راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد«ماینینگ،خوب، بد، زشت» چهارم تیرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود

این روزها تب ماینینگ در کشور بالا گرفته است؛ از آن سو بسیاری به دنبال این هستند که در مجلس و دولت در این زمینه مصوبه بگیرند. به نظر می‌رسد هنوز ابعاد فنی ماینینگ از منظر سود و زیان ملی به درستی شناسایی نشده است. راه پرداخت به کمک خبرگان این عرصه تصمیم گرفته است زمینه تصمیم‌سازی درست را فراهم کند.

پایگاه تحلیلی خبری راه پرداخت رویداد«ماینینگ،خوب، بد، زشت» را سه‌شنبه هفته آینده، چهارم تیرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌کند. این رویداد از ساعت ۴ بعدازظهر در دانشکده کامپیوتر  دانشگاه امیرکبیر شروع  و در ۳ ساعت برنامه ۶ سخنرانی و یک پنل برگزار می‌گردد. در این رویداد به این موضوع پرداخته می‌شود که آیا ماینینگ به نفع ایران است یا به ضرر آن. محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبض‌افزار، مسعود زمانی، مدیر دفتر سیستم‌ها و روش‌های هلدینگ فناپ، سهیل نیکزاد، عضو هیئت‌مدیره انجمن بلاکچین، محمدجواد صمدی‌راد، معاون فنی ققنوس، فرخ امینی‌فر، مدیر گروه مهندسی برق قدرت دانشگاه تهران و محمدعلی اخایی، هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران شش سخنران این رویداد هستند. 

علاقمندان برای حضور در رویداد«ماینینگ،خوب، بد، زشت» می‌توانند از طریق وب‌سایت ایوند ثبت‌نام کنند.

این رویداد با حمایت و مشارکت شرکت«نبض‌افزار»برگزار می‌شود و در آن به این موضوع پرداخته می‌شود که دولت چه رویکردی را در برابر«ماینینگ» باید انتخاب کند که منافع کشور تامین شود. در حال حاضر «ماینینگ» مورد توجه بسیاری از فعالان کسب‌وکارها قرار گرفته؛ ولی هنوز اجماعی درباره آن وجود ندارد که ماینینگ یک فعالیت مفید برای کشور است یا فعالیتی مضر. افراد گوناگون این پدیده را در طیفی از خدمت تا خیانت می‌بینند. برخی معتقدند در شرایط فعلی ماینینگ فرصت است و برخی آن را هدر دادن انرژی و سرمایه‌های کشور می‌دانند. با توجه به بحث‌هایی که این روزها درباره «ماینینگ» شکل گرفته، راه پرداخت در این رویداد تلاش می‌کند زمینه تعامل افراد گوناگون از طیف‌های مختلف را فراهم کند. 


چه چیزهایی در این رویداد بررسی نمی‌شود؟

در این رویداد درباره این که چگونه در ماینینگ سرمایه‌گذاری کنیم؛ یا این که چگونه ماینینگ را شروع کنیم؛ یا این که مسائل فنی مرتبط با ماینینگ را چطور حل کنیم، صحبت نخواهد شد؛ بلکه صرفا یک بحث فنی درباره یک موضوع نسبتا فنی مطرح می‌شود. در رویداد«ماینینگ؛خوب، بد، زشت» به این موضوع پرداخته می‌شود که آیا ماینینگ استفاده از فرصت‌هایی است که داریم یا هدر دادن سرمایه‌های کشور؟ به عبارتی در این رویداد حتی به موضوع بازدهی ماینینگ از منظر یک کسب‌وکار هم پرداخته نمی‌شود و صرفا به این سوال مهم پرداخته می‌شود که آیا ماینینگ به نفع ایران هست یا نه؟ با توجه به پاسخ هم به این پرسش پرداخته می‌شود که دولت در زمینه ماینینگ بهتر است چه رویکردی را انتخاب کند. 


از ۱۰۷ بشکه نفت تا ذخیره سرمایه‌های ملی

عده‌ای می‌گویند که برای استخراج هر بیت‌کوین ۱۰۷ بشکه نفت مصرف می‌شود. در مقابل برخی از این می‌گویند که در آینده نه چندان دور رمز ارزهایی مانند«بیت‌کوین»می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره سرمایه‌های کشورها استفاده شوند؛ بنابراین هرچقدر که در این زمینه تلاش کنیم به نفع آیندگان است. از آن سو برخی معتقدند اصرار بر حفظ منابعی مانند نفت برای آیندگان هم اشتباه است. چرا؟ چون که در آینده نزدیک دنیا دیگر به چیزی به نام نفت نیازی نخواهد داشت. با وجود همه این اختلاف‌ها مدت‌هاست که در لایه‌های گوناگون دولت در حال تصمیم‌گیری درباره ماینینگ هستند. این رویداد شروعی برای همفکری با فعالان صنعت و دانشگاه در این زمینه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.