راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی جدیدترین کتاب‌ها در حوزه هوش مصنوعی، بیت‌کوین و بلاکچین

ماهنامه عصرتراکنش / در بیست‌ویکمین شماره ماهنامه عصرتراکنش به معرفی کتاب‌های «هوش مصنوعی در بانکداری و بخش مالی»، «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، «بیت‌کوین: نحوه خرید و کسب درآمد سکه طلای دیجیتال»، «بلاکچین برای کسب‌وکار» و «مبانی بیت‌کوین و بلاکچین‌ها» پرداخته‌ایم. شرح مختصری از آنها را در ادامه بخوانید.

 

هوش مصنوعی در بانکداری و بخش مالی

مدیران در سراسر جهان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال هوش مصنوعی برای ایجاد منبع جدیدی از ارزش‌های تجاری، جریان‌های درآمدی و فرصت‌های صرفه‌جویی در هزینه هستند. امروزه بخش مالی با نسل‌هایی مواجه هستند که از فید فیس‌بوک، پیشنهادهای آمازون و نت‌فلیکس و دستیارهای مجازی مانند الکسا و سیری استفاده می‌کنند؛ بنابراین، چگونه بانک‌های سنتی در این مدل می‌توانند باقی بمانند و این نسل متأثر از فناوری‌های پیشرفته و تلفن‌های همراه هوشمند را به‌عنوان مشتری خود حفظ کنند؟ این کتاب در مورد چالش‌ها و فرصت‌های مربوط به خدمات مالی و چگونگی مواجهه با هوش مصنوعی و چالش‌های موجود بحث می‌کند و همچنین یک استراتژی برای راه‌اندازی و پیاده‌سازی هوش مصنوعی را بیان می‌کند.

نویسنده: راج سینگ / ناشر: Adhyyan Books

تعداد صفحات: 326 صفحه / قیمت: 2 دلار

 

پدر پولدار، پدر بی‌پول

کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول یکی از ۱۰ کتاب برتری است که در سال ۲۰۰۱ در سراسر جهان فروش میلیونی داشته و در روزنامه‌های مشهور دنیا همچون نیویورک‌تایمز نیز معرفی شده است. در توضیح پشت جلد آمده است: «پدر پولدار، پدر بی‌پول کتابی است که افسانه درآمد بیشتر لازمه پولدار شدن است را از بین می‌برد؛ با تفکر خانه خود را در حکم یک دارایی به حساب آوردن به مقابله برمی‌خیزد؛ به پدر و مادرها نشان می‌دهد که چرا نمی‌توانند برای آموزش‌های مالی به فرزندشان، به سیستم آموزش مدارس متکی باشند؛ یک‌بار و برای همیشه مفهوم دارایی و بدهی را برای ما روشن می‌سازد و بالاخره به شما یاد می‌دهد چگونه مسائل مالی و نقش پول را به فرزندتان بیاموزید تا آینده مالی موفقی پیش رو داشته باشند.»

نویسنده: رابرت کیوساکی / مترجم: مامک بهادرزاده / ناشر: آوین /

قیمت: 35 هزار تومان / تعداد صفحات: 282 صفحه

 

بیت‌کوین: نحوه خرید و کسب درآمد سکه طلای دیجیتال

این کتاب در ابتدا تاریخچه‌ای از بیت‌کوین ارائه و در ادامه سعی می‌کند مفاهیم اصلی بیت‌کوین و فناوری پشت آن یعنی بلاکچین را به‌صورت ساده بیان کند. روش ایجاد کیف پول، ذخیره بیت‌کوین در کیف پول، ارسال و دریافت بیت‌کوین از جمله موضوعاتی است که فصل‌های ابتدایی کتاب را به خود اختصاص داده است. فصول بعدی کتاب به استخراج بیت‌کوین، مقررات و چارچوب‌های قانونی مرتبط با آن اختصاص داده شده است. همچنین کتاب به فناوری بلاکچین نیز نگاهی انداخته و آینده بیت‌کوین و فناوری بلاکچین و تأثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی بشری بررسی شده‌اند.

نویسنده: جواد عباسی / ناشر: چالش

تعداد صفحات: 258 صفحه / قیمت: 25 هزار تومان

 

بلاکچین برای کسب‌وکار      

کتاب‌های زیادی در سالیان گذشته در مورد بلاکچین و چیستی آن نوشته شده و همچنین درباره ارزش استراتژیک بلندمدت این فناوری برای شرکت‌ها، صنایع و اقتصادها سخن بسیار گفته شده است. با این حال، آنچه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده، اجرا و راه‌اندازی یک راه‌حل مبتنی بر بلاکچین برای کسب‌وکارهاست. این کتاب قصد دارد این شکاف را پر کند. کتاب بلاکچین برای کسب‌وکار در مورد پنج ویژگی ساختارشکنانه بلاکچین یعنی شفافیت، تغییرناپذیری، اجماع، امنیت و قراردادهای هوشمند بحث می‌کند و همچنین به مقایسه انواع بلاکچین اعم از مجوزدار، بدون مجوز، خصوصی، عمومی، هیبرید و… می‌پردازد.

نویسنده: جای سینگ آرون، جری کومو، نیتین گوار / ناشر: Addison-Wesley Professional

قیمت: 24 دلار / تعداد صفحات: 224 صفحه

 

مبانی بیت‌کوین و بلاکچین‌ها

کتاب مبانی بیت‌کوین و بلاکچین‌ها اثر آنتونی لویز رتبه دوم پرفروش‌ترین کتاب‌های فروشگاه آمازون در حوزه بانکداری را به خود اختصاص داده است. لویز در این کتاب ضمن بررسی تاریخچه بیت‌کوین به نحوه خرید، فروش و استخراج این ارز دیجیتال نیز می‌پردازد. نحوه انجام تراکنش‌ها و چگونگی امن نگه‌داشتن آنها در بلاکچین بیت‌کوین نیز از جمله موضوعاتی است که به‌طور مفصل در این کتاب بررسی شده است. همچنین نویسنده کتاب سعی کرده با طرح سه سؤال کلیدی فناوری بلاکچین را توضیح دهد. بلاکچین دقیقاً چیست، چگونه کار می‌کند و چرا اهمیت دارد؟ در فصل‌های انتهایی کتاب نیز مواردی که قبل از خرید ارزهای رمزنگاری‌شده باید بدانید، معرفی شده‌اند.

نویسنده: آنتونی لویز / ناشر: مانگو

تعداد صفحات: 408 صفحه / قیمت: 16 دلار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.