راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ژاپن از اسکناس‌های جدید رونمایی کرد / سکه 500 ینی با مواد جدید، سال 2021 وارد چرخه می‌شود

بانک مرکزی ژاپن از اسکناس‌های جدید ۱۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰ هزار ینی خود رونمایی کرد. از بعد فنی، اسکناس‌های جدید برای نخستین بار مجهز به هولوگرام سه‌بعدی خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز ژاپن، اسکناس‌های جدید از سال ۲۰۲۴ وارد چرخه پولی ژاپن خواهند شد. تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن در کنفرانس خبری به مناسبت رونمایی از این اسکناس‌ها گفت: «اسکناس ۱۰ هزار ینی جدید منقش به تصویر ایشی شیبوساوا، بانکدار و کارآفرینی است که از او به‌عنوان پدر سرمایه‌گذاری ژاپن یاد می‌شود. او در مدرن سازی اقتصاد ژاپن نقش مهمی ایفا کرد. پس‌زمینه این اسکناس نیز ایستگاه «مارونوچی» در شهر توکیو خواهد بود.»

تارو افزود: «اسکناس ۵۰۰۰ ینی منقش به تصویر یومیکو تسودا، بنیان‌گذار دانشگاه تسودا در توکیو است که نقش مهمی در باسوادسازی زنان ژاپنی در قرن بیستم ایفا کرد. در پس‌زمینه نیز تصاویری از یک گل قرار خواهد گرفت. اسکناس ۱۰۰۰ ینی نیز منقش به‌به تصویر شیباسابورو کیتاساتو است که در پزشکی مدرن ژاپن جایگاهی ویژه دارد. پس‌زمینه نیز یک تابلوی نقاشی متعلق به یوکیوئه خواهد بود.»

از بعد فنی، اسکناس‌های جدید برای نخستین بار مجهز به هولوگرام سه‌بعدی خواهند شد. به گفته وزیر دارایی ژاپن به دلیل حجم پایین اسکناس‌های ۲۰۰۰ ینی در گردش، این اسکناس‌ها تغییر نخواهند کرد.

آسو افزود که ژاپن هر ۲۰ سال یک‌بار از اسکناس‌های جدید با مشخصه‌های امنیتی بالاتر رونمایی خواهد کرد تا اسکناس‌ها مدرن بمانند و کار جعل آن‌ها سخت‌تر شود.

ژاپن آخرین بار در سال ۲۰۰۲ از اسکناس‌های فعلی رونمایی و آن‌ها را از سال ۲۰۰۴ وارد چرخه پولی کرده بود.

به گزارش ژاپن تودی، این بانک هم‌چنین در نظر دارد در سال ۲۰۲۱، سکه ۵۰۰ ینی جدید که با مواد جدیدی ساخته خواهد شد، وارد چرخه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.