راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت تلکس‌تکنولوژی، اولین سیم‌کارت کریپتو را راه‌اندازی می‌کند

دنیای مبادلات کریپتوکارنسی‌ها گسترده‌تر می‌شود. شرکت تلکس‌تکنولوژی (Telx Technologies)، نیز اولین سیم‌کارت کریپتو را برای انجام تراکنش‌ها از طریق اس‌ام‌اس راه‌اندازی خواهد کرد.

شرکت کریپتوکارنسی و ارتباطات از راه دور «تلکس تکنولوژی» اعلام کرد که اولین کیف پول سیم‌کارتی کریپتو را راه‌اندازی می‌کند که امکان انجام تراکنش‌ها از طریق پیامک را فراهم می‌کند.

بر اساس گزارشی که اخیرا مدیوم از این شرکت منتشر کرده، این سیم‌کارت به کاربرانش این قابلیت را می‌دهد که با شماره تلفن کریپتوی اختصاصی خود رمزارزها را از طریق پیامک، ارسال کنند.

لازم به ذکر است که این تراکنش‌ها به گوشی هوشمند نیاز ندارند و همچنین لازم نیست که به اینترنت متصل باشند. از طرفی، این سیستم هیچ کنترلی بر کیف پول کریپتو کاربر ندارد.

سیم‌کارت کریپتو تلکس

.

تراکنش‌های کریپتو در تلفن‌های معمولی

جامعه کریپتو در رویداد اثبات کلید که در ماه ژانویه راه‌اندازی کرد سعی داشت که به تازه‌واردان این حوزه آموزش داد. با این حال باید گفت که در خصوص نداشتن کنترل مستقیم بر کیف پول، معایب قابل توجهی وجود دارد. به عقیده بسیاری از هواداران کریپتو، مدیریت دارایی‌های کیف پول یک نفر توسط واسطه‌گر، باعث می‌شود که ماهیت ذاتی این فناوری از بین برود.

بنابراین مدیریت کلیدهای خصوصی توسط واسطه‌ها، سطح بالایی از کاربرپسندی را فراهم می‌کند. تلکس در اطلاعیه خود نیز به این نکته اشاره کرد و گفت:

«هدف ما در تلکس این است که مبادلات ارز دیجیتال را تا جای ممکن آسان و در دسترس قرار دهیم. این بدین معنی است که راه‌حل‌هایی ایجاد کنیم که افراد فنی و غیر فنی بتوانند با آن سازگار شوند. ما باور داریم که بین پرداخت‌ها و ارسال پیام، هم‌افزایی و همکاری فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

.

بهتر است به گذشته برگردیم

بر اساس گزارش مدیوم پست، سیم‌کارت کریپتو در 180 کشور در دسترس قرار دارد. همچنین امکان ارسال نامحدود پیامک را فراهم و از بیت‌کوین، لایت‌کوین، دش، زی‌کش و بیت‌کوین‌کش پشتیبانی می‌کند. برای اینکه معاملات کریپتو در این سرویس انجام شود، کاربر می‌تواند به هر شماره موبایلی که می‌خواهد اس‌ام‌اس ارسال کند.

در آخر، این شرکت متعهد شده است که از تعویض سیم‌کارت و انتقال شماره تلفن جلوگیری کند و انجام تراکنش‌ها را فقط از طریق سیم‌کارت مخصوص بپذیرد، با شماره پین اختصاصی از کیف پول محافظت کند و در صورت مفقودی یا دزدیده شدن، امکان کلیدهای پشتیبان را فراهم کند.

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.