های متعدد بانک­‌ها، بیمه­‌ها، بورس و سرمایه‌گذاری برگزار می­‌شود.

در این کنفرانس سخنرانی‌هایی با موضوعاتی مانند «:فین‌تک ایران چه مقدار توان افزایش GDP کشور را دارد؟»، «کسب‌وکارهای پرداخت چگونه به توسعه اقتصاد ایران کمک می‌کنند؟»، «کسب‌وکارهای فناوری‌های بانکی ایران چگونه به توسعه اقتصاد ایران کمک می‌کنند؟» و «چرا باید رگ‌تک را جدی گرفت؟»، «ولث‌تک چگونه به توسعه اقتصاد ایران کمک می‌کند؟» ارائه خواهد شد.

در روز اول این کنفرانس که به همایش اختصاص دارد، به جز سخنرانی‌های ذکر شده، دو پنل هم برگزار می‌شود. در پنل «آینده فین‌تک در ایران» مهدی عبادی، صادق فرامرزی، میثم رجبی، علی بدیعی و علی عزیزی حضور دارند. پنل «بلاکچین و فرصت‌های آن برای ایران» نیز با حضور محمدعلی مداح‌علی، مصطفی نقی‌پورفر، امیرعباس امامی، یاشار راشدی و عباس آشتیانی برگزار خواهد شد و رضا جمیلی آن را مدیریت خواهد کرد.

روز دوم این رویداد به کارگاه‌های تخصصی اختصاص دارد. این کارگاه‌ها ۴ سری هستند. سری اول به مبانی بلاکچین، رمزارز و ماینینگ اختصاص دارد. سری دوم مباحث مربوط به ولث‌تک هستند و مبانی ولث‌تک و مدیریت سرمایه، الگوریتم تریدینگ ومعامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی کارگاه‌های ولث‌تک به حساب می‌آیند. سری سوم این کارگاه‌ها در مورد اینشورتک خواهد بود. مبانی اینشورتک، فناوری در بیمه و مدل‌های کسب‌وکار نوین در بیمه سری سوم را تشکیل می‌دهند. در سری چهارم نیز درباره مبانی لندتک، مدیریت مالی شخصی و تامین مالی جمعی توضیح داده خواهد شد. هر کدام از کارگاه‌ها به وسیله یکی از فعالان متخصص در هر کدام از این حوزه‌ها تدریس خواهد شد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد سخنرانی‌ها، پنل‌ها و ساعت‌بندی کارگاه‌ها و همچنین ثبت‌نام در کنفرانس فین‌تک ایران می‌توانند به صفحه این رویداد در ایوند مراجعه کنند. مخاطبان راه پرداخت می‌توانند با استفاده از کد way2pay با ۳۰ درصد تخفیف ثبت‌نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.