پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیر گروه تلفن بانک و همراه بانک شرکت خدمات انفورماتیک گفت: تعداد کل افرادی که در حال حاضر از خدمات همراه بانک (موبایل بانکینگ) استفاده میکنند و از طریق پیامک امور بانکی خود را انجام میدهند به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر میرسد.
به گزارش راه پرداخت به نقل از ایرنا مهران افسری با اشاره به اینکه این آمار مربوط به بانکهای طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک است، افزود: شرکت خدمات انفورماتیک متولی پیادهسازی واجرای سیستمهای الکترونیکی در بانکهای ملی، صادرات، صنعت و معدن، توسعه صادرات، کشاورزی، دی و تات است.
افسری با اشاره به سهولت استفاده از خدمات همراه بانک و انجام امور بانکی از طریق پیامک (اسام اس)، گفت: در حال حاضر خدمات الکترونیکی در این بانکها از طریق سیستمهای همراه بانک، تلفن بانک و اینترنت بانک ارایه میشود و مشتریان این بانکها بدون نیاز به مراجعه حضوری میتوانند برخی از امور بانکی خود را از طریق تلفن، ارسال پیامک و یا با استفاده از اینترنت انجام دهند.
مدیر گروه همراه بانک شرکت خدمات انفورماتیک درباره خدمات همراه بانک گفت: خدمات همراه بانک شامل اعلام مانده حساب، اعلام سه گردش آخر حساب، استعلام وضعیت چک و انتقال وجه بین حسابهای یک مشتری، پرداخت قبوض و خرید شارژ سیم کارت است.
افسری افزود: خدمات جدیدی که طی یکسال اخیر راه اندازی شده، شامل انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پرداخت اقساط تسهیلات درون بانکی و بین بانکی، اعلام نرخ ارز، اعلام کد شبا، پرداخت قبوض و شارژ کردن سیم کارت با استفاده از موجودی حساب است.
به گفتهٔ این مقام، برای استفاده از این سرویسها کافی است که متقاضیان نرم افزار مخصوص همراه بانک را از سایت بانکهای صادرات یا ملی دانلود کرده و در گوشی موبایل خود نصب کنند.
وی با اشاره به اینکه دریافت این نرم افزار از طریق بلوتوث نیز میسر است، در ادامه گفت: در حال حاضر هر ماه چهار میلیون تراکنش از طریق سرویس همراه بانک صورت میگیرد.
مدیر گروه همراه بانک شرکت خدمات انفورماتیک، استفاده از خدمات بانکداری کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در وقت مشتریان، توجه به امور تخصصی در بانکها را از مزایای توسعه بانکداری الکترونیکی عنوان کرد.