راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت الکترونیک سپهر به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، از این پس به عنوان شرکت دارای فعالیت دانش‌بنیان به کار خود ادامه می‌دهد. اهداف پرداخت الکترونیک سپهر، برای اخذ این مجوز، اهمیت بهره‌مندی از اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه محصولات نوآورانه و استفاده از امتیازات تخصیص‌یافته دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، یکی از ۱۲ شرکت دارنده مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در زمینه دستگاه کارت‌خوان، سامانه پرداخت موبایلی USSD، درگاه پرداخت اینترنتی و خدمات نوین پرداخت است. این شرکت تا اواسط دی‌ماه ۹۷، با نام مبنا کارت آریا فعالیت می‌کرد ولی از این تاریخ به پرداخت الکترونیک سپهر تغییر نام داد.

شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، مؤسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش‌افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط) تشکیل می‌شوند.

شایان ذکر است، اخذ مجوز دانش‌بنیان از طریق ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارگروه ارزیابی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری صورت می‌پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.