راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صرافی بایننس قصد مسدود کردن معاملات مشتریان آمریکایی‌ را دارد

وب‌سایت بایننس دات کام که بزرگ‌ترین صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده در جهان است، در حال تجدید نظر در سیاست‌های داخلی‌اش است و قصد دارد سخت‌گیری‌های بیشتری برای کاربران خیره‌سر خود اعمال کند.

این صرافی که مقر آن در کشور مالت قرار دارد، صبح روز جمعه اعلام کرد که در حال بازبینی حساب‌های کاربری است تا مطمئن شود که آن‌ها از شرایط استفاده و قوانین شناخت مشتری (KYC) بایننس پیروی می‌کنند. بایننس همچنین اعلام کرد که سپرده و مجوزهای معاملاتی هر کسی که از سیاست‌های این صرافی تخطی کند را حذف خواهد کرد.

وب‌سایت عمومی این صرافی طی آخرین به‌روزرسانی در شرایط و مقررات خود که در تاریخ ۱۴ ژوئن اعمال شد، به طور خاص اعلام کرد که «بایننس قادر به ارائه خدمات به هر فرد آمریکایی نیست.»

این اخبار کمتر از یک روز پس از آن منتشر شد که بایننس اعلام کرد برای ارائه خدمات به کاربران آمریکایی، از یک پلتفرم اختصاصی استفاده خواهد کرد. همچنین این صرافی پیش‌تر اعلام کرده بود که از طریق مشارکت با شرکت‌هایی مانند چین‌آنالیسیس (Chainanalysis) که ارائه دهنده محصولات نرم‌افزاری است و آیدنتیفای‌مایند (IdentifyMind)، که ارائه‌دهنده ابزار شناخت مشتری و ضد پول‌شویی (KYC/AML) است، سطح انطباق خود با قانون را افزایش خواهد داد و امنیت خود را تقویت خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید که «بایننس به طور مداوم حساب‌های کاربری خود را بازبینی می‌کند تا امنیت پلتفرم را بهبود بخشد و خود را با الزامات انطباق جهانی تطبیق دهد.»

همچنین در ادامه این‌طور بیان می‌کند:

ممکن است بعضی از کاربران ملزم به ارائه مدارکی شوند که نشان می‌دهد ثبت نام حساب آن‌ها مطابق با شرایط و مقررات استفاده از بایننس بوده است. در صورتی که کاربران از شرایط و مقررات بایننس تخطی کرده باشند و نتوانند خلاف آن را ثابت کنند، در کمال تأسف بایننس از ادامه خدمت‌رسانی به آن‌ها ممانعت خواهد کرد.

این صرافی همچنین اعلام کرده است «کاربرانی که از شرایط بایننس پیروی نمی‌کنند، همچنان به کیف پول‌ها و منابع مالی خود دسترسی خواهند داشت، اما دیگر قادر به معامله یا سپرده‌گذاری بر روی بایننس نخواهند بود.»

پیش از این، بایننس اسامی ۱۵ کشور و ۶ ایالت در آمریکا (از جمله نیویورک) را در فهرستی تحت عنوان «لیست کشورهای محدود شده» قرار داده است.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.