راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیجی‌کالا نکست با تمرکز بر هوش مصنوعی افتتاح شد / فراخوان دیجی‌کالا برای تیم‌سازی و توسعه محصول استارت‌آپ‌ها

مراسم افتتاحیه دیجی‌کالا نکست همراه با مهمانی افطار دیجی‌کالا، روز چهارشنبه ۸ خرداد ۹۸ با حضور متخصصان و فعالان حوزه تکنولوژی، اکوسیستم‌های کارآفرینی و استارت‌آپی، اهالی رسانه و مسئولین دولتی در مرکز دیجی‌کالا نکست در محل کارخانه نوآوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، دیجی‌کالا نکست، بازوی نوآوری دیجی‌کالا است که با هدف اتصال این پلتفرم تجارت الکترونیک به استارت‌آپ‌های برتر کشور شکل گرفته است. در دیجی‌کالا نکست ایده‌های نوآورانه و تکنولوژی‌محور به طور عمومی و تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی در سال جاری، به راهکارهایی برای حل مسائل روز کسب‌وکارهای آنلاین و تکنولوژی محور می‌انجامند. دیجی‌کالا نکست برای توسعه این تکنولوژی‌ها حامی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه تجارت الکترونیک، سرویس‌های ابری، لاجستیک و اینترنت اشیا است که امسال تمرکز این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه هوش مصنوعی (AI) خواهد بود.

 

اتفاقی مهم و سرنوشت‌ساز

در نخستین بخش این افتتاحیه، حمید محمدی و سعید محمدی، بنیان‌گذاران و مدیران عامل دیجی‌کالا، راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری دیجی‌کالا را یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز دیجی‌کالا معرفی کردند که می‌تواند برای کشور هم اتفاق مهمی باشد.

به گفته آنها چنین مراکزی در کشور ما که حلقه واسط بخش‌های پژوهشی و صنعتی کشور هستند، هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و از این نظر جای کار زیادی برای این حوزه وجود دارد. امروز بزرگترین کمپانی‌های تکنولوژی محور دنیا علی بابا و آمازون هستند. تک کمپانی‌هایی که ابتدا یک ایکامرس بودند و امروز ایکامرس یکی از محصولات تکنولوژیک آنها است. این کمپانی‌های تکنولوژی محور تعریف جدیدی از مفهوم قدرت را در جهان ارائه داده‌اند و در حال شکل دادن نظم جدیدی در جهان هستند. دیجی‌کالا هم در مسیری مشابه قرار گرفته و به عنوان یک برند ملی با کمک ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، می‌خواهد برای کشور تولید قدرت کند.

سپس سهیل مقدم، معاون ارشد تکنولوژی دیجی‌کالا و فؤاد نصرتی، یکی از مدیران تکنولوژی دیجی‌کالا، در بخشی از صحبت‌های خود از فعالیت دیجی‌کالا گفتند که به عنوان یک خرده‌فروشی آنلاین شروع به کار کرد و با خلق تجربه کاربری متفاوت نسبت به فروشگاه‌های آنلاین دیگر، خود را به عنوان بازیگر مهم‌ این حوزه معرفی کرد. در ۱۳ سال گذشته، بهترین مهندسان ایرانی و خارجی در تیم فنی دیجی‌کالا مشغول به کار شدند و زیرساخت‌هایی طراحی کردند که امروز به مهم‌ترین ابزارهای فنی این حوزه در کشور تبدیل شده است.

همچنین دیجی‌کالا از دو سال پیش امکان استفاده از پلتفرم مارکت‌پِلیس (Marketplace) را برای فروشندگان ایرانی ایجاد کرد. به این ترتیب همه می‌توانند کسب‌وکارهای خود را در این بستر در بازاری به وسعت ایران راه‌اندازی و محصولات خود را در شرایط عادلانه در بازار خرده‌فروشی آنلاین عرضه کنند.

به گفته آنها ارائه داده‌های دیجی‌کالا به صورت عمومی یکی از دستاوردهای تیم فنی دیجی‌کالا و دیجی‌کالا نکست است تا برای مثال یک گروه استارت‌آپی بتوانند با استفاده از داده‌های واقعی، با ابزارهای هوش مصنوعی مصرف سوخت را در کشور بهینه کنند. این موضوع نمونه‌ای از امکاناتی است که اکنون دیجی‌کالا می‌تواند در اختیار محققان و پژوهشگران حوزه‌های مرتبط قرار دهد.

 

سرمایه‌گذاری در فناوری

روح‌الله رحمانی، رییس هیات مدیره و و امیر صالحی مدیرعامل مرکز نوآوری‌های دیجی‌کالا در این برنامه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اینترنت اشیا، رایانش ابری، تجارت الکترونیک، لجستیک و … را معرفی کردند و هدف از راه‌اندازی دیجی‌کالا نکست را سرمایه‌گذاری در فناوری، پژوهش مستقیم از طریق پروژه دانشگاهی و ایجاد امکان استفاده از داده‌های باز (Open Data) عنوان کردند.

دیجی‌کالا نکست فرصت‌هایی به منظور سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی در حوزه‌هایی مثل تجارت الکترونیک (E-Commerce)، هوش تجاری، ابزارهای تحلیلی نظارت در قیمت‌گذاری، محتوا و مرکز داده، لجستیک و بازاریابی برای فعالان این حوزه فراهم کرده است.

 

فراخوان برای حضور در کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی

در همین راستا کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی دیجی‌کالا نکست از ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود. کمپ استارت‌آپی دیجی‌کالا نکست، برنامه‌ای استارت‌آپی است که در آن دانشجویان، متخصصان و فعالان حوزه هوش مصنوعی با حمایت دیجی‌کالا نکست، می‌توانند تیم‌سازی و توسعه محصول خود را از اینجا آغاز کنند. در این برنامه افراد یا تیم‌های حوزه هوش مصنوعی پس از یک هفته آموزش اولیه و مربیگری، تیم‌سازی می‌کنند و سپس در یک دوره سه ماهه به توسعه محصول اولیه می‌پردازند و در این مسیر از مربیگری تخصصی بهره‌مند می‌شوند.

آخرین مهلت ثبت‌نام برای این برنامه اول تیر ماه ۱۳۹۸ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به وبسایت دیجی‌کالا نکست مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.