راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۶۰ مورد از مهم‌ترین آمار و ارقام مربوط به حملات سایبری سال 2018 / اینفوگرافیک

اگر جزو کسانی هستید که اطلاعات و آگاهی چندانی در مورد امنیت سایبری ندارید و تاکنون اقدامات چندانی را در جهت تجهیز و بروزرسانی امنیت سایبری کسب‌وکار خود انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید:

امنیت سایبری عبارت است از: تمامی اقداماتی که به منظور محافظت از سیستم‌ها، شبکه‌ها و برنامه‌ها در برابر حملات دیجیتال انجام می‌گیرد.

کسب‌وکارها همه روزه با مسائل و مشکلات مربوط به امنیت سایبری درگیر هستند. روندهای موجود حاکی از این هستند که آمار هک و نقض داده از طریق منابعی که به صورت متداول در محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزایش پیدا کرده است. دستگاه‌های تلفن همراه و تجهیزات مجهز به اینترنت اشیا نمونه‌هایی از همین منابع هستند. هدف حملات سایبری در اغلب اوقات، دسترسی به اطلاعات حساس، اعمال تغییر و نابودی در آن‌ها، اخاذی از کاربران و ایجاد اختلال در فرآیندهای معمول کسب‌وکار است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که تعداد زیادی از شرکت‌ها، اقدامات کافی را در راستای محافظت از داده و ارتقای امنیت سایبری خود انجام نداده‌اند. این امر، آن‌ها را در برابر سرقت داده آسیب‌پذیر می‌کند.

از یک طرف هر روز بر تعداد دستگاه‌های هوشمند استفاده شده در کسب‌وکارها افزوده می‌شود و از طرف دیگر هکرها روز به روز خلاق‌تر می‌شوند. این دو عامل در کنار یکدیگر، پیاده‌سازی اقدامات موثر در زمینه ارتقای امنیت سایبری را دشوارتر می‌کنند. 4 مورد از اصلی‌ترین روش‌های تهدید امنیت سایبری عبارتند از:

باج‌افزارها (Ransomware): نوعی نرم‌افزار مخرب است که با هدف اخاذی طراحی شده؛ دسترسی به فایل‌ها و یا سیستم کامپیوتری کسب‌وکار را مسدود می‌کند و تا زمانی که پول خواسته شده به فرد مهاجم پرداخت نشود، حمله متوقف نمی‌شود.

بدافزارها (Malware): نوعی نرم‌افزار است که با هدف دسترسی غیرمجاز و ایجاد آسیب در یک کامپیوتر طراحی می‌شود.

مهندسی اجتماعی (Social engineering): تاکتیکی است که رقیبان از آن استفاده می‌کنند تا از طریق فریب دادن، اطلاعات حساس طرف مقابل خود را به دست آورند. مهندسی اجتماعی اغلب با یکی از دو روش بالا ترکیب می‌شود؛ به‌طوری که طرف را ترغیب می‌کنند بر روی یک لینک دانلود کلیک کند، بدافزار را نصب کند و یا به یک نرم‌افزار مخرب اعتماد کند.

فیشینگ (Phishing): عبارت است از ارسال ایمیل‌های جعلی که به ایمیل‌های ارسال شده از سوی منابع قابل اطمینان شباهت دارد. هدف فیشینگ سرقت داده‌های حساسی مانند شماره کارت اعتباری و اطلاعات ورود به حساب کاربری است. فیشینگ را می‌توان متداول‌ترین روش حمله سایبری دانست.

شرکت امنیت سایبری وارونیس (Varonis) در اینفوگرافیک زیر، 60 مورد از مهم‌ترین آمار و ارقام مربوط به حملات سایبری در سال 2018 را گرد هم آورده است. هدف وارونیس از انتشار این اینفوگرافیک، آگاهی رسانی در مورد شرایط فعلی امنیت سایبری بوده است. شرکت‌ها با مطالعه این آمار درمی‌یابند که اگر به وضعیت امنیت خود رسیدگی نکنند، چه پیامدهای وخیمی در انتظارشان خواهد بود.

عناوین اصلی که در این اینفوگرافیک به آن‌ها پرداخته شده، عبارتند از:

1) نقض داده

2) هزینه‌های امنیت سایبری

3) داده‌ها و جزئیات پایه‌ای امنیت سایبری

4) ریسک‌های امنیت سایبری

 

حملات سایبری در سال 2018

منبع: Knowledgehubmedia

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.