پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
حسین زاده: راهاندازی «فینوداد» در دادهورزی سداد با هدف ارتباط میان استارتآپها و دانشگاهها با بانک ملی انجام شده است
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل بانک ملی ایران با حضور در شرکت دادهورزی سداد از بخشهای مختلف این شرکت بازدید کردند.
به گزارش شرکت دادهورزی سداد، شرکت دادهورزی سداد میزبان عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه،مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران بود که با بازدید از بخشهای مختلف این شرکت در جریان مراحل کار، محصولات و خدمات متنوع و نوآورانه شرکت دادهورزی سداد قرار گرفتند.
در این مراسم ابتدا معمارنژاد با بازدید از واحدهای مختلف در جریان مراحل کار، محصولات و خدمات متنوع و نوآورانه شرکت دادهورزی سداد قرار گرفت. پس از بازدید از بخشهای مختلف حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد با اشاره به روندهای تأثیرگذار در صنعت بانکداری گفت: «ظهور انقلاب صنعتی چهارم و بهتبع آن نفوذ فناوریهای نوین و ورود فینتکها به صنعت بانکداری منجر به تغییر پارادایمهای اقتصادی و حرکت بانکها به سمت نوآوری شده است.»
او حرکت در مسیر تحول دیجیتال را منوط به تدوین استراتژی دیجیتال دانست و ارائه محصولات نوآورانه در بستر Omni channel، بانکداری ماژولار، بانکداری باز، بانکداری هوشمند، بانکداری مبتنی بر رسانههای اجتماعی، بانکداری بر بستر بلاکچین را در مسیر پیش روی صنعت بانکداری کشور ضروری قلمداد کرد.
مختاریان با تأکید بر تدوین نقشه استراتژی شرکت مبتنی بر بانکداری دیجیتال خاطرنشان کرد: «شرکت دادهورزی سداد باهدف ساختن یک الگوی موفق و صاحبنام فناوری اطلاعات در صنعت مالی و سرمایهگذاری در گستره ایران با برخورداری از قابلیتهای سازمانی حرفهای و قابل قیاس در سطح بینالمللی، قصد دارد با ایجاد دسترسی بهتر، مؤثر و سالمتر به خدمات و ابزارهای مالی برای مردم زمینه افزایش رشد و رفاه اقتصادی در کشور را فراهم کند.»
محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران در این مراسم با قدردانی از حضور معاون وزارت اقتصاد و هیئت همراهش در شرکت دادهورزی سداد، عنوان کرد: «شرکت دادهورزی سداد نهتنها برای بانک ملی بلکه برای کشور یک سرمایه ارزشمند محسوب میشود، زیرا با جذب و بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده ازجمله دانشجویان برتر دانشگاههای معتبر کشور توانسته محصولات نوآورانه را به شبکه بانکی عرضه کند.»
او ایجاد بستر اشتغال در شرکتهای فناور و پیشرو را عاملی مهم در جلوگیری از فرار مغزها قلمداد کرد و گفت: «بخش فناوری اطلاعات بانک ملی و شرکت دادهورزی سداد در این زمینه موفق عمل کردهاند و با بهرهگیری از دانش و خلاقیت جوانان متخصص در شبکه بانکی حرکتی روبه جلو و پرشتاب را رقم زدهاند.»
حسین زاده هدف از برگزاری دو رویداد «ملی شو» را میدان دادن به جوانان خلاق و نخبه عنوان کرد و گفت: «راهاندازی مرکز فناوری فینوداد در شرکت دادهورزی سداد نیز بهمنظور ایجاد ارتباط دوسویه میان استارتآپهای کشور و دانشگاهها با بانک ملی ایران صورت گرفته است که با بهرهگیری از توان جوانان نخبه ایرانی در آینده موجب ایجاد انقلابی دیگر در صنعت بانکی خواهد شد.»
او مأموریت سداد از سال گذشته را ورود به عرصههای بینالمللی دانست و گفت: «این شرکت با تمام توان باوجود تمام مشکلات در این مسیر گام برمیدارد که امیدواریم موفقیتهای خوبی در سال جاری در این بخش کسب کند.»
مدیرعامل بانک ملی با اشاره به تراکنش روزانه 70 میلیون در روزهای پایانی سال 97، گفت: «بانک ملی با توجه به تعریف استراتژی وزارت اقتصاد در بانکداری دیجیتال با همکاری شرکت دادهورزی سداد در حال حرکت در این مسیر است.»
عباس معمارنژاد نیز در این مراسم با تشکر از زحمات تمام همکاران در بانک ملی ایران و شرکت دادهورزی سداد اظهار داشت: «هدف از عملیاتی کردن بانکداری دیجیتال در کشور ارائه خدمات متنوع با کیفیت و سرعت بالا و قیمت ارزانتر است.»
او بهرهگیری از تخصص نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده سداد را که منجر به ارائه خدمات و محصولات متنوع و نوآورانه از سوی بانک ملی ایران شده است مایه افتخار کشور دانست.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد تأکید کرد: «در بانکداری آینده و تحول دیجیتال سه عامل کلیدی مردم، فرآیندها و فنّاوری بسیار مؤثر است.»
او پیرامون تدوین استراتژی دیجیتال حول این سه محور گفت: «اتخاذ استراتژی مناسب در بخش سرمایه انسانی بانک ملی در کنار ارائه کلیه خدمات بانکی در بستر تلفنهای هوشمند تسهیل کننده حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.»
معمارنژاد توجه به توسعه سه حوزه مردم، فرآیندها و تکنولوژی را در استراتژی راهبردی و ارزشمند دانست و اشاره کرد: «یکپارچگی سامانهها نقش کلیدی در ارائه خدمات یکپارچه دارد.»
معمارنژاد توجه بیشتر به مساله مدیریت ریسک را حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: «بانک ملی بایستی در طراحی یک مدل جامع و بومی برای مدیریت ریسک در کشور پیشگام باشد.»
او یادآور شد: «بانک ملی بهعنوان یک بنگاه اقتصادی باید کارمزد محوری در ارائه خدمات نوین با ارزشافزوده را در دستور کار قرار دهد تا زمینه برای افزایش درآمد و سودآوری بانک ملی فراهم شود.»