راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری اپل برای ورود به حوزه بازی‌های ویدیویی

اپل قصد دارد پایش را از فروش محصولات آیفون هم فراتر بگذارد و براساس گزارشات منتشر شده این شرکت میلیون‌ها دلار برای خرید بازی‌های ویدیویی هزینه کرده تا بتواند از طریق اشتراک سرویس‌های بازی که قرار است اواخر سال جاری راه‌اندازی شود، کسب درآمد داشته باشد.

به گزارش فایننشیال تایمز، هزینه زیادی که اپل در این راستا کرده نشان از اهمیت و جدی بودن این شرکت در راستای ورود به سرویس اشتراک بازی است و البته ناگفته نماند که رقابت در این عرصه هم بسیار سخت است و همین حالا هم اپل رقبای شناخته‌شده‌ای مانند گوگل، تنسنت، نینتندو، سونی و مایکروسافت دارد که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

اپل این سرویسش را با نام Apple Arcade در ماه مارس معرفی کرد و هدف از این کار کسب درآمد از طریق سرویس‌های آنلاین و کاهش تقاضای محصولات آیفون در چین بود که اپل مجبور به کاهش قیمت در این کشور شد و در نتیجه میزان فروشش در یکی از بزرگترین بازارهای تلفن همراه در دنیا به شدت سقوط کرد و برای جبران وضعیت موجود روی این سرویس جدید تمرکز کرده است.

برخی تماشاگران وال استریت بر این باورند که اپل به یکی رقبای جدی این حوزه تبدیل خواهد شد و برای شروع این جریان باید هزینه‌های بسیاری کند. به گفته فایننشیال تایمز، اپل روی هر کدام از 100 بازی که در سرویس Arcade ارائه داده، چندین میلیون دلار هزینه کرده است.

گفته می‌شود که بودجه این بازی‌ها از 500 میلیون دلار هم بگذرد و اپل در سال 2017 هزینه‌ای که برای محتوای اصلی پلتفرم تلویزیون خود خرج کرد یک میلیارد دلار بوده است.

اگر توسعه‌دهندگان بازی‌هایشان را تنها روی سرویس اپل قرار دهند، پس از آنکه چند ماه روی Apple Arcade قرار داشت می‌توانند بازی‌هایشان را روی دیگر کنسول‌های بازی و کامپیوترهای خانگی هم قرار دهند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.