راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد «مدرسه تابستانه بلاکچین ایران» دوم شهریورماه برگزار می‌شود / ۳۱ مرداد آخرین مهلت ثبت نام اعلام شد

رویداد «مدرسه تابستانه بلاکچین ایران» یا IBSS با هدف آموزش، توسعه مهارت و گسترش شبکه متخصصان در حوزه بلاکچین در ایران با همکاری آزمایشگاه بلاکچین شریف و شرکت آریاهمراه سامانه، شهریور و مهرماه امسال برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ثبت نام در این رویداد ۳۱ مردادماه اعلام شده است.

رویداد «مدرسه تابستانه بلاکچین ایران به دو بخش آموزش پیشرفته بلاکچین در دو دوره تئوری و عملی که ۲ تا ۸ شهریورماه و همایش سراسری دو روزه ملی بلاکچین که ۶ و ۷ مهرماه برگزار می‌شود، تقسیم شده است. (+)

قسمت اول این رویداد در پنج روز و در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. سه روز اول مربوط به مباحث تئوری بلاکچین است و دو روز آخر به برگزاری کارگاه‌های عملی و کدنویسی بلاکچین اختصاص پیدا خواهد کرد.

در واقع در این پنج روز شرکت‌کنندگان با صفر تا صد فنی و کسب‌وکاری محصولات و پروژه‌های بلاکچین آشنا شده و با ابزارهایی که در این دوره معرفی می‌شود؛ می‌تواند نه تنها یک کسب‌وکار را در حال حاضر طراحی کنند بلکه گام به گام با تغییرات پویای این حوزه نیز پیش بروند. در نهایت شرکت‌کنندگان مدرک رسمی دانشگاه صنعتی شریف را دریافت می‌کنند.

برای مشاهده سرفصل‌های آموزشی به همراه ارائه‌دهندگان این پنج روز، روی این لینک کلیک کنید.

مخاطبان راه پرداخت می‌توانند به ترتیب با وارد کردن کد WAY2PAYTHEORY و WAY2PAYFULL برای شرکت در دوره تئوری و پکیج کامل از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار شوند. همچنین کد تخفیف ۳۵ درصدی WAY2PAYCONF برای شرکت در همایش‌های دو روزه این رویداد در نظر گرفته شده است.

تکمیل‌کننده دوره آموزشی مدرسه تابستانه بلاکچین ایران (IBSS)، همایش دو روزه‌ای است که با هدف جمع کردن جامعه بلاکچینی ایران به دورهم برگزار خواهد شد. در این رویداد دو روزه که ۶ و ۷ مهرماه برگزار خواهد شد، سعی بر آن است تمامی جامعه بلاکچینی ایران به دور هم جمع شوند. همچنین مسئولین دولتی و حکومتی نیز به این جمع اضافه خواهند شد. مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، پنل‌ها و ارائه‌های استارت‌آپی، این رویداد را ویژه می‌کند.

.

اهمیت برگزای رویداد «مدرسه تابستانه بلاکچین ایران چیست؟

احمدرضا بدیهی، عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف و یکی از مدرسان مدرسه تابستانه بلاکچین ایران (IBSS) در مصاحبه‌ای با راه پرداخت درباره کاربردهای بلاکچین در نظام‌های مالی و لزوم آموزش در این حوزه،‌ صحبت کرده‌ است.

ببینید: می‌توان به جای شبکه شاپرک، یک شبکه غیرمتمرکز میان بانک‌ها داشت / عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف از مزیت‌های فناوری دفتر کل توزیع‌شده می‌گوید

احمدرضا بدیهی، عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف
احمدرضا بدیهی، عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف

او در این گفت‌وگو برگزاری مدرسه تابستانه بلاکچین را هم در راستای ارائه آخرین تحولات و بهبودهای فناوری بلاکچین می‌داند و درباره مباحثی که در این دوره تدریس خواهد کرد می‌گوید: «در این دوره یک آموزش عملی درباره فناوری‌های قراردادهای هوشمند و پلتفرم اتریوم که شاخص‌ترین محصول عرضه‌شده در این حوزه است، خواهیم داشت. همچنین ساختار این سیستم‌ها را به‌صورت فنی و عملی بررسی می‌کنیم.»

.

آموزش تلفیقی کارآمدتراست

محمدعلی مداح‌علی، مدیر آزمایشگاه بلاکچین شریف نیز در گفت‌وگوی اخیر خود با راه پرداخت از اهمیت آموزش در حوزه بلاکچین برای مدیران و نیروهای فنی کسب‌وکارها می‌گوید. او با اشاره به رویداد «مدرسه تابستانه بلاکچین ایران» درباره دو مدل مختلف برگزاری دوره‌های آموزشی بلاکچین توضیح می‎دهد: «یک مدل برگزاری دوره این است که یک پلتفرم خاص بلاکچین مانند اتریوم و نحوه برنامه‌نویسی روی آن را آموزش داد. این روش نیروهای توسعه‌دهنده بلاکچین تربیت می‌کند. یک مدل هم علاوه بر توجه به پلتفرم‌های موجود و توانمندسازی دانشجویان در کار با آنها، آموزش بلاکچین را در بستر دانش‌های پایه مانند سیستم های توزیع‌شده، رمزنگاری، و امنیت شبکه دنبال می‌کند.»

ببینید: بلاکچین،‌ راهکاری برای مقابله با دسترسی گوگل و فیس‌بوک به اطلاعات کاربران / مدیر آزمایشگاه بلاکچین شریف، از توزیع اعتماد در سیستم‌های بلاکچینی می‌گوید

محمدعلی مداح‌علی، مدیر آزمایشگاه بلاکچین شریف
محمدعلی مداح‌علی، مدیر آزمایشگاه بلاکچین شریف

او آموزش تلفیقی را کارآمدتر می‌داند و می‌گوید: «ما در مدرسه تابستانه بلاکچین با توجه به بودجه زمانی که داریم، سعی می‌کنیم یک مجموعه کامل از آموزش‌های لازم را داشته باشیم و ضمن آموزش مفاهیم پایه‌ای، مخاطب را با پلتفرم‌ها، کاربردها و کسب‌وکارهای موجود هم آشنا کنیم. همچنین قصد داریم در این دوره به ایجاد تفکر انتقادی برای مخاطبان دوره کمک کنیم تا آنها توانایی تحلیل تحولات آتی بلاکچین و ارزیابی نقاط مثبت و منفی کسب‌وکارها و محصولات فعلی و آتی این حوزه را داشته باشند.»

.

آگاهی از مشکلات پیش‌روی کسب‌وکارهای بلاکچینی

حنظله اکبری نودهی، عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف، نیز اخیرا در مصاحبه‌ای درباره کاربردهای بلاکچین در بازارهای مالی و به‌خصوص صنعت بیمه صحبت کرده است. او در این گفت‌وگو اشاره می‌کند که کارگروه آموزش آزمایشگاه بلاکچین شریف، تاکنون دوره‌های مختلفی را برای بخش دولتی و خصوصی برگزار کرده است و قصد دارد با آموزش بلاکچین، به شفاف‌تر شدن این مفهوم و تصمیم‌سازی‌های بهتر در این زمینه کمک کند.

ببینید: بانک‌ها پیشگام استفاده از فناوری بلاکچین هستند / عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف از کاربردهای بلاکچین در صنعت بیمه می‌گوید

اکبری نودهی مشارکت در برگزاری مدرسه تابستانه بلاکچین را هم در راستای رسالت آزمایشگاه بلاکچین شریف در زمینه آموزش می‌داند و می‌گوید: «برای اینکه بتوان صفر تا صد یک کسب‌وکار بلاکچینی را تحلیل کرد و یک محصول بر بستر بلاکچین ارائه داد، در وهله اول باید مبانی این فناوری و بسترهای آن مانند فناوری دفتر کل توزیع‌شده و رمزنگاری را به‌خوبی آموخت؛ و سپس وارد فضای برنامه‌نویسی و ابزارهای طراحی و توسعه کسب‌وکارهای بلاکچینی شد.

حنظله اکبری نودهی، عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف
حنظله اکبری نودهی، عضو آزمایشگاه بلاکچین شریف

مدرس مدرسه تابستانه بلاکچین، همچنین آگاهی از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی کسب‌وکارهای بلاکچینی را از جمله دیگر آگاهی‌های لازم برای طراحی یک کسب‌وکار بلاکچینی معرفی می‌کند. به گفته اکبری نودهی، سرفصل‌های مدرسه تابستانه بلاکچین هم بر اساس همین نیازها طراحی شده‌ است.

برای ثبت نام در رویداد مدرسه تابستانه بلاکچین ایران روی این لینک کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری و برنامه‌های رویداد مدرسه تابستانه بلاکچین ایران نیز می‌توانید به  صفحه اصلی این رویداد مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.