راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های مجهز به 5G خود را آغاز کرد

شرکت سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های 5G خود را آغاز کرد. میان تراشه‌های جدید این شرکت، Exynos Modem 5100 به چشم می‌خورد که شامل چیپ‌ست چندمنظوره 5G است. این همان چیپ‌ستی است که در تلفن‌های گلکسی اس10 5G به کار رفته و قرار است فروشش به زودی در کره جنوبی شروع شود.

این مدل اولین مودم 5G در دنیا محسوب می‌شوند که با استاندارد 3GPP’s 5G new Radio هماهنگ است.

به گفته سامسونگ تولید انبوه فرستنده و گیرنده فرکانس رادیویی تک تراشه‌ای Exynos RF 5500 و راهکار مدولاتور Exynis SM 5800 آغازشده است و اینها جزو تکنولوژی‌هایی هستند که باعث قدرت بخشیدن به تلفن‌های پرچم‌دار 5G سامسونگ است.

Exynos RF 5500 دارای 14 مسیر گیرنده برای دانود، 4×4 ورودی چندگانه و خروجی چندگانه و اسکیم 256 QAM برای انتقال داده در شبکه‌های 5G است. البته باید گفت که Exynos SM5800 قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.

با اینکه غول کره جنوبی در حوزه حافظه‌های نیمه هادی پیشرو محسوب می‌شود اما معمولا در حوزه تراشه‌های مودم از دیگر رقبای خود مانند کوالکوم و اینتل کمی کندتر پیش می‌رود که گویا با ارائه این تراشه مجهز به 5G از رقبای خود پیشی خواهد گرفت. شبکه کسب‌وکاری این شرکت که تامین‌کننده تجهیزات وایرلس (Wireless) است، قول داده که تا سال 2020، حدود 20 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.