راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تریبونی برای استارت‌آپ‌های شکست خورده و کمپینی برای بیان چالش‌ها و دغدغه‌های کسب‌وکارها در اجلاس وب فارسی

پنجمین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی با هدف نزدیک‌تر کردن دیدگاه بخش دولتی و خصوصی به حوزه فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط بهتر بین این دو بخش با محوریت کارآفرینی، تجارت الکترونیکی، صادرات خدمات و امنیت سایبری هفتم شهریورماه برگزار خواهد شد.

ببینید: وب فارسی و موبایل آباد در مسیر رفع چالش‌های اکوسیستم استارت‌آپی کشور / اهداف پنجمین اجلاس وب فارسی چیست؟

به بهانه برگزاری پنجمین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی با حمیدرضا همتی، ریس اجلاس وب فارسی گفت‌وگو کرده‌ایم. او می‌گوید: «امسال در این رویداد تریبونی به استارت‌آپ‌های شکست خورده برای بیان تجربیاتشان اختصاص داده خواهد شد. همچنین قرار شده کسب‌وکارها با شرکت در کمپین «چالش‌ها و دغدغه‌ها» به ایجاد فضای کسب‌وکاری شفاف و پویا کمک کنند.»

.

کمپین چالش‌ها و دغدغه‌ها

حمیدرضا همتی، ریس اجلاس وب فارسی با بیان اینکه تا کنون استقبال خوبی از پنجمین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی شده، گفت: «تلاش می‌کنیم تا فعالان، نخبگان و جوانان صنعت فناوری را همراه با مدیران تصمیم گیر و نهادهای بالا دستی گرد هم آورده تا رشد و اعتلای این صنعت را در پی داشته باشیم.»

در این دوره از اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی کمپینی تحت عنوان چالش‌ها و دغدغه‌ها برگزار خواهد شد. همتی در رابطه با این کمپین توضیح داد: «اشخاص علاقه‌مند می‌توانند با ضبط ویدیو چالش‌ها و تجربه خود را برای دبیرخانه وب فارسی ارسال کنند. ما در روز مراسم به تحلیل و بررسی این چالش‌ها می‌پردازیم. در نظر داریم تا این کمپین را به‌ صورت دائمی اجرا کنیم تا بتوانیم فضای کسب‌وکاری شفاف و پویایی داشته باشیم.»

.

تریبونی برای استارت‌آپ‌های شکست خورده

در پنجمین اجلاس وب فارسی امسال تریبونی به استارت‌آپ‌های شکست خورده برای بیان تجربیاتشان اختصاص داده خواهد شد. همتی با اعلام این خبر گفت: «استارت‌آپ های شکست خورده و شرکت‌کنندگان در کمپین چالش‌ها و دغدغه‌ها می‌توانند در تریبون این دوره از اجلاس، مشکلات خود را مطرح کنند. ویدیوهای منتخب علاوه بر نمایش در این رویداد با حضور مدیران و جوانان دغدغه‌مند مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت.»

او گستردگی مطالب را یکی از دلایلی می‌داند که باعث شده اجلاس وب فارسی به سمت برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین گام بردارد. همتی می‌گوید: «با راه‌اندازی بخش سخنرانی‌ها و کارگاه‌های اینترنتی توانستیم ساعات آموزشی را افزایش داده و مباحث تخصصی را برای مخاطبین خاص منتشر کنیم.»

همتی با اشاره به هفت پنل‌ تخصصی که با حضور مدیران تصمیم گیر و فعالان بخش خصوصی در این رویداد برگزار خواهد شد، گفت: «امسال پنل حلقه‌های مفقوده اکوسیستم استارت‌آپی را با هدف انتقال تجربه کارآفرینان، بانوان و فعالان صنعت فناوری ارتباطات برگزار می‌کنیم.»

.

جایزه وب فارسی به کدام کسب‌وکارها تعلق می‌گیرد؟

جایزه وب فارسی فرآیند شناسایی، ارزیابی و تقدیر از سرآمدان فضای مجازی و فناوری اطلاعات است، این جایزه در چهار سطح مختلف به ارزیابی وب‌سایت، پرتال‌های اینترنتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌پردازد. همتی در توضیح این چهار سطح ارزیابی گفت: «سطح اول توسعه زبان فارسی است که به بررسی پورتال‌ها از منظر تولید محتوا و زبان فارسی می‌پردازد، سطح دوم نیز تعامل و پویایی است که گرافیک، برنامه‌نویسی و فناوری‌های نوین پرتال‌ها را بررسی می‌کند.»

ریس اجلاس وب فارسی ادامه داد: «سطح سوم نیز به تحلیل و بررسی پورتال از منظر امنیت سایبری اختصاص یافته است. همچنین سطح چهارم علاوه بر بررسی پورتال و وب‌سایت‌ها به بهره‌وری سازمان‌ها از منظر فناوری می‌پردازد. سه مجموعه که بیشترین امتیاز را دریافت کنند، تندیس جایزه وب فارسی به آنها تعلق می‌گیرد.»

او در پایان اشاره می‌کند: «کسب‌وکارهای صنعت فناوری می‌توانند به عنوان حامی و یا اسپانسر در پنجمین اجلاس وب فارسی شرکت کنند. علاقه‌مندان برای حمایت از اجلاس وب فارسی می‌توانند از طریق ارتباط با دبیرخانه وب فارسی و پست الکترونیک info@pwconf.ir اقدام کنند.»

برای ثبت‌نام پنجمین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی روی این لینک کلیک کنید. مخاطبین راه پرداخت می‌توانند از کد تخفیف ۳۰ درصدی way2pay برای شرکت در این رویداد استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.