راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان پرداخت نقدی در فروشگاه‌های آمازون گو

فروشگاه‌های آمازون گو که در آن مشتریان می‌توانند بدون اینکه در صف پرداخت معطل بمانند اقلام موردنیازشان را تهیه کنند، به‌تازگی اعلام کرده که پرداخت‌های نقدی را هم پذیرش می‌کند.

براساس گزارش CNBC، شرکت آمازون قصد دارد مکانیسم‌های پرداخت دیگری را در فروشگاه‌های بدون صندوقدار خود اضافه کند که امکان خرید با استفاده از اپلیکیشن متصل به بانک یا کارت اعتباری را برای فرد فراهم می‌کند.

آمازون 10 فروشگاه آمازون گو دارد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا سال 2021 نزدیک به 3 هزار فروشگاه بدون صندوقدار افتتاح کند.

این فروشگاه‌های آمازون گو که در سال 2018 راه‌اندازی شدند و هیچ صندوقدار و صف پرداختی در این فروشگاه‌ها وجود ندارد. خود فروشگاه به صورت اتوماتیک محصولات برداشته‌شده توسط مشتری را شناسایی می‌کند و هنگام خروج مشتری از فروشگاه، کل هزینه موردنظر را برای فرد محاسبه می‌کند. مشتریان برای خرید از این فروشگاه‌ها، اپلیکیشن موبایلی آمازون گو را مجزا دانلود و نصب می‌کنند.

پذیرش پرداخت‌های نقدی در این فروشگاه‌ها علاوه بر کاهش انتقادات موجود نسبت به مدل بدون صندوقدار آمازون گو که برای میزان قابل توجهی از خانه‌داران ایالات متحده مدل مناسبی به حساب نمی‌آید، باعث توسعه و گسترش پایگاه مشتریان آمازون گو نیز می‌شود.

براساس گزارش سال 2017 شرکت بیمه سپرده فدرال، شهرها و ایالات بیشتری به سمت تصویب این قانون رفته‌اند که فروشگاه‌ها را ملزم به پذیرش پرداخت‌های نقدی کرده است تا بدین ترتیب امکان ارائه سرویس به افراد Unbanked، که تقریبا 6/5 درصد خانه‌داران آمریکایی را تشکیل می‌دهد، هم فراهم می‌شود.

منبع: The Paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.