پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری اپل برای ورود به حوزه بازیهای ویدیویی
اپل قصد دارد پایش را از فروش محصولات آیفون هم فراتر بگذارد و براساس گزارشات منتشر شده این شرکت میلیونها دلار برای خرید بازیهای ویدیویی هزینه کرده تا بتواند از طریق اشتراک سرویسهای بازی که قرار است اواخر سال جاری راهاندازی شود، کسب درآمد داشته باشد.
به گزارش فایننشیال تایمز، هزینه زیادی که اپل در این راستا کرده نشان از اهمیت و جدی بودن این شرکت در راستای ورود به سرویس اشتراک بازی است و البته ناگفته نماند که رقابت در این عرصه هم بسیار سخت است و همین حالا هم اپل رقبای شناختهشدهای مانند گوگل، تنسنت، نینتندو، سونی و مایکروسافت دارد که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
اپل این سرویسش را با نام Apple Arcade در ماه مارس معرفی کرد و هدف از این کار کسب درآمد از طریق سرویسهای آنلاین و کاهش تقاضای محصولات آیفون در چین بود که اپل مجبور به کاهش قیمت در این کشور شد و در نتیجه میزان فروشش در یکی از بزرگترین بازارهای تلفن همراه در دنیا به شدت سقوط کرد و برای جبران وضعیت موجود روی این سرویس جدید تمرکز کرده است.
برخی تماشاگران وال استریت بر این باورند که اپل به یکی رقبای جدی این حوزه تبدیل خواهد شد و برای شروع این جریان باید هزینههای بسیاری کند. به گفته فایننشیال تایمز، اپل روی هر کدام از ۱۰۰ بازی که در سرویس Arcade ارائه داده، چندین میلیون دلار هزینه کرده است.
گفته میشود که بودجه این بازیها از ۵۰۰ میلیون دلار هم بگذرد و اپل در سال ۲۰۱۷ هزینهای که برای محتوای اصلی پلتفرم تلویزیون خود خرج کرد یک میلیارد دلار بوده است.
اگر توسعهدهندگان بازیهایشان را تنها روی سرویس اپل قرار دهند، پس از آنکه چند ماه روی Apple Arcade قرار داشت میتوانند بازیهایشان را روی دیگر کنسولهای بازی و کامپیوترهای خانگی هم قرار دهند.
منبع: PYMNTS