راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور صرافی آرمانی به عنوان یکی از شرکت‌های برگزیده در الکام ترندز

صرافی آرمانی به عنوان یکی از شرکت‌های برگزیده در حوزه رمزارزها در بخش ترندز نمایشگاه الکامپ امسال شرکت می‌کند.

به این بهانه صحبتی داشتیم با دکتر مهدی ناصری مدیر عامل صرافی آرمانی درباره برنامه‌های این استارت‌آپ در نمایشگاه الکامپ.

.

کیفیت نمایشگاه الکامپ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نمایشگاه الکامپ، که بیست و پنجمین دوره آن برگزار می‌شود، چند سالی است که بزرگترین رویداد تکنولوژی در ایران تبدیل شده و ویترین پیشرفت‌های فناوری در کشور است. برخلاف نمایشگاه‌های دیگر که بیشتر جنبه تخصصی دارند این نمایشگاه یک رویداد عمومی است که مخاطبانی ازکلیه رده‌ها را به خود جلب می‌کند.

علاوه بر روند عادی برگزاری نمایشگاه، امسال بخشی از نمایشگاه تحت عنوان ترندز به شرکت‌های فعال در حوزه‌های ترندینگ اختصاص پیدا کرده است. در این بخش ستاد برگزاری نمایشگاه شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها را پس از فرآیند بررسی سوابق و محصولات گزینش کرده که در این میان آرمانی به عنوان شرکت برگزیده در حوزه رمزارزها انتخاب شده است.

.

این نمایشگاه زیر سایه اتفاقات و اخبار اخیر در حوزه ماینیگ و ممنوعیت بلاکچین و رمز ارزها برگزار می‌شود. به نظر شما این خبرها چه تأثیری در روند توسعه کسب‌وکار شما و برگزاری نمایشگاه دارد؟

رویکرد دولت بر تعیین تکلیف صنعت استخراج یک اتفاق مثبت است. به عقیده من روند گشایش‌ها در موضوع رمرزارزها و بلاکچین از مسیر قانونمند کردن استخراج می‌گذرد و پس از ابلاغ ضوابط استخراج رم ارزها باید منتظر ضمائم دیگر آن در حوزه‌های دیگر مانند بازگشت ارز حاصل از استخراج و قانونمند شدن صرافی‌ها باشیم. درباره بیانیه بانک مرکزی در حوزه رمزارزها باید بگویم که بانک مرکزی حرف تازه‌ای نزده است. صرفاً بر آخرین موضع رسمی خود تأکید کرده است. اما تأثیر آن قطعاً بر کسب‌وکارهای قانونمندی مانند صرافی آرمانی مثبت نیست و فضا را برای کسب‌وکارهای غیر قانونمند مهیّا می‌کند. به عنوان یک شرکت تضامنی صرافی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند همواره خط قرمز ما قانون و دستورالعمل‌های بانک مرکزی بوده است و به همین دلیل محصولات رمزارزی ما تا کنون در بازار ایران عرضه نشده‌اند. امّا ما به تغییر شرایط در آینده نزدیک خوش‌بین هستیم و دلیل حضور ما در نمایشگاه الکامپ همین موضوع است.

ببینید: آرمانی، اولین صرافی رمزارزی مطابق با قوانین جدید بانک مرکزی

.

صرافی آرمانی چه برنامه‌ای برای شرکت در نمایشگاه دارد؟

مهم‌ترین وظیفه و هدفی که ما در نمایشگاه دنبال آن هستیم آگاهی‌بخشی است. فکر می‌کنم در این برهه خاص، مهمترین وظیفه ما به عنوان یک کسب‌وکار در این حوزه آموزش و شناساندن ماهیت بلاکچین و رمزارزها به عموم مردم و افرادیست که به هر شکلی ممکن است در تصمیم‌سازی آینده این تکنولوژی در کشور نقشی ایفا کنند. به این منظور یک کارگاه آشنایی با بلاکچین و رمزارزها طراحی شده که روزی دو بار به صورت رایگان در غرفه صرافی آرمانی در سالن شش برگزار می‌شود و هدف آن آشنا کردن مخاطبان با واقعیت بلاکچین و رمزارزهاست. در این کارگاه علاوه بر بیان قواعد فنی زنجیره‌بلوک به زبان ساده؛ جنبه‌های قانونی و حقوقی این حوزه مطرح خواهد شد.

همچنین خدمات آرمانی در سه دسته و با تمرکز بر مشتریان سازمانی در این نمایشگاه ارائه می‌شوند. این 3 دسته شامل اکوسیستم رمزارزی آرمانی طراحی شده برای صنعت گردشگری، صرافی‌ها و بانک‌ها، کیف پول سازمانی آرمانی طراحی شده برای صرافی‌ها، بانک‌ها، ماینر های مقیاس بالا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و راهکار‌های زیرساخت بلاکچین شامل تأمین تجهیزات و راه‌اندازی گره‌های اختصاصی شبکه، استخراج ابری و استخراج کلاسیک است.

نمایشگاه الکامپ از 27 تا 30 تیرماه برگزار می‌شود و غرفه آرمانی در سالن شش قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.