راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشتریان همچنان به بانکداری چهره به چهره اهمیت بسیاری می‌دهند / اینفوگرافیک

پیشرفت‌های فناوری مزایای بسیاری را برای صنعت بانکداری به ارمغان آورده است. امروزه بانک‌ها و موسسات مالی به لطف توانمندی‌های دیجیتالی قادرند تا فرآیندهای تکراری و رایج خود را خودکار کرده و صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌های خود داشته باشند.

علاوه بر این، خودکارسازی باعث می‌شود تا بانک‌ها استفاده‌ی بهینه‌تری از نیروی کار انسانی خود داشته باشند. فناوری‌های نوظهوری چون هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آماده‌ی خدمت رسانی به صنعت بانکداری و دنیای اقتصاد هستند. اما در میان تمامی این تعریف و تمجیدها از فناوری، نباید از یک نکته‌ی مهم غافل شد: مشتریان بانکی همچنان به بانکداری چهره به چهره اهمیت زیادی می‌دهند.

تصور کنید که برای دریافت یک مشاوره در مورد تسهیلات و یا نرخ بانکی به یکی از شعب بانک مورد نظر خود مراجعه می‌کنید؛ در این صورت آیا ترجیح می‌دهید که پاسخ سوالات شما بر روی یک صفحه نمایش رایانه نمایش داده شود یا با یک انسان هم‌نوع خود به صورت مستقیم در تماس باشید؟ در صورتی که این دریافت مشاوره در مورد یک شرایط پیچیده و با توجه به نیازها و شرایط شما باشد چطور؟

بانکداری چهره به چهره به تعاملات انسانی و رو در رو در بانک‌ها اشاره دارد. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که مشتریان بانک‌ها علاقه‌ی بسیاری به این نوع تعاملات انسانی داشته و ارزش بسیاری برای آن قائل هستند.

امروزه مشتریان از شخصی‌سازی شدن خدمات و تجربه‌های بانکی لذت بسیاری می‌برند و این تجربه نقشی اساسی در انتخاب یک بانک از جانب آن‌ها دارد. بانکداری چهره به چهره قادر است تا این تجربه‌ی شخصی‌سازی شده را به بهترین نحو ممکن به مشتریان ارائه کند. اما از سمت دیگر تعاملات رو در رو با هر مشتری یک فرآیند بسیار وقت‌گیر خواهد بود و این کار ممکن است به ایجاد صف‌های طولانی در بانک بی‌انجامد؛ چیزی که مشتریان از آن متنفرند!

در این اینفوگرافی قصد داریم تا با معرفی اولویت‌های مشتریان برای انتخاب یک بانک، به تاثیر بانکداری چهره به چهره و نقش آن در چشم‌انداز و دیدگاه مشتریان بپردازیم. در نهایت لازم به ذکر است که استفاده مناسب از فناوری در کنار نیروی کار انسانی می‌تواند به ایجاد یک حالت بهینه برای حذف صف‌های طولانی و ارائه‌ی خدمات رو در رو منتهی شود.

همانطور که اشاره شد فرآیند خودکارسازی باعث آزادسازی منابع انسانی از فرآیندهای تکراری می‌شود؛ درنتیجه، این فرآیندها در اختیار ماشین‌هایی قرار می‌گیرد که با سرعت بیشتری از انسان توانایی انجام وظایف را دارند. در سمت دیگر نیز نیروی کار انسانی موجود می‌تواند خدمات شخصی‌سازی شده‌ی مناسب را برای مشتریان فراهم کند.

بانکداری چهره به چهره

بانکداری رو در رو

منبع: Bankingtech

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.