راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی سایت‌های تبدیل بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده در دنیا / بیشترین میزان معاملات در کدام وب‌سایت‌ تبدیل انجام می‌شود؟

بسیاری از مواقع احتیاج دارید که ارز رمزنگاری‌شده و یا ارز واقعی خود را به بیت‌کوین و یا بالعکس تبدیل کنید. در این میان سایت‌های اکسچنج بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده عملیات تبدیل را به راحتی برای شما انجام می‌دهند.

به گزارش قبضینو، تبدیل و یا اکسچنج ارز رمزنگاری‌شده به امنیت بالایی احتیاج دارد و ممکن است وب‌سایت‌هایی جهت کلاهبرداری ایجاد شده باشند؛ بنابراین امنیت حرف اول را می‌زند. اکسچنج‌های ارزرهای رمزنگاری‌شده هنوز هم جدید هستند و روز به روز بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش حجم معاملات در این اکسچنج‌ها بودیم و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

اکسچنج‌ها به دو دسته اکسچنج‌های متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. اکسچنج‌های بسیاری در جهان سعی در ربودن میدان رقابت از دیگر صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده دارند و برای این کار تلاش بسیاری می‌کنند. در ادامه به معرفی x-change های معروف دنیا پرداختیم.

 

اکسچنج متمرکز ارز رمزنگاری‌شده چیست؟

اکسچنج متمرکز، یک پلت فرم آنلاین و رایج‌ترین روش خریدوفروش بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده است. در این اکسچنج‌ها امکان خرید یا فروش ارزهای رمزنگاری‌شده با فیات یا ارزهای رایج (جفت کریپتو/فیات) و خرید یا فروش ارزهای رمزنگاری‌شده با یک ارز رمزنگاری‌شده دیگر (جفت کریپتو/کریپتو) وجود دارد. در واقع این اکسچنج‌ها یک بازار آنلاین برای کل شبکه ارزهای رمزنگاری‌شده هستند.

متمرکز بودن اکسچنج‌ها به این معنی است که یک واسطه معتبر برای رسیدگی به هر دارایی استفاده شده در معاملات، وجود داشته باشد. داستان‌های بسیاری از سرمایه‌گذارانی وجود دارد که به دلیل گم کردن کلیدهای خصوصی خود، صدها هزار دلار پول خود را از دست داده‌اند. اگر پول آنها در یک اکسچنج متمرکز بود، آنها نگران این موضوع نبودند و به راحتی با نشان دادن گذرنامه یا تأیید کارت شناسایی بازیابی پول‌هایشان ممکن بود.

 

تفاوت اکسچنج متمرکز با اکسچنج غیرمتمرکز ارزهای ارزرمزنگاری‌شده

ارزهای رمزنگاری‌شده و بلاک چین ذاتاً غیر متمرکز هستند و این موضوع به اکسچنج‌ها اجازه می‌دهد که غیر متمرکز باشند. به عبارت ساده، یک اکسچنج غیر متمرکز ارزهای دیجیتالی یا Decentralized Exchange با ایجاد یک محیط بدون اعتماد و بسیار هوشمند، واسطه را از بین می‌برد. معاملات از طریق قراردادهای هوشمند صورت می‌گیرد تا پول از دست واسطه‌ای عبور نکند؛ این یک سیستم همتا به همتا است. DEX هنوز هم در ابتدای راه است و چندان محبوب نیست.

 

تائید هویت در اکسچنج‌ها برای ایجاد حساب کاربری

بسیاری از اکسچنج‌ها به کاربران اجازه می‌دهد بدون تأیید هویت یک حساب کاربری را باز کنند، اما این حساب‌ها دارای محدودیت‌های واریز و برداشت از حساب هستند.

تأیید هویت پایه به طور کلی نیاز به تصویری از گذرنامه یا کارت شناسایی کاربر دارد و این کار، تأیید هویت دو مرحله‌ای یا Two Factor Authentication را فعال می‌کند. ۲FA یک رمز عبور محرمانه است که هر سی ثانیه دوباره تولید می‌شود و هر بار که یک کاربر وارد حساب کاربری خود می‌شود، باید آن را وارد کند. تائید هویت دو مرحله‌ای معمولاً بر روی گوشی کاربر نگهداری می‌شود.

 

معرفی بهترین وب‌سایت‌های اکسچنج

۱) وب‌سایت اکسچنج Coinbase.com

کوین بیس علاوه بر یک وب‌سایت اکسچنج یک کیف پول هم هست که می‌توان در آن پول‌های دیجیتال را ذخیره کرد. کوین بیس از بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده در ۳۲ کشور پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم ۱۰ میلیون کاربر دارد و ۵۰ میلیارد دلار پول دیجیتال را مبادله می‌کند. اگر می‌خواهید وارد تجارت دیجیتال شوید اما نمی‌خواهید گرفتار شوید، محصولاتی مانند کوین بیس روش مناسبی هستند.

۲) وب‌سایت اکسچنج binance.com

وب‌سایت اکسچنج بایننس امکان خریدوفروش بیش از ۱۰۰ ارزرمزنگاری‌شده را برای کاربران فراهم می‌کند و با کارمزد پایین این معاملات را به انجام می‌رساند. این سایت اکسچنج معاملات ارزهای پایه شامل: بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین و Binancecoin را فراهم می‌کند. بایننس در هنگ‌کنگ پایه‌گذاری شده است. در حال حاضر بیشترین میزان معاملات در این اکسچنج انجام می‌شود. درحالی‌که داشتن تأیید سطح دوم در این اکسچنج اجازه خروج تا ۱۰۰ بیت‌کوین را در هر روز می‌دهد، با داشتن تأیید سطح اول تنها امکان برداشت کمتر از ۲ بیت‌کوین در روز وجود دارد.

۳) وب‌سایت اکسچنج Bittrex.com

این سیستم یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای اکسچنج است. همچنین مخاطبان زیادی دارد چرا که ظاهری ساده همراه با کاربری آسان دارد. علاوه بر این از یبش از ۱۹۰ ارز رمزنگاری‌شده رمزنگاری‌شده پشتیبانی می‌کند. روند ثبت نام شما در این سایت خیلی سریع انجام می‌شود. در حالی که محبوب‌ترین کوین‌هایی که با آنها ترید می‌شود بیت‌کوین و اتریوم هستند، بیترکس دارای بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتالی مختلف است.

۴) وب‌سایت اکسچنج localbitcoins.com

وب‌سایت لوکال بیت‌کوینز با بیش از یک‌میلیون عضو از سرتاسر دنیا از جمله ایرانیان یک بازار بین‌المللی خریدوفروش بیت‌کوین به شمار می‌آید. این سایت اکسچنج با امکان روش‌های پرداخت متنوع از جمله کارت‌های شتاب بانکی و ارسال آگهی خریدوفروش یا خرید بدون ارسال آگهی را برای کاربران فراهم می‌کند.

۵) وب‌سایت اکسچنج gdax.com

این اکسچنج تابع CoinBase، یکی از محبوب‌ترین اکسچنج‌ها در جهان است. GDAX برای افراد تازه کار مناسب نیست، اما برای مارجین تریدینگ و همچنین معاملات جفت کریپتو/فیات و جفت کریپتو/کریپتو مناسب است. کاربران این اکسچنج توسط شرکت بیمه تا ۲۵۰, ۰۰۰ دلار، بیمه می‌شوند. معاون رئیس Coinbase گفته است: کوین‌بیس برای کاربران معمولی طراحی شده است، در حالی که GDAX برای تریدرهای پیشرفته و حرفه‌ای طراحی شده است.

۶) وب‌سایت اکسچنج Poloniex.com

اگر شما می‌خواهید بدون نگرانی در مورد محدودیت‌های سیستم مبادله را انجام دهید، وب‌سایت اکسچنج پولونیکس بهترین انتخاب است. این سایت قابلیت پشتیبانی از تمام ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده را دارا است.

۷) وب‌سایت اکسچنج changer.com

یکی از بهترین و امن‌ترین و همچنین می‌توان گفت سریع‌ترین وب‌سایت‌های موجود در این زمینه هست که می‌توانید با استفاده از آن هر نوع ارز را به یکدیگر تبدیل کنید. به خصوص این سایت در زمینه اکسچنج بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده نیز کار می‌کند. می‌توان از چنجر به عنوان یکی از بهترین سایت‌های اکسچنج بیت‌کوین نام برد.

از جمله ارزهایی که می‌توان در این وب‌سایت به یکدیگر تبدیل کرد، پول‌های پرفکت مانی، بیت‌کوین، پاییر، AdvCash، اتریوم، رایپل، دش، مونرو، زدکش، لایت کوین و بیت‌کوین کش هستند. همچنین اگر پرفکت مانی دارید می‌توانید تمامی ارزهای نامبرده را خریداری کنید.

۸) وب‌سایت اکسچنج alfacashier.com

این وب‌سایت هم همچون changer از پرفکت مانی پشتیبانی می‌کند اما از سرعت کمتری نسبت به وب‌سایت اول برخوردار است. از جمله ارزهای که می‌توان در این وب‌سایت تبدیل و یا خریداری کرد ریپل، اتریوم، بیت‌کوین، زدکش، لایت کوین و بیت‌کوین کش هستند.

۹) وب‌سایت اکسچنج Kraken.com

این سیستم، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باید البته اگر مشکلی ندارید که معاملات شما با بیت‌کوین چند روز طول بکشد. مراحل فعال‌سازی اکانت در این سیستم، یکی دو روز طول می‌کشد، همچنین اولین معامله شما نیز چند روز طول خواهد شکید. البته بعد از آن کمی اوضاع بهتر می‌شود.

۱۰) وب‌سایت اکسچنج cobinhood.com

وب‌سایت اکسچنج کابین هود یک صرافی نسبتاً جدید با کارمزد معاملاتی صفر (کارمزد واریز و برداشت وجود دارد) است و دارای سه سطح تائید مختلف با محدودیت‌های متفاوت است. ظاهر جذاب و رابط کاربری مناسب برای معاملات نیز از جمله ویژگی‌های این وب‌سایت به شمار می‌آید.

۱۱) وب‌سایت اکسچنج changelly.com

وب‌سایت چنجلی یکی از بهترین نرخ‌ها در بین صرافی‌های خارجی را دارا است و قابلیت تبدیل بیش از ۲۰ ارز رمزنگاری‌شده را فراهم کرده است. در این سایت اکسچنج ارزها به صورت سریع و با مراحل آسان صورت می‌گیرد و کاملاً برای تازه‌کاران مناسب است. البته حرفه‌ای‌ها نیز طرفدار این سایت اکسچنج هستند و از آن استفاده می‌کنند.

۱۲) وب‌سایت اکسچنج coinpayments

وب‌سایت کوین پیمنتز یکی از آن دسته وب‌سایت‌هایی است که هم به عنوان کیف پول الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم می‌توان تبدیل ارزهای رمزنگاری‌شده مختلف از جمله بیت‌کوین را در آن انجام داد. این وب‌سایت بیش از ۴۵ ارز رمزنگاری‌شده مختلف از جمله بیت‌کوین، لایت کوین و اتریوم را پشتیبانی می‌کند.

۱۳) وب‌سایت اکسچنج kucoin.com

این وب‌سایت اکسچنج یک صرافی و پلتفرم معاملاتی با نقد شوندگی بالا است که امکان حداکثر برداشت ۲ بیت‌کوین را بدون احراز هویت فراهم می‌کند. با احراز هویت می‌توانید بیشتر از این مقدار نیز برداشت کنید. کایو کوین برای هر معامله ۰.۱ درصد کارمزد اختصاص می‌دهد و رابط کاریری مناسبی نیز دارد.

هنگام انجام معاملات در اکسچنج‌ها حتماً به این نکات توجه داشته باشید:

بسیاری از صرافی‌ها همانند coinbase، kraken، Poloniex, Bittrex, Bitfinex, Bithumb, Coinone اجازه عضویت به ایرانیان را نمی‌دهند، پس در این صرافی‌ها حساب باز نکنید.

تاریخ نشان داده که احتمال هک شدن صرافی‌ها بالاست، بنابراین فقط سرمایه‌ای که توانایی از دست دادن آن را دارید در صرافی نگهدارید. برای نگهداری طولانی مدت ارزهایرمزنگاری‌شده، از کیف پول‌های معتبر استفاده کنید. خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده نیاز به دانش و مهارت کافی در این حوزه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.