پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک دی به منظور پیادهسازی پروژه نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان به «سامانه نهاب» پیوست
در پی الزام بانک مرکزی مبنی بر پیادهسازی پروژه نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانکی، بانک دی به سامانه نهاب آنلاین پیوست. محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک این بانک با اعلام این خبر گفت: «بانک دی به عنوان سومین بانکی که سیستم بانکداری متمرکز آن در اختیار شرکت توسن است موفق شد به سامانه نهاب آنلاین متصل شود.»
به گزارش روابط عمومی دی، او با اشاره به ابعاد وسیع پروژه اتصال بانکها به سامانه نهاب و لزوم پیادهسازی آن توسط تمامی بانکها در دو فاز آفلاین و آنلاین در خصوص اقدامات و روند اتصال بانک دی به سامانه نهاب آنلاین گفت: «در سال 1394، بانک مرکزی به منظور مدیریت یکپارچه مشتریان و احراز هویت مکانیزه و آنی تمامی مشتریان بانکی در سطح کشور اقدام به راهاندازی پروژه نهاب کرد که معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی نیز از همان ابتدا اقدامات لازم جهت پیشبرد اهداف ملی این پروژه را آغاز کرد.»
او ادامه داد: «همکاران اداره توسعه نرمافزار و اطلاعاتپایه بانک موفق شدند در فاز اول این پروژه اقدام به طراحی و برنامهنویسی سامانهای جهت مدیریت سیستمی فاز آفلاین نمایند و در ابتدای سال 1395 این سامانه را به بهرهبرداری رسانند.»
او افزود: «این نرمافزار با پردازش اطلاعات هویتی مشتریان اقدام به تولید فایلهای نهاب کرده و پس از ارسال و دریافت پاسخ از بانک مرکزی جهت ذخیره کد شهاب در پایگاه داده بنکو آنها را پردازش میکند که طی این فرآیند بیش از 100 فایل تهیه و پردازش شد و مغایرتهای اطلاعاتی مشتریان با همکاری مستمر و مجدانه همکاران اداره مبارزه با پولشویی بانک اصلاح گردید و از طریق این سامانه برای 96% مشتریان بانک، کد شهاب اخذ شد.»
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک خاطر نشان کرد: «همزمان با فاز آفلاین، اقدامات لازم جهت پیادهسازی فاز آنلاین نیز در دست اقدام گرفت که به دلیل پیچیدگی خاص فاز آنلاین در بستر MQ و لزوم اتصال Core Bank به این سامانه، جلسات متعدد تخصصی با حضور نمایندگان شرکت توسن و تیم فنی این معاونت برگزار شد و در نهایت با تلاشهای مستمر همکاران این معاونت، بانک دی موفق شد به عنوان سومین بانکی که سیستم بانکداری متمرکز آن در اختیار شرکت توسن است به سامانه نهاب آنلاین متصل شود.»
گفتنی است اقدام به موقع معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک برای ایجاد زیرساختها جهت اتصال بانک به سامانه آنلاین نهاب امکان ارائه خدمات مطلوبتر و بی وقفه را برای مشتریان فراهم کرده است.