راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دونالد ترامپ بیت‌کوین را هم وارد معادلات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد!

پس از حمله تند و ناگهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده، مبنی بر این‌که این ارزها به هوای خالی می‌مانند و زدن برچسب «دارایی‌های رمزنگاری غیرقانون‌مند» به آن‌ها، دنیای این ارزهای مدرن تکان خورده است.

قیمت بیت‌کوین بلافاصله پس از توئیت‌ها و اظهار نظرات ترامپ اندکی افزایش یافت و تجار بیت‌کوین و سرمایه‌گذاران بر این عقیده‌اند که علیرغم اطلاعات خوبی که ترامپ در مورد ارزهای رمزنگاری شده دارد و موضع مشخصی که نسبت به این ارزها دارد، اما همین دانش و موضع می‌تواند به آگاهی بیشتر در مورد ارزهای رمزنگاری شده انجامیده و به بالا رفتن بهای آن‌ها کمک کند.

در هر صورت، مساله مهم این است که ترامپ، سهوا بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده را به موضوع ریاست جمهوری آتی ایالات متحده آمریکا سنجاق کرده است و درکی ارزشمند از فناوری نوظهور بیت‌کوین به همگان داده است، به‌ویژه به جمعی از مشتاقان و امیدواران انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده آمریکا، که اکنون به طرفداران سرسخت و عیان بیت‌کوین نیز تبدیل شده‌اند.

جرمی آلیر، مدیر اجرایی گروه پرداخت‌ و مبادلات ارزهای رمزنگاری شده و بیت‌کوین، طی توئیتری اعلام که «این احتمالا بزرگ‌ترین سیگنال (برای بیت‌کوین) تاکنون است». وی افزود:

رمزنگاری اکنون به یک مساله سیاسی جهانی و وابسته به ریاست جمهوری تبدیل شده است. مردم در سراسر جهان تلفیقی از ارزهای رمزنگاری شده مستقل و غیرمستقل را خواهند پذیرفت.

از طرف دیگر، کمیته ارزهای رمزنگاری شده و بیت‌کوین، توئیت‌های دونالد ترامپ را مهر تاییدی برای بیت‌کوین و سایر ارزها و دستاوردهای مبتنی بر  فناوری بلاکچین قلمداد می‌کند.

برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی صرافی بزرگ کوین‌بیس، طی توئیتی اعلام کرد:

دسترسی باز شد! من رویای رئیس جمهوری که نیاز داشت به توسعه استفاده از ارزهای رمزنگاری شده پاسخ دهد را سال‌ها پیش دیده بودم.

در حالی که بازار، واکنش‌های شدیدی نسبت به توئیت‌های جنجالی دونالد ترامپ در خصوص بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده نشان داده است، ناظران و دست‌اندرکاران بازار انتظار دارند که این موضع ریاست جمهوری منجر به افزایش بیشتر بهای ارزهای رمزنگاری شده و بیت‌کوین طی ماه‌های آتی شود.

متی گرینسپن، تحلیل‌گر ارشد بازار در ای‌تورو، به مشتریانش نوشت:

اگرچه دونالد ترامپ ادعا می‌کند طرفدار بیت‌کوین نیست، اما حقیقت این است اشاره به آن در کل یک ترقی بزرگ برای کل بازار رمزنگاری است.

بسیاری از سیاست‌مداران و رقبای سرسخت ریاست جمهوری که تاکنون چندین بار حرف بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده را به میان کشیده‌اند، اکنون این فرصت را یافته‌اند تا در قبال توئیت‌ها و موضع مخالف ترامپ واکنش نشان دهند.

یکی از نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ با نام اندرو یانگ، که قبلا نیز فناوری زیربنایی ارزهای رمزنگاری شده، بلاکچین را مورد تحسین قرار داده بود اذعان کرد:

بلاکچین پتانسیل بالایی دارد. (این فناوری) می‌تواند بسیاری از چیزها را ایمن‌تر، شفاف‌تر و کارآمدتر سازد.

یانگ که عمدتا روی یک پلتفرم درآمد پایه یا تضمین درآمد پایه کار می‌کند که به ازای هر بزرگسال آمریکایی هزار دلار در ماه دریافت می‌کند، اخیرا اعلام کرد که حاضر است واریزی‌های افراد را به بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز دریافت کند.

این در حالی است که دیگر مدعی ریاست جمهوری دموکرات آمریکا، تولسی گبرد نیز از جمله افرادی است که در سال 2017 میلادی روی اترویم و لایت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است؛ آن هم درست در بحبوحه اوج گرفتن ارزش بیت‌کوین، که توانست تنها در طول 12 ماه، از زیر 1000 دلار خود را به 20000 دلار برساند.

اکنون دونالد ترامپ، علیرغم موضعی که قصد دارد نشان دهد، بیت‌کوین را به یک موضوع مهم و ارزشمند تبدیل کرده است، و هیچ‌چیز و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی این روند را بگیرد. روندی که کاخ سفید را خواه یا ناخواه، به بخشی مهم از کمپین بزرگ بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده بدل کرده است.

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.