راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازتاب انتشار کتاب «مسافر دهکده جهانی» در روزنامه تایمز

خبر انتشار کتاب زندگینامه پروفسور یحیی کمالی‌پور استاد ایرانی دانشگاه پوردو کلیومت امریکا با عنوان «مسافر دهکده جهانی» در صفحه اول ضمیمه اجتماعی روزنامه تایمز انعکاس یافت.

بدین ترتیب، پس از انعکاس بسیار وسیع رسانه‌ای انتشار این کتاب در رسانه‌های کشورمان، شاهد تداوم انتشار خبر آن در رسانه‌های بین‌المللی هستیم. پیش از این، سایت و نشریه دانشگاه پوردو نیز به انعکاس خبر انتشار کتاب «مسافر دهکده جهانی» پرداخته بودند.

این کتاب 27 اردیبهشت ماه سالجاری در مراسمی با حضور اساتید علوم ارتباطات ایران از جمله کاظم معتمدنژاد، مهدی محسنیان‌راد، علی میرسعید قاضی، غلامرضا کاظمی دینان، محمد سلطانی‌فر، ناصر بزرگمهر، خسرو رفیعی، امید علی مسعودی، سعید معادی، علی عبدالرشیدی و … به همراه مدیران و کارشناسان روابط عمومی و اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های تخصصی روابط‌عمومی ایران و متخصصان روابط‌عمومی، در هتل لاله تهران رونمایی و در کمتر از 10 روز به چاپ دوم رسید.

بر اساس گزارش روابط عمومی انتشارات سیمای شرق که ناشر این کتاب است، روزنامه تایمز محلی در صفحه اول اجتماعی روز دوشنبه 23 مرداد خود، با تیتر «زندگینامه استاد دانشگاه پوردو کلیومت از ترقی او در رشته ارتباطات می‌گوید» در مطلبی با اشاره به سابقه درخشان پروفسور کمالی‌پور در ارتقای رشته ارتباطات و فعالیت‌‌های بین‌المللی او، گوشه‌هایی از مصاحبه با نگین حسینی نویسنده این کتاب را نیز منتشر کرده است.

حسینی در مورد احساس خود با تقدیر از شادی حامدی که ویراستاری کتاب را بر عهده داشته می‌گوید: خوشحالم که به ارتقای نام ایران در رسانه‌های خارجی کمک می‌کنیم.

در کتاب «مسافر دهکده جهانی» علاوه بر ماجرای هیجان انگیز زندگی پروفسور کمالی‌پور از روستای راور کرمان تا ایالات متحده امریکا، مسیر پیشرفت و تکامل وسایل ارتباطاتی نیز در طول بیش از شش دهه به موازات شرح زندگی ایشان تعقیب شده است. پروفسور کمالی‌پور در این کتاب به تشریح تجارب خود با عنوان« حرکت از عصر ارتباطات شفاهی در روستایی دوردست تا طلوع انقلاب الکترونیک در مهد آن» می‌پردازد.

این گزارش می‌افزاید، چند روز پیش نیز سایت کتابخانه مجلس شورای اسلامی ضمن معرفی کامل این کتاب نوشت: پروفسور کمالی‌پور به زبانی بسیار روان، ساده و صمیمانه خاطرات خود را از دوران کودکی تا سال 1390 را بازگو کرده و به برخی مسائل تاریخی چون انقلاب اسلامی، جریان گروگان‌گیری، عملیات طبس، جنگ تحمیلی، دخالت آمریکا در جنگ و غیره هم اشاره کرده است. این سایت ادامه داده: «مسافر دهکده‌ی جهانی»، کتابی است خواندنی که نشان می‌دهد چگونه انسانی از الهام گرفتن از صبر مردمان کویر برای فائق آمدن بر مشکلات، توانست خود را به این درجه از علم و دانش برساند.

گفتنی است پروفسور کمالی‌پور در حال حاضر، رئیس گروه ارتباطات دانشگاه پوردو کلیومت، مدیر مرکز مطالعات جهانی، مؤسس و سردبیر مجله‌ی رسانه‌های جهانی و بنیان‌گذار و مدیر انجمن ارتباطات جهانی است.

روابط‌عمومی‌های وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و علاقمندان به تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سامانه www.prshop.ir نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

منبع: انتشارات سیمای شرق

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.