راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی در زمینه پرداخت همراه کند حرکت می‌کنند

اگر شما راه پرداخت را دنبال کرده باشید متوجه شده‌اید که دغدغه تیم اصلی راه پرداخت توسعه بانکداری و پرداخت الکترونیک در ایران است. به همین خاطر تا امروز ما دل‌مان را در گرو تولید ملی گذاشتیم و با چشمان‌مان سعی کردیم آخرین روندها را رصد کنیم و با مخاطبان راه پرداخت در میان بگذاریم. یکی از روندهایی که تا امروز در صنعت پرداخت الکترونیک کشورهای توسعه یافته توجه ما را جلب کرده، تمرکز فراوان به پرداخت و بانکداری همراه است. این توجه چنان زیاد است که وقتی آیفون 5 بدون داشتن nfc عرضه می‌شود خود به یک سوژه خبری تبدیل می‌شود. همه از هم می‌پرسند چرا اپل به بازار پرداخت همراه با استفاده از nfc ورود نمی‌کند؟ پرسیدن همین سوال نشان از اهمیت پرداخت همراه در جهان دارد. اما در ایران وضع به گونه دیگری است. ما در بانکداری الکترونیک همان قدر عقب هستیم که در بانکداری اسلامی. ما همان قدر توانسته‌ایم در زمینه بانکداری و پرداخت الکترونیک رشد کنیم که در توسعه بانکداری اسلامی.

در دو روز گذشته بزرگ‌ترین رویداد بانکداری اسلامی جهان در مالزی برگزار شد. این در حالی است که سابقه این رویداد یک سوم مشابه وطنی هم نیست. ما نزدیک به بیست و سه سال است که رویدادی برای بانکداری اسلامی برگزار می‌کنیم. آنها کجا و ما کجا؟ راستی آیا بانکداران ما نباید از خداوند به خاطر تحریم‌ها تشکر کنند؟ فردا که تحریم‌ها کنار رفت ما چه چیزی در چنته داریم؟ آیا فردا و بعد از تحریم‌ها که بانک‌های مالزیایی و ترکیه‌ای با محصولات و خدمات جدید در زمینه بانکداری اسلامی از راه برسند، آیا فرصتی برای توسعه باقی مانده است؟

با همه این‌ها منکر تلاش‎های فراوان فعالان صنعت نیستیم و از همین جا دست همه تلاش‌گران این عرصه را می‎‌بوسیم. اما چه کنیم که فاصله ما با نقطه مطلوب زیاد است و این فاصله رفع نخواهد شد مگر این که همه ما به این باور برسیم که باید این گذرگاه‌ها را رد کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.