راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین دورهمی جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد / بیشترین استفاده افراد از کسب‌وکارهای اینترنتی، رزرو آنلاین تاکسی است

جشنواره وب و موبایل ایران امسال درنظر دارد که هر ماه یک نشست صمیمی با اعضای فعال بخش‌های مختلف اکوسیستم استارت‌آپی ایران برگزار کند تا در این نشست‌ها با بررسی دقیق نظرات تمام اعضا و بازیگران اصلی اکوسیستم بتواند نیازهای همه اعضای اکوسیستم را پوشش دهد.

اولین نشست از سری نشست‌های جشنواره وب و موبایل ایران، چهارشنبه ۲۳ مردادماه با حضور خبرنگاران حوزه فناوری در خانه فرهنگ دیهیم برگزار شد. در این نشست ابتدا میلاد احرام‌پوش، بنیانگذار جشنواره وب وموبایل ایران از فرایندها و اتفاق‌های جدید این جشنواره سخن گفت و سپس با معرفی کامل هفت شهر، اطلاعات کاملی از شهرهایی که جشنواره وب و موبایل ایران امسال به آنها سفر خواهد کرد ارائه کرد.‌

هفت شهر نام بخش جنبی از جشنواره وب و موبایل ایران است که تلاش می‌کند به اکوسسیتم استارت‌آپی شهرهای در مسیر رشد کمک کند. بر همین اساس، از مردادماه امسال تا قبل از برگزاری مراسم اختامیه جشنواره وب و موبایل ایران،‌ کنفرانس‌های یک روزه با تمرکز بر مشکلات اکوسیستم در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. اولین رویداد هفت شهر، پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ در شهر اصفهان برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر در این رویداد شرکت خواهند کرد.

این رویداد با حمایت اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی، سازمان ملی کارآفرینی و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود. پس از اصفهان، رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران به شهر زنجان خواهد رفت و دومین رویداد استانی در تاریخ ۷ شهریور در شهر زنجان و با حمایت و همکاری اعضای فعال اکوسیستم کارآفرینی این شهر برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست آرش افشین به نمایندگی از شرکت EMRC و مرکز نوآروی آو به ارائه اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای آنلاین و تغییر رفتار مصرف‌کننده بین سال‌های 13۹۴ تا 13۹۷ در افراد بالای ۱۵ سال پرداخت.

در این گزارش که حاصل آخرین تحقیق شرکت تحقیقات بازار EMRC است به نفوذ اینترنت در کشور اشاره شده است. بنابر این گزارش، دسترسی به اینترنت در طول این سال‌ها ۴۹ درصد افزایش داشته و همچنین استفاده از تلفن همراه هوشمند با رشد ۷۰ درصدی مواجه بوده است.

در این گزارش نسبت به گزارش سال 13۹۴، وابستگی مردم به اینترنت با رشد ۳۸ درصدی مواجه بوده که نشان‌دهنده نفوذ اینترنتی در تمام اقشار جامعه است.

در پژوهش انجام‌شده از افراد بالای ۱۵ سال در شهرهای اصلی، ۷۵ درصد از افراد، کاربر شبکه‌های اجتماعی بودند و اینستاگرام با پوشش ۵۶ درصد بالاترین میزان فعالیت کاربران در شبکه مجازی را به خود اختصاص داده است.

در این آمار و ارقام ارائه‌شده، آمده که ۷۴ درصد مردم حداقل یکبار مشتری کسب‌وکارهای آنلاین بودند و ۱۶ درصد افراد جامعه حداقل یکبار تحت تأثیر تبلیغات به خرید اینترنتی پرداختند. همچنین تبلیغات دیجیتال تا ۴۳ درصد بیشترین میزان تأثیرگذاری بر روی کاربران را داشته است.

از ۷۴ درصد افرادی که از کسب‌وکارهای آنلاین استفاده کرده‌اند، خدمات رزرو آنلاین تاکسی رتبه اول در استفاده از خدمات اینترنتی را با  ۴۰ درصد به خود اختصاص داده و در ادامه خدمات مالی و بیمه، فروشگاه‌های اینترنتی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

از بین سرویس‌های رزرو آنلاین تاکسی، اسنپ با ۸۵ درصد در رتبه اول و در ادامه تپسی با ۱۹ درصد ، تاچ‌سی با ۵ درصد و ماکسیم با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در بخش خدمات مالی و بیمه آنلاین نیز اپلیکیشن آپ با ۴۹ درصد در رتبه اول و اپلکیشن۷۸۰ با ۲۷ درصد در رتبه دوم و روبیکا با ۱۹ رصد در رتبه سوم این لیست قرار دارد.

همچنین در بخش پلتفرم‌های خرید آنلاین پیام‌رسان تلگرام با ۳۵ درصد قبل از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید به ترتیب با ۳۱ و ۲۸ درصد در رتبه اول پلتفرم‌های قرار گرفته که کاربران در اینترنت برای خرید از آن استفاده می‌کنند.

همچنین ۵۶ درصد افرادی که در سال 13۹۷ اقدام به رزرو هتل و اقامتگاه کرده‌اند، از روش آنلاین برای رزرو خود استفاده کرده اند. که به‌طور مشخص می‌تواند به اولین صنعتی اشاره کرده که استفاده از استارت‌آپ‌ها نسبت به دیگر روش‌های سنتی بیشتر از ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

در پایان مراسم هم میلاد احرام‌پوش و شایان شلیله، بنیانگذاران جشنواره وب و موبایل ایران به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.