راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اول تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در کمپ هوش مصنوعی دیجی‌کالانکست / معاون نوآوری دیجی‌کالا: به نوآوری باز و همکاری با دیگر شرکت‌ها علاقه‌مندیم

کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی دیجی‌کالانکست 15 تیر تا 15 مهرماه 98 برگزار می‌شود. به همین بهانه با روح‌الله رحمانی، رییس هیات مدیره دیجی‌کالانکست و معاون نوآوری دیجی‌کالا گفت‌وگو کردیم. به گفته رحمانی، دیجی‌کالانکست به همکاری با دیگر شرکت‌ها و نوآوری باز علاقه‌مند است.

برنامه کمپ استارت‌آپی دیجی‌کالانکست، یک برنامه استارت‌آپی است که در آن دانشجویان، متخصصان‌ و فعالان حوزه هوش مصنوعی با حمایت دیجی‌کالانکست اقدام به تیم‌سازی و توسعه محصول خود می‌کنند. طی این برنامه، افراد یا تیم‌های حوزه هوش مصنوعی پس از یک هفته آموزش‌های اولیه و مربیگری اقدام به تیم‌سازی می‌کنند. تیم‌های منتخب در یک دوره سه‌ماهه یعنی 15 تیر تا 15 مهرماه 98 اقدام به توسعه محصول اولیه خود کرده و در این مدت از مربی‌گری تخصصی بهره‌مند می‌شوند.

رحمانی در این باره می‌گوید: «با توجه تحلیل‌هایی که از بازار ایران کرده‌ایم و نیازهایی که در دیجی‌کالا حس می‌شود، سال 98 سال هوش مصنوعی است. ما در ایران در این حوزه عقب‌تر از بسیاری از کشورها هستیم. چندین سال است که شرکت‌های بزرگ و مشتری‌های آنها از این تکنولوژی بهره‌مند می‌شوند.»

به گفته رحمانی، تمرکز دیجی‌کالانکست در حوزه فناوری و سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی است او با بیان اینکه در ایران دانشجویان و نخبه‌هایی که بر هوش مصنوعی تسلط دارند، کم نیستند، اضافه می‌کند: «تیم‌هایی که در هوض مصنوعی کار می‌کنند کم نیستند. خلأ اینجاست که این نخبه‌ها و تیم‌ها شرکت نیستند و یا استارت‌آپ نشده‌اند.»

به بیان او، این افراد نتوانسته‌اند دانش خود در هوش مصنوعی را به یک فرایند پیوسته تبدیل کنند، بازار را به دست بیاورند و رشد کنند. رحمانی ادامه می‌دهد: «در این اردوی استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی، از نخبه‌ها و تیم‌ها دعوت کرده‌ایم تا سه ماه در کنار یکدیگر رشد کنند. از بین متقاضیان افراد شایسته‌تر را گلچین می‌کنیم و آنها در این سه ماه می‌توانند تیم خود را تقویت کنند. افراد اگر به صورت انفرادی شرکت کنند نیز می‌توانند جذب یکی از تیم‌ها شوند.»

رحمانی با اشاره به این موضوع که دیتای واقعی صنعتی در اختیار شرکت‌کنندگان این اردو قرار می‌گیرد، عنوان کرد: «در حوزه ترینینگ به آنها یاد می‌دهیم که چگونه تبدیل به استارت‌آپ شوند. در مورد بیزنس‌مدل‌ها با آنها کار خواهیم کرد و سعی می‌کنیم تا آنها را به کسب‌وکارهایی قوی تبدیل کنیم.»

او در ادامه گفت: «امیدواریم این تبدیل به روالی شود که صنعت هوش مصنوعی نه فقط در دیجی‌کالا بلکه در کل کشور جلو برود. اهداف ما محدود به دیجی‌کالا نبوده و امیدواریم که این صنعت در ایران پررونق باشد و اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.»

به بیان رحمانی، دیجی‌کالانکست نه تنها در این رویداد بلکه در تمام کارهای خود به همکاری با دیگر شرکت‌ها و نوآوری باز علاقه‌مند است، افزود: «ممکن است شرکت‌های دیگر هم بخواهند در کنار ما سرمایه‌گذاری کنند.»

به گفته او، ظرفیت این کمپ 50 تا 60 نفر است. ثبت نام در این کمپ تا ۱ تیر امکان‌پذیر است و از بین افراد و تیم‌ها تا ۹ تیر 98 نتایج اعلام می‌شود. بعد از مشخص شدن افراد حاضر در این کمپ، ۱۵ تیر تا 15 مهر 98 این رویداد برگزار خواهد شد. برای ثبت‌نام در این رویداد می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.