راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امسال 30 هزار عنوان شغلی از صنعت بانکداری حذف می‌شود / اوضاع بحران بانکداری در حال وخیم‌تر شدن است

در سال جاری، 30 هزار عنوان شغلی از صنعت بانکداری سرمایه‌گذاری حذف می‌شود. به نظر می‌رسد که در نیمه دوم سال 2019، صنعت بانکداری جهانی روزهای تیره و تاری را در پیش خواهد داشت.

فایننشیال تایمز گزارش کرده که بانک‌های اروپایی، رتبه اول کاهش نیرو را به خود اختصاص داده‌اند.همانطور که  دویچه بانک، پس از تغییرات اساسی در ماه گذشته، بخش چشمگیری از نیروهای خود را تعدیل کرده است.

دویچه بانک، در اوایل سال جاری اعلام کرد که در پی اعمال تحولات اساسی در کسب‌وکارش، 15 هزار نیرو را تعدیل خواهد کرد. این بانک آلمانی در آخرین گزارش درآمدهای خود، به پیامدهای منفی تحولات اشاره کرد و عنوان کرد که در فاصله زمانی سال 2008 به بعد، بزرگترین ضرروزیان را در این دوره متحمل شده است.

بانک‌های آمریکایی از قبیل سیتی‌گروپ نیز که با مشکلاتی مانند کاهش نرخ بهره دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در نتیجه فراگیر شدن هر چه بیشتر اتوماسیون و هوش مصنوعی، به ناچار دست به تعدیل نیرو زده‌اند.

بانک بارکلیز هم با مشکلاتی مواجه شده است. این بانک در سال جاری 3 هزار نفر را تعلیق کرده و در رده فوقانی کسب‌وکارش تحولاتی را ایجاد کرده است.

یک سخنگو در این باره چنین گفته است:

هدف از تعدیل نیرو در بانکداری افزایش بازدهی بوده است. برخی از افراد از کارشان اخراج شدند، ولی مابقی خودشان استعفا دادند و فرد دیگری به عنوان جایگزین آنها منصوب نشد.

در ماه آوریل، سوسیته ژنرال عنوان کرد که 1600 نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. اغلب این کارکنان از فرانسه و نیویورک هستند.

در همین حال، سیتی‌گروپ اعلام کرد که امسال، صدها نفر از نیروهای خود را تعدیل خواهد کرد و واحد سهام آنها را 10 درصد کاهش خواهد داد. به نظر می‌رسد که چالش‌های پیش روی سیتی‌گروپ، به کل بانک‌های سراسر جهان سرایت کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، درآمدهای تجاری پنج بانک بزرگ آمریکا در دوره سه ماهه دوم، هشت درصد کاهش داشته است. در سه ماه اول سال نیز درآمد این بانک‌ها 14 درصد کمتر شده بود.

فایننشیال تایمز می‌نویسد: طبق آمار رسمی مربوط به تعدیل نیرو در بانکداری شش درصد از کل نیروی کار این صنعت از کار بیکار خواهد شد.

جف هارت، یکی از تحلیل‌گران سندلر اونیل، در مصاحبه با بلومبرگ به بانک سیتی‌گروپ اشاره کرد و گفت:

این آخرین باری نخواهد بود که یک بانک‌ به دلایل تجاری، نیروهای خود را تعدیل می‌کند. سایر بانک‌‌های وال‌ استریت نیز تفکر مشابهی دارند.

منبع: مارکتس اینسایدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.