راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صحبت‌های کریس هیوز، هم‌بنیانگذار فیسبوک با دولت آمریکا درباره چگونگی از هم پاشیدن فیسبوک / هیوز: این شرکت بیش از حد قدرتمند شده است

به گفته نیویورک تایمز، کریس هیوز، هم‌بنیانگذار فیسبوک اخیرا ملاقات‌هایی در رابطه با از هم پاشیدن و تعطیلی فیسبوک با دولت ایالات متحده داشته است.

به گفته نیویورک تایمز، کریس هیوز، هم‌بنیانگذار فیسبوک اخیرا ملاقات‌هایی در رابطه با از هم پاشیدن فیسبوک با دولت ایالات متحده داشته است و مقتقد است که این شرکت بیش از حد قدرتمند است. کمیسیون فدرال ایالات متحده یک تحقیقات ضدانحصاری رسمی را علیه فیسبوک به جریان انداخته است.

کریس هیوز، هم‌بنیانگذار فیسبوک که در حال حاضر تبدیل به منتقد رک و صریح این شبکه اجتماعی شده، در حال مذاکره با رگولاتورهای ایالات متحده در مورد از هم پاشیدن این شرکت فناوری است.

گزارش نیویورک تایمز نشان می‌دهد که هیوز، که فیسبوک را در سال 2007 ترک کرده، در کنار دو نفر از طرفداران برجسته اقدامات ضدانحصاری به نام‌های تیم وو و اسکات همپ‌هیل طی هفته گذشته با کمیسیون تجارت فدرال، وزارت دادگستری ایالات متحده و چند نفر از دادستان‌های کل ایالت که هویت آن‌ها مشخص نیست، مذاکراتی در مورد اقدامات ضدانحصاری انجام داده است.

رویکرد ضدرقابتی بالقوه‌ای که هیوز راه انداخته، بر محور مفهوم «مالکیت‌های پیاپی دفاعی» است و با این استدلال که خرید شرکت‌های رقیب توسط فیسبوک، این امکان را برای او فراهم می‌کند تا تهدیدهای رقابتی را خنثی و در کنار آن، موقعیت برجسته و مسلط خود بر صنعت تبلیغات و دریافت هزینه‌های بیشتر از تبلیغ‌کنندگان را حفظ کند.

این افشاگری یک روز از پس از این که فیسبوک درآمد سه‌ماهه چهارم خود در سال 2019 را اعلام کرد، اتفاق افتاد و کمیسیون تجارت فدرال، یک تحقیقات ضدانحصاری در این مورد را در ماه ژوئن به جریان انداخت که طبق ادعای بلومبرگ، کسب‌وکار اصلی آن‌ها در حوزه فضاهای مجازی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سخنگوی هیوز از صحبت کردن با بیزنس اینسایدر و اظهار نظر در این مورد امتناع کرد. کمیسیون تجارت فدرال، وزارت دادگستری، همپ‌هیل و وو نیز در قبال درخواست‌های مکرر برای اظهار نظر در این باره، پاسخ صریح و مستقیمی ارائه نداده‌اند.

در اوایل سال جاری، هیوز علنا اعلام کرد که فیسبوک باید متوقف شود و معتقد بود که این شرکت بیش از حد بزرگ و قدرتمند شده است. هیوز در سرمقاله‌ای در نیویورک تایمز گفت که فیسبوک تبدیل به یک «هیولای قدرتمند شده است که کارآفرینان را از میدان به در و محدوده انتخاب مشتری را محدود می‌کند» و همچنین عقیده داشت که مالکیت فیسبوک بر واتس‌اپ و اینستاگرام باید پس گرفته شود.

او به جمع رو به رشدی از منتقدان پیوست که خواستار اقدامات ضدانحصاری علیه فیسبوک هستند. در این جمع نام وو، همپ‌هیل و نیز سیاست‌مدارانی نظیر الیزابت وارن به چشم می‌خورد. همپ‌هیل خطاب به نیویورک تایمز گفت که معتقد است هیوز نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشبرد تفکرات درباره این موضوعات داشته است.

منبع: BusinessInsider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.