راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اخطار برای دارندگان پایانه‌های فروش Verifone: هک نشوید!

شبکه 4 انگلستان گزارش داده است که هزاران دستگاه پایانه فروش Verifone باید به شرکت سازنده بازگردانده شوند تا دوباره برنامه ریزی شوند. زیرا به تازگی آشکار شده است که این دستگاه‌ها می‌توانند هک شوند و اطلاعات دارنده کارت را سرقت کنند.

این که مدل‌های خاصی از دستگاه‌های پایانه فروش وریفون به راحتی قابل هک شدن هستند توسط شرکت معروف MWR InfoSecurity آشکار شد. این شرکت مشاور مدیریت ایمن سیستم‌های امنیتی چندین شرکت بزرگ در اروپا است.

شرکت وریفون هم این قابلیت هک شدن برای مدل‌های خاصی را پذیرفته است و یکی از مقامات این شرکت گفته است: “با توجه به سابقه وریفون، ما تایید می‌کنیم که آنچه شرکت MVR گفته است برای یک سری سیستم‌های قدیمی تر این شرکت شدنی است.” عکس‌هایی که در اخبار نشان داده شده است تصاویری از مدل‌های پایانه فروش Vx، Hypercom Optimum و SC5000 PINpad نشان داده شده است.

این خبر باعث شده است تا تقاضای دستگاه پایانه فروش برای شرکت‌های دیگر از جمله PAX افزایش یابد. این افزایش تقاضا در کشورهایی که بازار دستگاه پایانه فروش تقریبا در انحصار وریفون بوده است حالا باعث شده است تقریبا فاصله رقابتی بین وریفون و شرکت‌های دیگر محو شود.

علاوه بر این گفته شده است که یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که بین شرکت PAX و دیگر رقبایش در صنعت دستگاه پایانه فروش وجود دارد، سطح بالای کنترل است که این شرکت در تولید محصولاتش، تضمین کیفیت ممتاز و سطح بالای امنیت دستگاه‌های پایانه فروش اعمال می‌کند.

منبع: channel4.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.