راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت ققنوس منتشر کرد: فایل PDF گزارش ال‌تی‌آی با عنوان «بلاکچین چگونه بازار سرمایه را متحول می‌کند؟»

در سال‌های اخیر گفتگوهای زیادی در مورد تکنولوژی بلاکچین انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود که این تکنولوژی تاثیر زیادی در شیوه پردازش و تسویه عملیات تجاری موسسات مالی داشته باشد. تعاملات همتا به همتای شبکه بلاکچین در کنار امنیت رمزنگاری‌شده حس اعتماد را در کاربران برمی‌انگیزد. انتظار می‌رود که این تکنولوژی، تراکنش‌ها را به شکلی سریع و امن مورد پردازش قرار دهد.

این تکنولوژی هنوز در حال رشد است و در مسیر خود برای پیاده‌سازی گسترده، با چالش‌های فراوانی مواجه است. بلاکچین پتانسیل‌های بالایی دارد ولی در مورد اینکه چقدر گستش خواهد یافت و تا چه میزان در بهبود فرایندهای موجود موفق خواهد بود، بحث و گفتگو وجود دارد.

به همین دلیل شرکت سرویس‌ها و راهکارهای فناوری اطلاعات جهانی لارسن اند توبرو اینفوتک (LTI) گزارشی با عنوان «How Blockchain is Transforming Capital Market» را منتشر کرده که در آن به بررسی آن دسته از حوزه‌های بازار سرمایه که قابلیت پذیرش بلاکچین را دارند، پرداخته است.

ترجمه فارسی این گزارش توسط راه پرداخت و با حمایت کنسرسیوم ققنوس با عنوان «بلاکچین چگونه بازار سرمایه را متحول می‌کند؟» نیز منتشر شده است که در صورت تمایل به مطالعه آن می‌توانید در ادامه این مطلب علاوه بر دانلود فایل PDF گزارش، خلاصه‌ای از آن را هم مطالعه کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش LTI با عنوان «بلاکچین چگونه بازار سرمایه را متحول می‌کند؟»

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت بر فرایند ساخت بلوک در بلاکچین و نحوه کار این تکنولوژی را بیان خواهیم کرد و به حوزه‌هایی از بازار سرمایه خواهیم پرداخت که پتانسیل بالایی برای پیاده‌سازی سیستم بلاکچین دارند. مدل متمرکز سنتی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، آزمایش خود را در طول زمان پس داده است. در این مدل به منظور کسب اطمینان از امنیت بالای عملیات تجاری، از زیرساخت‌های نظارتی رگولاتوری سختگیرانه‌ای استفاده می‌شود.

با این حال مدل سنتی محدودیت‌های زیادی دارد. وجود نسخه‌های مختلف از اطلاعات نگهداری‌شده در سیستم‌های مجزا و افزایش حجم آنها در طول چندین دهه نمونه‌هایی از این محدودیت‌ها هستند که باعث ایجاد پیچیدگی‌ در سیستم‌های مذکور شده‌اند. این جا است که تکنولوژی بلاکچین وارد عمل می‌شود. این تکنولوژی تمامی اطلاعات را در یک نسخه واحد نگهداری می‌کند و بدین ترتیب فرایند مغایرت‌گیری را حذف می‌کند و از این طریق امنیت بالایی ایجاد می‌کند.

در این گزارش به بررسی آن دسته از حوزه‌های بازار سرمایه که قابلیت پذیرش بلاکچین را دارند پرداخته می‌شود؛ علاوه بر آن به چندین پروژه‌های آزمایشی نیز اشاه می‌شود که با هدف شناسایی مزایا و محدودیت‌های بلاکچین انجام می‌گیرند.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش LTI با عنوان « بلاکچین چگونه بازار سرمایه را متحول می‌کند؟»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.