راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه مشاوره الکترونیکی بیمه راه‌اندازی شد / از این پس مسائل بیمه‌‌ای آنلاین قابل حل است

در راستای بهبود فعالیت‌های سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه، تسهیلات لازم برای پاسخگویی الکترونیک به پرسش‌ها، انتقادات، نظرات و پیشنهادات و اعلام اشکالات فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، کاربران سنهاب (سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی) می‌توانند از طریق سامانه مشاوره الکترونیکی بیمه (تیکتینگ) نظرات خود را به‌صورت الکترونیکی برای توسعه این سامانه اعلام کنند.

 

سنهاب، سامانه‌ای برای ساماندهی نمایندگی‌های شرکت بیمه

طراحی و تولید سامانه سنهاب از دی‌ماه سال ۱۳۹۰ در دستور کار واحد فاوای بیمه مرکزی قرار گرفت و هم‌اکنون بخش‌های مهم و اصلی آن طراحی و به بهره‌برداری رسیده است. این سامانه همچنین امکان تبادل اطلاعات سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با داده‌های صنعت بیمه را فراهم کرده است.

آنچه که در سنهاب وجود دارد، ساماندهی نمایندگی‌های شرکت بیمه است. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در این باره گفته است: «تمام نمایندگی‌های شرکت بیمه در سنهاب دارای شناسنامه هستند؛ یعنی اطلاعات، مقررات و آیین‌نامه‌های آنها بررسی‌شده و کد دریافت کرده‌اند. علاوه بر کدی که از شرکت بیمه دارند یک کد سنهابی هم از سوی بیمه مرکزی دریافت کرده‌اند.

ببینید: سنهاب چه اتفاق جدیدی را در بیمه رقم زده است؟

کاربران این سامانه نظارتی می‌توانند از طریق سیستم مشاوره الکترونیکی که در منوهای سامانه اختصاصی کاربران تعبیه شده است، با مسئولان و مدیران سیستم در ارتباط باشند.

گفتنی است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه موسوم به سنهاب، «انجام تکالیف قانونی ساز برای تهیه سامانه جامع نظارتی، سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکت‌های بیمه به‌منظور اشراف اطلاعاتی به صنعت بیمه، امکان ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده به بیمه‌گذاران، ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده به شرکت‌های بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی، وظیفه تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه» را انجام می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.