راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سورس‌کد یکی از زیرسیستم‌های وب‌سایت کافه‌بازار به دست افرادی خارج از مجموعه رسیده است / شواهدی درباره نشت اطلاعات کاربران کافه بازار به دست نیامده است

هفتم اردیبهشت اخباری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد با این مضمون که کافه بازار موردحمله هکری واقع‌شده و اطلاعات کاربران آن در معرض تهدید قرارگرفته است. در پی انتشار این خبر تیم فنی کافه بازار با تأیید اینکه «سورس‌کد» یکی از زیرسیستم‌های وب‌سایت کافه‌بازار به دست افرادی خارج از مجموعه رسیده است؛‌ به کاربران اطمینان داد که تاکنون هیچگونه شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است.

 

آخرین نتایج بررسی‌های فنی از ماجرای درز اطلاعات کافه‌بازار / سورس‌کد یکی از زیرسیستم‌های وب‌سایت کافه‌بازار به دست افرادی خارج از مجموعه رسیده است

به گزارش ایرنا، کافه‌بازار پیرو بیانیه قبلی و در راستای سیاست خود مبنی بر شفافیت، کاربران را در جریان جزئیات جدید نتایج بررسی‌های تیم فنی کافه‌بازار درباره گزارشی که صبح دیروز، 7 اردیبهشت در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت، قرار داد.

بنا به اعلام روابط عمومی بازار و طبق بررسی‌های تیم فنی مشخص شده است سورس‌کد یکی از زیرسیستم‌های وب‌سایت کافه‌بازار به دست افرادی خارج از مجموعه رسیده است؛‌ در عین حال، همچنان هیچ گونه شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است. همچنین تیم فنی این مسئله را از ساعات ابتدایی روز شنبه با جدیت پیگیری کرد و اشکال امنیتی را شناسایی و برطرف کرد.

 

رمز عبور کاربران بازار یک‌بارمصرف است و امکان ورود شخص ثالث به حساب‌های کاربری وجود ندارد

روابط عمومی این مجموعه در عین حال، جهت اطمینان خاطر کاربران کافه‌بازار تاکید کرد: «این دسترسی تنها به بخشی از زیرسیستم وب‌سایت کافه‌بازار صورت گرفته که تاثیری در امنیت اپلیکیشن بازار و تلفن همراه کاربران ندارد. رمز عبور کاربران بازار یک‌بارمصرف بوده و امکان ورود شخص ثالث به حساب‌های کاربری وجود ندارد، یا به صورت salted، با شیوه ایمن SHA256، رمزگذاری شده و قابل بازیابی نیست.»

همچنین کافه‌بازار بابت بروز مساله پیش‌آمده صمیمانه پوزش می‌خواهد و متعهد است حداکثر تلاش خود را جهت حفظ امنیت و اعتماد کاربران خود به کار ببرد.

برنامه «بازار» یک بستر ارائه برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی در ایران است که از بهمن ۱۳۸۹ به همت جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های کشورمان شکل گرفته و بر اساس گزارش سالانه کافه بازار در سال ۱۳۹۶ و داده‌های به‌روزشده در شهریور سال ۹۷، برنامه «بازار» بیش از ۳۸ میلیون نصب فعال دارد که ۹۸ درصد این نصب‌ها در ایران است.

 

شواهدی درباره نشت اطلاعات کاربران کافه بازار به دست نیامده است

روابط عمومی کافه بازار با انتشار اطلاعیه‌ای در روز شنبه اعلام کرده بود که روز شنبه ۷ اردیبهشت گزارش‌هایی در خصوص وجود یک مشکل امنیتی در بازار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که همچون هشدارهای امنیتی مشابه در گذشته، تیم فنی بازار در حال بررسی همه‌جانبه موضوع است. تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است. چنانچه در ادامه بررسی‌ها نتایج تازه‌ای به دست آید، به طور شفاف به اطلاع کاربران خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.