راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی 10 فناوری دیجیتالی که بیمه‌گران باید با آنها آشنا باشند

انجمن پدیدآورندگان فناوری CompTIA، ده تکنولوژی برتری را انتخاب کردند که فرصت مالی و کسب‌وکار در شبکه IT به شمار می‌‌آیند. در ادامه این ده تکنولوژی به ترتیب اهمیت معرفی شده است.

.

1-اینترنت اشیا

اینترنت اشیا با گردآوری اطلاعات مورد نیاز در ارتقا کسب‌وکار، افزایش فروش و کاهش قیمت‌ها، تحولات و تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بین کسب‌وکارهای جهان ایجاد می‌کند.

ببینید: نقش اینترنت اشیاء در آینده صنعت پرداخت چیست؟

.

2-هوش مصنوعی

هوش مصنوعی، از طریق ربات‌ها و وب‌سایت‌های هوشمند، تاثیر بسزایی در تعامل مشتریان با کسب‌وکارها دارد و بطور روزافزون، قابل دسترس و یکپارچه با ابزارهای روزمره شده است.

ببینید: کاربردهای هوش مصنوعی در فین‌تک

.

3- فناوری 5G

نسل پنجم اینترنت بی‌سیم، توانایی ما را در انتقال، تغییر و تحلیل اطلاعات در پلتفرم‌های بی‌سیم افزایش می‌دهد. 5G به توسعه خود در اپلیکیشن‌های پیچیده برای حل مسائل و افزایش رشد در مجموعه منظمی از صنایع ادامه می‌دهد.

ببینید: ورود و نفوذ نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) چه تاثیری برای فین‌تک‌ها دارد؟

.

4-محاسبات بدون سرور

محاسبات بدون سرور، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا محیط بدون عملیاتی IT ایجاد کند که خودکار است و باعث می‌شود تا هزینه‌های عملیاتی کاهش یابد و به کسب‌وکارها اجازه دهند تا در توسعه قابلیت‌های جدید، موثر و با ارزش‌افزوده سرمایه‌گذاری کنند.

.

5-بلاکچین

بلاکچین، نیاز روزافزون به حفظ امنیت‌ و مدیریت تعداد زیادی از تراکنش‌ها در اینترنت را برطرف می‌کند و جایگزینی است برای ذخیره‌سازی‌های متمرکز.

ببینید: از انقلاب بلاکچین تا تکامل بلاکچین؛ چگونه از بلاکچین استفاده کنیم؟ / ما و بلاکچین

.

6-روبوتیک

روبوتیک‎‌ها با استفاده از ماشین‌ها در هر سایز و شکلی باعث سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر شدن فرایندهای روزمره می‌شوند. آنها با استفاده از بازگشت سرمایه بسیار سریع، رشد و حفظ سرمایه، فرصت‌های بسیاری را ایجاد کرده‌اند.

ببینید: چهره‌ی سرمایه‌گذاری در آینده | آیا مدیران ثروت آینده، ربات‌ها هستند؟

.

7-بیومتریک‌ها

استفاده از تکنولوژی بیومتریک‌، از شناخت چهره تا اسکن چشم و اثر انگشت گرفته، به‌عنوان روش اصلی احراز هویت معرفی می‌شوند. این کاربردها، به تنهایی و در کنارهم، اساس امنیت را در آینده ما تشکیل خواهند داد.

ببینید: تمایل مصرف‌کنندگان به احراز هویت به روش بیومتریک / اینفوگرافیک

.

8- چاپگر سه‌بعدی

چاپگر سه بعدی، راهکار موثری برای تولید در حجم کم قطعات پیچیده و تولید سریع و رایج محصولات شناخته‌نشده، است. باتوجه به اینکه محصولات مقرون‌به‌صرفه بیشتری به بازار ارائه می‌شود، انتظار می‌رود که به کمک همین محصولات، بازار چاپگر سه بعدی گسترش بیشتری پیدا کند.

.

9-واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، ارتباط ما را با ماشین‌ها و داده‌ها متحول می‌کنند. سازمان‌ها به‌دنبال فرصتی هستند تا با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی، هوش مصنوعی و تکنولوژی حسگر، بهره‌وری عملیاتی و فردی را افزایش دهند.

ببینید: چگونه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به تجارت الکترونیک شکل خواهند داد؟

.

10-هواپیماهای بدون سرنشین

هواپیماهای بدون سرنشین، امکان اتوماسیون روباتیک را بدون هیچ محدودیت جغرفایایی فراهم می‌کند و فرصت‌های توسعه و ادغام تکنولوژی برای این بازار بسیار زیاد است.

منبع: دیجیتال اینشورنس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.