راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش برای ساختن مرکز ثقل نوآوری / درباره اکبر قنبرپور دبیر نمایشگاه اینوتکس چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / اکبر قنبرپور اکنون تلاش می‌کند رویداد اینوتکس را به عاملی تأثیرگذار در فضای نوآوری ایران تبدیل کند. او سال گذشته و بعد از پایان رویداد اینوتکس گفته بود که امسال نمایشگاه اینوتکس را به یک رویداد تبدیل کردیم؛ به این معنی که اینوتکس ۲۰۱۸ صرفاً یک بخش نمایشگاهی نبود و از سه بخش تشکیل‌شده بود بخش نمایشگاهی، رویدادی و بخش‌های جانبی. هدف اصلی ما از برگزاری اینوتکس این بود که اجزای مختلف اکوسیستم در کنار هم قرار بگیرند و بتوانند شبکه‌سازی لازم را انجام دهند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا ارتباطاتی که از قبل وجود داشته را تحکیم کنند.

با توجه به تعداد بیش از ۴۰ هزار بازدیدکننده‌ای که داشتیم، می‌توانم بگویم تا حد خیلی خوبی به این هدف نزدیک شدیم، قنبرپور همچنین گفته بود: «نکته بعدی که ما در نظر داشتیم، این بود که سرمایه‌گذاران را با فرمت‌های سرمایه‌گذاری آشنا کنیم. برای این هدف ما در برنامه در نظر گرفته بودیم؛ برنامه اول برگزاری یک رقابت استارت‌آپی بود که در چهار شهر برگزار شد. این مسابقات در شهرها بیشتر حول محور داوری انتخاب برترین‌ها بود، ولی در مرحله فینال در اینوتکس ۲۰۱۸ و با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شد.»

اکبر قنبرپور دبیر نمایشگاه اینوتکس
اکبر قنبرپور دبیر نمایشگاه اینوتکس

 در واقع در این برنامه، ما ۱۲ استارت‌آپ برتر چهار شهر را به سرمایه‌گذاران معرفی کردیم بخش دیگری که در همین محور در نظر گرفته بودیم، جلسات مذاکره و ملاقات سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها بود. نزدیک به ۱۲۰ جلسه طی این سه روز نمایشگاه برگزار شد و بیش از ۸۰ مورد آنها به مرحله بعدی مذاکره رسیدند و تلاش می‌کنیم که به نتیجه برسند. یک محور دیگر از اهداف ما برگزاری مذاکرات B2B بود که بتوانیم بین شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جلسات مذاکره از جنس توسعه بازار و توسعه پارتنرشیپ برگزار کنیم. در این زمینه هم جلسات بسیار زیادی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.