راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اطلاعات ۴۰ درصد از جمعیت استرالیا به دست هکرها افتاد / ۵۰۰ هزار نفر از افراد هک شده در حوزه خدمات مالی و اعتباری فعال بوده‌اند

تازه‌ترین گزارش کمیسیونر اطلاعات استرالیا نشان می‌دهد تنها در یک حمله هکری، اطلاعات شخصی بیش از ده میلیون نفر از مردم استرالیا به دست هکرها افتاده است.

به گزارش روزنامه تعادل، با توجه به جمعیت ۲۵ میلیون نفری کشور استرالیا این حمله هکری باعث شده تا داده‌های خصوصی ۴۰ درصد از جمعیت این کشور در اختیار کلاهبرداران دنیای مجازی قرار بگیرد. حمله یادشده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده و زمان دقیق آن توسط مقامات استرالیایی اعلام نشده است.

در گزارش تهیه شده توسط کمیسیونر اطلاعات استرالیا عامل یا عاملان این حملات نیز مشخص نشده‌اند. ۵۰۰ هزار نفر از افراد هک شده در حوزه خدمات مالی و اعتباری فعال بوده‌اند.

کمیسیونر مذکور در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در مجموع ۲۱۵ حمله هکری را شناسایی کرده که نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ که طی آن ۲۶۲ حمله به استرالیا ثبت شده کاهش مختصری نشان می‌دهد.

از مجموع حملات ثبت شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در استرالیا ۶۲ حمله در ژانویه، ۶۷ مورد در ماه فوریه و ۸۶ مورد در ماه مارس به ثبت رسیده است. ۶۱ درصد حملات یادشده ناشی از فعالیت هکرهای خرابکار بوده و بقیه حملات به علت خطای انسانی در داخل مجموعه‌های مختلف رخ داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.