راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمیدرضا مختاریان از تجربه سیلیکون‌ولی می‌گوید

حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد از تجربیات خود درباره سفر به سیلیکون‌ولی می‌گوید. این برنامه چهارشنبه ۹ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ساختمان هاب دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

سیلیکون‌ولی مکانی است که خیلی‌ها در نقاط مختلف دنیا می‌خواهند جایی شبیه به آن بسازند. بسیاری از کشورها رویای سیلیکون‌ولی شدن در سر داشتند و یا سعی کردند آن را الگوی خود قرار دهند. حمیدرضا مختاریان به‌دلیل علاقه‌اش به سیلیکون‌ولی فروردین‌ماه امسال ترجیح داد به جای گذراندن تعطیلات در کنار خانواده، با هزینه شخصی خودش یک دوره آکادمیک سه‌هفته‌ای را در سیلیکون‌ولی تجربه کند.

هرچند مختاریان به‌دنبال یک تجربه شخصی بوده است، ولی بازدید افراد درجه یکی مثل مختاریان از سیلیکون‌ولی، رویاهایی مثل رویای تبدیل‌کردن تهران به هاب فین‌تک خاورمیانه را می‌تواند برایمان واقعی‌تر و محتمل‌تر کند. همه اینها بهانه‌ای شد تا بعد از بازگشتش به ایران به سراغ او برویم تا ببینیم چه تجربیاتی برایمان آورده است.

ببینید: چرا سیلیکون‌ولی بهشت کارآفرینان فناوری است؟ / حمیدرضا مختاریان ۷ نکته را عامل موفقیت سیلیکون‌ولی می‌داند

مدیرعامل داده‌ورزی سداد که به گفته خود، هیچ‌وقت به فکر مهاجرت نبوده و نیز تمایلی به رفتن از ایران برای مدت طولانی ندارد، برای مدتی کوتاه به‌دلیل علاقه‌اش به حضور در سیلیکون‌ولی، به آنجا سفر کرد. در این تجربه سه‌هفته‌ای تجربیات دسته‌اول زیادی را در بازدید از شرکت‌ها یا حضور در کلاس درس متخصصان آن منطقه به دست آورده است که امیدوار است بتواند با به کار بستن آنها در مجموعه‌ای مثل سداد بتواند این غول فناوری بانکی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک کند، ولی می‌گوید آنچه در کل از این سه هفته آموختم و از همه باارزش‌تر است، این بود که فهمیدم چه چیزی سیلیکون‌ولی را سیلیکون‌ولی کرده است.

راه پرداخت، شرکت داده‌ورزی سداد و شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب) این برنامه را برگزار می‌کنند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و ثبت‌نام اینجا را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.