راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انگیزه‌های هکرها، علائم خطر و پیشگیری از حملات سایبری / اینفوگرافیک

هکرها رفته رفته زرنگ‌تر و باهوش‌تر می‌شوند. آن‌ها پیوسته راه‌های جدیدی برای هک و سوء استفاده از نقاط ضعف سیستم ما و وارد شدن به شبکه‌های‌مان پیدا می‌کنند. بدترین قسمت ماجرا اینجاست که امروزه احتمال وقوع یک حمله سایبری بیشتر از تهاجم و دزدی از خانه است. اکثر مردم وقتی می‌فهمند داده‌های‌شان در معرض خطر بوده که دیگر خیلی دیر شده است. جنبه امیدوارکننده ماجرا این است که افزایش تعداد حمله‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا الگوهایی که هکرها از آن‌ها پیروی می‌کنند را تحلیل کرده و بدین ترتیب سطح حفاظتی و امنیتی خود را تقویت کنیم و اقدامات لازم جهت پیشگیری از هک را انجام دهیم.

حملات بزرگ امنیت سایبری در گذشته، به ما درس‌های سفت و سختی آموخته‌اند. نیاز به استخدام مدیران ارشد امنیتی (CSO) برای حفظ امنیت داده‌محور یکی از همین درس‌هاست. رخنه‌های امنیتی کلان مانند رخنه داده ماریوت (Marriott) نیز اهمیت مدیریت مؤثر ادغام‌ها و اکتساب‌ها، خصوصا وقتی که شرکت اکتساب‌شده اخیرا سابقه رخنه و هک داشته باشد را به ما یاد داده‌اند.

ما نگاهی به هک‌هایی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده انداخته‌ایم و مهم‌ترین روندها را که برای اطمینان از امنیت کسب‌و‌کارتان باید آن‌ها را رعایت کنید را شناسایی کرده‌ایم. همچنین چند توصیه را به آن‌ها اضافه کرده‌ایم تا مطمئن شوید که شرکت شما قربانی بعدی هکرها نخواهد بود.

 

پیشگیری از هک

 

راه پیشگیری از هک

هر شرکتی داده‌هایی دارد که باید از آن‌ها محافظت کند و امنیت آن‌ها را تامین کند. شما چه یک شرکت چند میلیون دلاری باشید و چه یک استارت‌آپ 6 ماهه، هر کسب‌وکاری مجموعه آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف خود را دارد. شرکت‌های بزرگ‌تر سیستم‌های پیچیده و داده‌های زیادی برای نظارت دارند، که نفوذ ناشناس و باقی ماندن در سیستم به مدت طولانی را برای هکرها آسان‌تر می‌کند. در مقابل، کسب‌و‌کارهای کوچک به دلیل کمبود منابع یا کارکنان، آمادگی کمتری برای مهار یک حمله سایبری دارند. توجه به نکات زیر باعث می‌شود تا در برابر روندهای هکرها هوشیار باشید و از آن‌ها پیشی بگیرید.

آماده‌سازی و واکنش سریع، ملزومات و ضروریات هر گروه امنیتی هستند. روش هوشمندانه این است که با به کارگیری یک مدل‌سازی تهدید مؤثر شروع کنید و یک طرح جامع پاسخ به حادثه فراهم کنید تا تیم خود را هوشیار و در مقابل تهدیدها آماده نگه دارید. همچنین کمک گرفتن از حرفه‌ای‌های این حوزه از طریق کنفرانس‌های تد (TED) یا پادکست‌های امنیت سایبری، می‌تواند برای شروع برنامه‌ریزی امنیتی به شما کمک کند تا بفهمید که سایر فعالان در صنعت شما چه تهدیدها و راه‌حل‌هایی را در اولویت قرار داده‌اند.

منبع: Varonis

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.