راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

«همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» از کارآفرینان بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت می‌کند

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری سازمان ملی کارآفرینی ایران
«همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» را پنجم مردادماه برگزار می‌کند.

«همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» با محورهای چگونگی مشارکت تیم‌های نوآور و استارت‌آپ‌ها با بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و برنامه‌های حمایتی دولت از کارآفرینان بنگاه‌های کوچک و متوسط مجری پنجم مردادماه برگزار می‌شود.

حسین سلاح ورزی، رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران و نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به بهانه برگزاری «همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» از اهداف سازمان ملی کارآفرینی ایران و ارتباط موضوعات آینده کار و کارآفرینی جوانان با مأموریت این سازمان می‌گوید.

.

سازمان ملی کارآفرینی ایران با چه هدف و ماموریتی تشکیل شده است؟

سازمان ملی کارآفرینی ایران در راستای قوانین مرتبط با بهبود و توانمندسازی محیط کسب‌وکار جهت حمایت همه‌جانبه از تشکل‌های کارآفرینی در کشور تشکیل شده و مأموریت آن در عرصه توسعه کارآفرینی، برقراری ارتباط با تمامی فعالان اکوسیستم کارآفرینی است. همچنین این سازمان و نمایندگی‌های استانی آن مسئولیت انتقال مطالبات کارآفرینان به مراجع تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کشور در سطوح ملی، استانی و منطقه‌ای را بر عهده دارد تا بتواند در جهت توسعه فضای کارآفرینی و تقویت اقتصاد ملی کشور حرکت کند.

.

دلیل برگزاری این همایش در هفته ملی کارآفرینی چیست؟

نامگذاری روز ملی کارآفرینی به جهت اهمیتی است که اکوسیستم کارآفرینی در مؤلفه‌های اقتصاد خرد و کلان کشور دارد. در این ارتباط موضوعات کار و روابط کار به عنوان مهم‌ترین عامل ایجاد ارزش در اکوسیستم کارآفرینی و تقویت زنجیره‌های اقتصادی کشور هستند. لذا حل برخی از معضلات اجتماعی نظیر پایداری اشتغال، آموزش، توسعه صادرات غیر نفتی، فقر ستیزی و توسعه متوازن مناطق، صرفاً با سیاست‌گذاری مناسب در تمامی سطوح قابل انجام است. به همین دلیل سازمان ملی کارآفرینی ایران، بر مقولات آینده کار و کارآفرینی در کشور توجه ویژه داشته و این همایش را در اولین روز هفته ملی کارآفرینی برگزار خواهد کرد.

.

ارتباط موضوعات آینده کار و کارآفرینی جوانان با مأموریت سازمان ملی کارآفرینی ایران چیست؟

یکی از ماموریت‌های سازمان ملی کارآفرینی ایران، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و قوانین و مقررات برای پیش‌بینی این تغییرات مهم و بهره‌مندی از منافع حاصل از این تغییرات برای کشور است. در حال حاضر سازمان ملی کارآفرینی ایران با موجی از خواسته‌ها و مطالبات کارآفرینان روبرو شده که عمدتاً ناشی از پیش‌بینی نشدن حقوق کارفرما و مشتری در روابط جدید شرکت‌های اینترنتی و پلتفرمی است.

عدم وجود روابط تأمین اجتماعی و مالیاتی مناسب با کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌ها، عدم امکان تأمین مالی از طریق روش‌های جدید و مرسوم در حوزه بنگاه‌های نوپا و دانش‌بنیان، نبود مهارت‌آموزی برای پذیرش شغل‌های جدید، پیگیری حقوق برابر و درخواست مشارکت بیشتر از سوی جامعه زنان کارآفرین، جاری ساختن اشتباه مفهوم کارآفرینی و تداخل آن با موضوعات کارفرمایی و اشتغال، موضوع تجاری‌سازی و فروش و مالکیت معنوی، تنها برخی از مهمترین نیازهای و خواسته‌های جامعه کارآفرینی است.

تغییرات آب و هوایی، تغییر سن جمعیت و ترکیب جمعیت، پیشرفت‌های هر روزه فناوری، اقتصاد شبکه‌ای و جهانی تنها تعدادی از روندهای کلان جهانی هستند که به دنبال خود مدل‌های جدید کسب‌وکار ایجاد می‌کند، لذا توجه به ملزومات جدید روابط کاری بین کارگر و کارفرما، کار شایسته و روش‌های جدید فروش و بازاریابی، تأمین مالی جسورانه و تنوع کالاها و خدمات دریافتی مشتریان، در این همایش مدنظر قرار خواهد داشت.

.
محورهای اصلی همایش چیست و مخاطبین آن چه کسانی هستند؟

با توجه به دغدغه‌های ذکر شده فوق، محورهای همایش بر موانع و موضوعاتی متمرکز است که از سوی جامعه کارآفرینی کشور مطرح شده است. موضوعاتی همچون لزوم تطابق با موضوع جهانی شدن اقتصاد، برهم خوردن تعادل کسب‌وکارهای سنتی در بازار با ظهور تکنولوژی‌های نوین، کافی نبودن مهارت‌های کارکنان برای ثبات و حفظ مشاغل، مشارکت بنگاه‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها با شرکت‌های بزرگ و سنتی، شیوه‌های جدید تأمین مالی نظیر vc و cvc، آماده شدن بازار برای بنگاه‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان، برنامه‌های حمایتی دولت برای ورود موج جدیدی از کسب‌وکارهای نوین و به طور کلی هوشمند سازی اقتصاد و جامعه، محورهای اصلی همایش هستند.

مخاطبین همایش نیز تمامی جامعه کارآفرینی کشور اعم از بنگاه‌های اقتصادی سنتی بزرگ و کوچک، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌‍آپ‌ها، به همراه دانشگاهیان و علاقه‌مندان به موضوع کارآفرینی، تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و نیز وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط از دولت و مجلس هستند.

در طول همایش، علاوه بر سخنرانی مسئولان ارشد کشور از دولت و مجلس، پنل تخصصی مرتبط به موضوعات آینده کار و کارآفرینی جوانان با حضور کارآفرینان موفق بخش خصوصی برگزار خواهد شد. ضمن آنکه فضای کافی جهت پرسش و پاسخ و مشارکت حاضرین همایش در پنل و در سخنرانی‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

لازم به ذکر است اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری سازمان ملی کارآفرینی ایران
«همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» را پنجم مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برگزار می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.