راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن کراد در فین استارز 2019

مینا رزقیان؛ کارن کراد / فین استارز، مجموعه رویدادهای تخصصی و فرآیندهای متنوع مربوط به استارت‌آپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی مالی (فین‌تک) ایران است که به همت شرکت فرابورس ایران برگزار می‌شود. در این رویداد صاحبان استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، فرشتگان سرمایه‌گذار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه مجالی برای شبکه‌سازی، دیالوگ سازنده، معرفی ایده‌ها و فرصت‌آفرینی در فضایی تعاملی پیدا می‌کنند.

این رویداد که ترکیبی از فضای نمایشگاهی، میزگردهای تخصصی، رقابت استارت‌آپی، فضای شبکه‌سازی، جلسات تخصصی مشاوره، کارگاه‌های آموزشی و جلسات B2B است، فرصتی بی‌نظیر برای صاحبان ایده، استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و فعالان حوزه سرمایه‌گذاری فراهم می‌آورد تا با تعامل هدف‌مند و سازنده به شبکه‌سازی، یادگیری، شناسایی و بررسی چالش‌ها و روندهای مطرح در این صنعت نوظهور و اثرگذار در اقتصاد جهانی بپردازند.

 

نگاهی کوتاه به فین استارز 2018

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه تهران که 27 الی 30 فروردین‌ماه 1397 برگزار شد، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، دکتر عبدالناصر همتی رئیس‌کل بیمه مرکزی و دیگر مقامات ارشد اقتصادی کشور دوشنبه 27 فروردین‌ماه افتتاح شد.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با حضورمان در فین‌استارز برای استارت‌آپ‌هایی که قبلا در برنامه جذب سرمایه فین استارز 2018 و سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌کراد ثبت نام کرده بودند زمینه رشد را برای آنها فراهم نمودیم و با همکاری شرکت فرابورس ایران برنامه‌ای تحت عنوان جذب سرمایه تدارک دیدیم که در این برنامه حدود 20 استارت‌آپ مستقیما با 20 سرمایه‌گذار جلسه حضوری داشتند.

در این جلسات استارت‌آپ‌ها خودشان را در جلسات 30 دقیقه‌ای به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کردند و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردند تا در ادامه به قرارداد سرمایه‌گذاری منجر گردد. در طول 130 جلسه برگزار شده، حدود 78 جلسه با موفقیت به دور مذاکرات بعدی راه یافتند و تخمین قراردادهای در حال انعقاد به ارزش حدود 1.5 میلیارد تومان رسید.

 

فین استارز پلاس

در راستای توسعه فضای کسب‌وکارهای نوپا و به منظور تسهیل فرآیند جذب سرمایه و همکاری کسب‌وکارهای نوپا در رویداد فین استارز 2019، فرابورس ایران «فین استارز پلاس» را برگزار خواهد کرد. در رویداد فین استارز 2019، استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فین‌تک به سرمایه‌گذاران تخصصی و شرکت‌های حوزه کاری خود مرتبط خواهند شد و کارن‌کراد در این رویداد با فین استارز پلاس همکاری می‌کند.

تیم‌ها پس از وارد کردن اطلاعات و تکمیل برنامه کسب‌وکار، مورد بررسی و ارزیابی تخصصی قرار خواهند گرفت و در صورت صحت اطلاعات وارد شده، طرح کسب‌وکار آنها در وب‌سایت سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌کراد قرار خواهد گرفت. در ادامه این اطلاعات به‌صورت چکیده به سرمایه‌گذاران ارسال خواهد شد و در صورت علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران جلسات خصوصی استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

هدف از تشکیل این جلسات در فضای نمایشگاهی و در کنار یکدیگر، امکان وقوع سرمایه‌گذاری مشترک (Co-Investment) بر روی استارت‌آپ‌ها است. امیدواریم با حضور پرشور و پررنگ سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ، شاهد سرمایه‌گذاری‌های مشترک بر روی استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فین‌تک در رویداد فین‌استارز پلاس باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.