راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ادامه همکاری بانک کونلون چین با ایران تنها با استفاده از یوان چین

بانک کونلون چین اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی معاملات بانکی خود را با ایران، تنها با استفاده از یوان چین و با رعایت کامل تحریم‌های آمریکا در خصوص کالاها، اشخاص، شرکت‌های حمل‌ونقل و بانک‌ها ادامه خواهد داد. این خبری است که پدرام سلطانی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران آن را اعلام کرد.

سلطانی چندی پیش اعلام کرده بود که بانک کونلون چین به مشتریان خود گفته است که عملیات بانکی با ایران را از روز اول ماه مه (11 اردیبهشت‌ماه 98) تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد. اما او به‌تازگی در توییتر خود، از بازگشت این بانک چینی به چرخه معاملات مالی بین‌المللی ایران خبر داد.

همچنین بانک مرکزی نیز اول اردیبهشت‌ماه طی خبری اعلام کرده بود: «پيرو مذاكرات اخير انجام شده با مديران كونلون بانك چين، در حال حاضر تغييری در سياست‌های بانك كونلون در معاملات كالاهای غيرتحريمی با بانك‌های غير تحريمی ايرانی ايجاد نشده است و مسئولين بانك مذكور اعلام كردند به همكاری خود با بانك‌های ايرانی غيرتحريمِی برای معاملات و پرداخت‌های مربوط به کالاهای غیرتحریمی ادامه خواهند داد.»

ببینید: مشکل کونلون بانک چین با بازرگانان ایرانی چیست؟

در حال حاضر بانک کونلون (kunlun Bank) تنها بانک چینی است که با ایران کار می‌کند. بانک کونلون مهم‌ترین مجرای خرید قطعات صنعتی نیمه ساخته طرف‌های ایران از چین بود که پس از فشار آمریکا، مجبور به بستن حساب‌های مالی بسیاری از طرف‌های ایرانی ازجمله فعالان صنعت خودرو شد. این بانک که روابط خود را از ۲۰ آوریل با تجار ایرانی محدود کرده بود، نامه‌ای هشت‌بندی را منتشر کرده و در آن، موضوعاتی که مشتریان باید برای تجدید امور کسب‌وکار خود مراعات کنند، برشمرده است. این نامه را می‌توانید در مطلب «شروط همکاری بانک چینی کونلون با بازرگانان ایرانی اعلام شد / مشتری ایرانی و کالای صادراتی نباید در لیست تحریم‌های SDN باشد» ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.