راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وضعیت کلاهبرداری صنعت دستگاه‌های خودپرداز / اینفوگرافیک

دستگاه‌های خودپرداز برای اولین بار در سال 1960 معرفی شدند و تا سال 2005، بیش از 1/5 میلیون دستگاه خودپرداز در سراسر دنیا نصب شده بود.

معرفی این دستگاه‌ها جزو یکی از توسعه‌های مهم فناوری به حساب می‌آید که به موسسات مالی امکان ارائه سرویس شبانه‌روزی به مشتریانشان را می‌دهد. درواقع این دستگاه‌ها با دسترسی مشتریان به پول نقد، آنهم در هر زمان و مکانی که بخواهند، باعث افزایش رضایت آنها شده است.

اما با این وجود چون امکان ارتباط مستقیم میان بانکدار و مشتری وجود ندارد درنتیجه امکان بروز کلاهبرداری هم این وسط پیش می‌آید که هم به مشتری و هم به شهرت و اعتبار بانک آسیب می‌رساند. این کلاهبرداری‌ها از مشاهده دست کاربر هنگام کار با دستگاه گرفته تا دزدیدن پین مشتری را شامل می‌شود و حتی امروز به روش‌های پیچیده‌تری هم ارتقا پیدا کرده مانند Lebanese loop، استفاده از گجت‌های الکترونیکی، card jamming، فیشینگ، وب‌سایت اسپوفینگ و غیره.

موسسات مالی هم از استراتژی‌های بسیاری برای به روز رسانی امنیت دستگاه‌های خودپرداز خود استفاده می‌کنند تا به این ترتیب میزان بروز کلاهبرداری در این دستگاه‌ها را کاهش دهند.

وب‌سایت atm market place  اینفوگرافیکی با موضوع وضعیت صنعت: کلاهبرداری دستگاه‌های خودپرداز کار کرده است. در این اینفوگرافیک به این موضوع اشاره شده است که آیا در حال حاضر و با وجود کلاهبرداری‌های پیچیده، این دستگاه قابل اعتماد هستند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.