راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

غر می‌زنم پس هستم

به گفته یکی از اقتصاددانان، پنجاه سالی می‌شود که در «برهه حساس کنونی» به سر می‌بریم. در برهه‌های حساس، تعداد کلمات و جملات همراه با اعتراض، افزایش پیدا می‌کند و پدیده «غر زدن» رایج می‌شود. از آنجایی که در حال حاضر در برهه حساس کنونی به سر می‌بریم و غر زدن و جزناله‌های زیادی در گوش ما تکرار می‌شود، نگاهی انداخته‌ایم به رابطه افراد مختلف با پدیده‌ای به نام «غر».

 

غر برای غر

عده‌ای دوست دارند که غر بزنند. گویی نان آنها در غر زدن است و از اتفاق، خودشان منفعل‌ترین و بی‌کنش‌ترین افرادی هستند که می‌شناسیم. این عده با درست کردن صفحه‌های اجتماعی به صورت ناشناس، وی‌پی‌ان خود را روشن می‌کنند و پیرامونشان را غرافشانی می‌کنند.

 

غرشکن‌ها

بعضی‌ها در ظاهر مشغول غر زدن هستند و غرهای خیلی ریز به جاهای بسیار عجیب روانه می‌کنند.‌ آنها به سایر غرزنندگان بالقوه و بالفعل، آدرس اشتباه می‌دهند و در عمل، جلوی غرهای اصلی را می‌گیرند. شناسایی این عده کار چندان راحتی نیست و معمولا با لباس مبدل این کار را انجام می‌دهند.

 

هدف‌گیری

گروهی معتقدند که غر زدن مانع پیشرفت، دلیل اصلی عدم تمرکز انسان و مانع موفقیت است. این عده اعتقاد دارند که شرایط خوب یا بد مملکت، نباید تمرکز افراد را برای هدف‌هایشان بر هم بزند. از نظر آنها می‌توان در شرایط نابه‌سامان، حداکثر رشد شخصی را تجربه کرد و به نقطه‌های خوبی رسید.

 

 مایوس‌ها

بعضی‌ها غر می‌زنند و مهم‌ترین تاثیرشان در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ایجاد یک یاس منفعلانه است. آنها کار مورد علاقه‌شان، دست روی دست گذاشتن و کاری از پیش نبردن است. این گروه همیشه از زمین و زمان گله می‌کنند و معتقدند که تا وقتی شرایط این است، نمی‌توان کاری از پیش برد.

 

غر برای عدم لذت

از نظر بسیاری از مردم، ناله کردن یک کار راحت و در دسترس است. آنها تلاش می‌کنند تا از زندگی لذت نبرند. این عده سعی می‌کنند تا زیبایی‌ها را نبینند و غرهای ریز و درشت خود را در قالب‌های مختلف، منتشر می‌کنند. اگر کسانی خواستند قشنگی‌های دنیا را به آنها گوشزد کنند، این عده به آنها حمله‌ور می‌شوند و می‌گویند : «در شرایط حساس کنونی، فقط مزدورها می‌خندند.»

 

غر تبلیغاتی

گروهی از مردم همه مسائل را به شکل پول می‌بینند و غر زدن هم از این مقوله مستثنا نیست. آنها باید بتوانند از هر چیزی به نفع جیب‌هایشان استفاده کنند. اگر بخواهید عضو کلوپ آنها شوید، می‌توانید با شماره‌گیری ستاره زهرمار مربع، از طریق بسته‌های وفاداری غر‌ خود را ثبت کنید و روزی ۲۰۰ تومان از حسابتان کسر شود.‌

 

غر حاشیه‌ای

از نظر گروهی از مردم، غر زدن درنهایت برای آنها دردسرساز می‌شود. دیدگاه آنها نسبت به مسائل، بسته به شرایط تا ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند. آنها در گروه‌های خصوصی و خانوادگی غر می‌زنند و در محیط‌های کسب‌وکاری سرشان را به نشانه تایید بالاسری‌ها تکان می‌دهند.

 

شاید که آینده

عده‌ای هستند که غرهایشان را می‌خورند و خیلی گلایه‌ای از شرایط نمی‌کنند.‌ این گروه سعی می‌کنند به موقعیت تأثیرگذاری برسند و بعد از آن غرهای خود را یواشکی پخش کنند. البته درصدی از این افراد به آن موقعیت نمی‌رسند و بقیه آنها در صورت دستیابی به موقعیتی که برایش تلاش کرده‌اند، یادشان می‌رود که چه چیزهایی در ذهن داشتند و یا ترجیح می‌دهند به روی خودشان نیاورند. استثناهایی هم لابه‌لای آنها پیدا می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.