راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قابلیت پشتیبانی از بیت‌کوین در گلکسی S10 و نوت 10 سامسونگ اضافه شد

جدیدترین گوشی‌های موبایل سامسونگ در چند روز گذشته وارد بازار شد. اما نداشتن افزونه بیت‌کوینی در این گوشی‌ها، برخلاف انتظارات کاربران بیت‌کوین بود.

در ماه مارس، جدیدترین مدل گوشی‌های سامسونگ گلکسی S10 و نوت 10 به بازار ارائه شد؛ اما برخلاف انتظارات، این گوشی‌های مبتنی بر فناوری بلاکچین از بیت‌کوین پشتیبانی نمی‌کردند و فقط قابلیت‌ پشتیبانی از اتریوم و توکن‌های مرتبط با ERC-20 را داشتند. به همین خاطر این موضوع، کاربران بیت‌کوین را ناامید کرد.

ببینید: چه خبر از سامسونگ گلکسی اس۱۰ و کیف پول کریپتواش؟

اما سامسونگ به تازگی قابلیت پشتیبانی از بیت‌کوین را به‌طور ناگهانی در کی‌استور بلاکچین اضافه کرد. یعنی افرادی که از سامسونگ‌های مدل گلکسی S10 و نوت 10 استفاده می‌کنند، می‌توانند کلیدهای خصوصی را روی کیف پول‌های بیت‌کوین دستگاه خود ذخیره کنند.

کنترل بر کلیدهای خصوصی کیف پول‌، یکی از جنبه‌های بسیار مهم در دنیای بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌ها است که بسیار چشم‌پوشی می‌شود. همچنین بزرگترین هک‌ها و دزدی‌های کریپتو از این جهت رخ می‌دهد که مردم در کیف پول‌هایی که کلید خصوصی دارند، نمی‌توانند توکن ذخیره کنند.

ذخیره‌سازی بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌ها روی کیف پول مبتنی بر گوشی‌های هوشمند که به کاربران امکان کنترل بر کلیدهای خصوصی خود را می‌دهد، باعث از بین رفتن وابستگی به صرافی‌های بیرونی می‌شود.

کی‌استور بلاکچین سامسونگ به‌عنوان مکانی امن و ساده برای کریپتوکارنسی شما، معرفی شده است که مانند اپل‌پی و گوگل‌پی، در عنصر امن موبایل ذخیره می‌شود و هرگز در ابر خارجی یا سامسونگ ذخیره نشده است.

ببینید: سامسونگ پی یا گوگل پی؟ / بررسی کامل این دو سرویس‌ پرداخت هوشمند

به‌علاوه امسال، شرکت‌های تکنولوژی در سراسر جهان، از غول شبکه اجتماعی فیس‌بوک گرفته تا اپل که آیفون تولید می‌کند، به بیت‌کوین و کریپتو تمایل نشان داده‌اند و آنها را از بازار خرسی یکساله خارج کرده‌اند.

از زمانیکه شرکت‌های تکنولوژی به صنعت مالی سنتی پیوستند تا بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌ها را به‌عنوان آینده پول معرفی کنند، انتظار می‌رود کاربران جدید با سرعت بیشتری وارد این فضا شوند، که پذیرش آنهم با سرعت زیادی انجام شده است.

قیمت بیت‌کوین در سال جاری تاکنون افزایش یافته است؛ زیرا بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی به بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌ها تمایل نشان داده‌اند.

در حال حاضر، ویژگی‌های بلاکچینی در گوشی‌های گلکسی اس 10 و نوت 10 به کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، کره جنوبی، اسپانیا و سوئیس محدود شده است.

این قابلیت فقط در گلکسی S10e، S10، S10+، S10 5G، نوت 10 و نوت 10 پلاس اجرا می‌شود.

علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم، کاربران سامسونگ گلکسی S10 و نوت 10 می‌توانند «کلایتن» را نیز به کی‌استور بلاکچین خود ذخیره کنند. این توکن دیجیتال اخیرا توسط غول اپلیکیشن پیام‌رسان کره‌ای به نام «کاکائو» راه‌اندازی شده است.

اکنون سامسونگ 17 اپلیکیشن غیر متمرکز را در کی‌استور بلاکچین راه‌اندازی کرده است و بلاکچین خود را مبتنی بر اتریوم توسعه می‌دهد.

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.