راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری دوره آموزشی شناسایی جرایم کریپتوکارنسی برای پلیس‌های هندی

از ابتدای ماه سپتامبر، دوره آموزشی برای افسران پلیس هند برگزار می‌شود. در این دوره اطلاعاتی از رمزارزها و قوانین حاکم بر آن آموزش داده می‌شود تا مانعی برای وقوع جرایم کریپتوکارنسی باشد.

وزارت امور داخلی هند، تمامی هزینه‌های آموزش پلیس‌های هند را تامین ‌می‌کند تا آنها با برگزاری این دوره‌های آموزشی، در شناسایی جرایم رمزارزها تخصص پیدا کنند. این دوره آموزشی دو روزه با عنوان «رسیدگی به پرونده‌های ارزهای‌ رمزنگاری‌شده» حاوی مطالب آموزشی بسیاری از جمله معرفی تکنولوژی بلاکچین، قوانین آن و شرح جرایم رمزارزها است.

این دوره اجباری نیست، اما افسران پلیس برای حضور در این دوره کاندید خواهند شد. شرکت‌کنندگان دیگر این دوره، افسران بخش جرایم سایبری و فناوری اطلاعات هستند.

دولت هند کشمکش بسیاری در حوزه کریپتوها دارد. بانک مرکزی هند ممنوعیت ارتباطات بانکی برای شرکت‌های رمز‌ارز را اعلام کرده است. البته این اقدام رگولاتوری درحال حاضر در مراحل داوری دادگاه عالی این کشور قرار دارد.

دیگر نهادهای دولتی مانند وزارت امور اقتصادی، هیئت نظارت مستقیم بر مالیات و اداره آموزش سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه، پیش‌نویس لایحه «ممنوعیت رمزارزها و رگولاتوری ارزهای رمزنگاری‌شده رسمی در سال 2019» را امضا کردند تا از فرار مالیاتی، پولشویی و کلاهبرداری رمزارزها جلوگیری کنند.

در واقع، جرایم کریپتوکارنسی مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است. در ماه ژوئن، یک پلیس هندی، کلاهبردار حوزه کریپتو بیت‌کانکت که تحت عنوان سازمانی به نام لیبرتی‌کوین فعالیت می‌کرد را دستگیر کرد. این کلاهبردار به سرمایه‌گذاران وعده بازگشت سود 5هزار درصد را داده بود که البته به وعده خود عمل نکرد و برخی سرمایه‎‌گذاران ده‌ها هزار دلار ضرر کردند.

دوره آموزشی برای افسران پلیس برگزار خواهد شد. مدیران اداره مرکز تحقیقات، اداره اطلاعات، اداره مبارزه با مواد مخدر و دیگر مدیران ارشد نیز یک نسخه از این دوره آموزشی را دریافت می‌کنند.

این دوره آموزشی هفته اول ماه سپتامبر، در آموزشگاه بین‌المللی پلیس در حیدرآباد برگزار می‌شود.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.