راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیش‌نویس الزامات و ضوابط چک الکترونیکی برای استفاده از نظرات کارشناسان منتشر شد

بانک مرکزی، مستند پیش‌نویس «الزامات، ضوابط و فرآیندهای اجرایی چک الکترونیکی» را به‌منظور آگاهی و کسب نظر کارشناسان و صاحب‌نظران منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای تبصره ذيل ماده (1) «قانون اصلاح قانون صدور چک» مصوب مورخ سيزدهم آبان‌ماه یک هزار و سيصد و نودوهفت مجلس شوراي اسلامی مبنی بر الزام بانک مرکزی به تمهيد و تامین مقدمات گردش چک‌های الکترونيکی در کشور، مقرر است زیرساخت لازم جهت صدور و تبادل چک الکترونیکی، مبتنی بر امضاء الکترونیکی در اختیار مشتریان شبکه بانکی کشور قرار گیرد.

بر همین اساس مستند پیش‌نویس تهیه‌شده با عنوان «الزامات، ضوابط و فرآیندهای اجرایی چک الکترونیکی»، ضمن معرفی سامانه چک الکترونیکی، به تبيين دامنه خدمات سامانه مزبور می‌پردازد. رویکرد اصلی سامانه فوق، به حداقل رساندن مخاطرات و کاستی‌های موجود در فرآيندهای چک کاغذی و ارائه روشی امن و درعین‌حال ساده برای مشتریان و بانک‌ها است.

مستند پیش‌نویس «الزامات، ضوابط و فرآیندهای اجرایی چک الکترونیکی» برای آگاهی و کسب نظر کارشناسان و صاحب‌نظران منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند ظرف یک ماه آینده نظرات خود را در خصوص آن به آدرس ps.info@cbi.ir ارسال کنند. بانک مرکزی از ارائه هرگونه نظر و پیشنهاد و نکته در خصوص این پیش‌نویس استقبال می‌کند.

برای دانلود این مستند، اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.