راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی کیف پول واتس‌اپ برای پرداخت از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده

شایعات مبنی بر آن است که واتس‌اپ به دنبال توسعه سرویس کیف پول رمزنگاری‌شده‌ای است که توسط چت‌بات واتس‌اپ به نام ووابیت توسعه پیدا کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌هایشان را از طریق بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال عمده انجام دهند.

این سرویس جدید به کاربران واتس‌اپ امکان دسترسی به دارایی‌های رمزنگاری‌شده‌شان از طریق کیف پول را می‌دهد و همچنین قابلیت ارسال، دریافت، تبادل ارزهای رمزنگاری‌شده و در آینده اضافه شدن دیگر ویژگی‌ها را با خود به همراه دارد.

علاوه بر این تیمی که مسئولیت این کیف پول را برعهده دارد، به دنبال اضافه کردن این سرویس به دیگر رسانه‌های اجتماعی مانند تلگرام، وایبر و پیام‌رسان فیس‌بوک هستند و اخبار موجود حاکی از آن است که نسخه بتای این سرویس از ماه آینده وارد بازار شود.

به گفته واتس‌اپ، فناوری هوش مصنوعی بخش عظیمی از این سرویس جدید را تشکیل داده است و این امکان برای کاربران فراهم شده تا عباراتی مانند «یک بیت‌کوین برای جان ارسال کن» را در این سرویس تایپ کنند. چنین چیزی شیوه بسیار راحت و مناسب برای افرادی است که چندان درگیر تکنولوژی نیستند اما به این روش به راحتی می‌توانند ارزهای رمزنگاری‌شده ارسال و دریافت کنند و تاثیر به‌سزایی در فرایند پذیرش و استفاده از این سرویس نیز خواهد داشت.

به گفته ووابیت کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده از طریق رابط چت قابل دسترسی خواهد بود و در وبلاگ رسمی شرکت هم به روشنی به فرایندهای مربوط به حریم خصوصی و امنیتی که کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری‌شده‌شان را ارسال و دریافت کنند، اشاره کرده است.

ما مراحل تکمیل سرویس اصلی کیف پول را با بیت‌کوین شروع کردیم. افراد می‌توانند با استفاده از سرویس‌های واتس‌اپ، تلگرام و اس‌ام‌اس، به راحتی به کیف پولشان دسترسی داشته باشند.

پرداخت با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده از طریق واتس‌اپ می‌تواند به افزایش تعداد کاربران جدید شود و قابلیت استفاده مهمترین عامل در پذیرش سرویس توسط کاربران و توانمندسازی برتر است.

اخیرا هم شایعاتی منتشر شده که فیس‌بوک، مالک اپلیکیشن واتس‌اپ نوعی از سرویس رمزنگاری‌شده را روی این پلتفرم در هند راه‌اندازی خواهد کرد که تمرکزش را بر مباحث مربوط به رمیتنس قرار داده است.

منبع: Payments cards and mobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.