راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی استعلام بدهی عوارض آزادراهی خودرو در سایت nspay.ir

از ۲۸ اسفندماه 1397 بود که فرآیند پرداخت عوارض آزادراهی در چهار آزادراه تهران-ساوه، تهران-قم، کرج-قزوین و قزوین-زنجان صرفاً به‌صورت الکترونیکی قابل پرداخت شد و در این راستا سامانه پرداخت بدون توقف «NSPAY» توسط شرکت توسن راه‌اندازی شد.

در سامانه nspay امکان اتصال پلاک خودرو به‌حساب بانکی وجود دارد و رانندگان می‌توانند بدون توقف، عوارض آزادراهی را پرداخت کنند اما اگر از 28 اسفند 1397 از یکی از آزادراه‌های ذکرشده عبور کرده‌اید و هزینه‌های عوارض را پرداخت نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به سایت nspay.ir بدهی عوارض آزادراهی خودرو خود را استعلام و آن را پرداخت کنید تا مشمول جریمه نشوید. در ادامه این مطلب چگونگی استعلام بدهی عوارض آزادراهی خودرو در سایت nspay.ir را خواهیم دید.

ببینید: پیگیری مشکلات پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها / شماره پشتیبانی

 

چگونگی استعلام بدهی عوارض آزادراهی خودرو در سایت nspay.ir

1. برای مشاهده بدهی عوارض آزادراهی خودرو خود و پرداخت آن، ابتدا باید به سایت پرداخت بدون توقف به آدرس nspay.ir مراجعه کنید.

2. سپس باید در این سامانه ثبت‌نام کنید و اطلاعات خودرو خود را وارد کنید. برای این کار ابتدا باید «شماره همراه خود» و «کد امنیتی نمایش داده شده» را وارد و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

3. در این مرحله برای شماره تلفنی که وارد کردید، «کد فعال‌سازی» پیامک می‌شود که باید آن را در سایت وارد و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

4. در مرحله «اطلاعات تکمیلی» نیز باید «کد ملی» و بانک خود را جهت اتصال سپرده انتخاب کنید. اگر شما در بانکی حساب دارید که هنوز به این سامانه اضافه نشده است، گزینه «سایرها» را انتخاب کنید.

5. سپس باید «پلاک خودرو» خود را در سامانه ثبت‌نام کنید. برای این کار باید «نام خودرو»، «کلاس خودرو» و «پلاک خودرو» خود را وارد کنید. پس از واردکردن این اطلاعات روی گزینه «ثبت پلاک» کلیک کنید.

6. بعد از ثبت‌نام پلاک خودرو خود، مجموع بدهی شما نمایش داده می‌شود که برای پرداخت آن باید گزینه «تسویه بدهی» را انتخاب کنید.

7. در این مرحله شما وارد درگاه پرداخت می‌شود تا پرداخت خود را انجام دهید.

8. بعد از اینکه پرداخت شما با موفقیت انجام شد، «تاریخ پرداخت»، «کد پیگیری در سایت» و «کد پیگیری بانک» به شما نمایش داده می‌شود.

درصورتی‌که در هنگام پرداخت عوارض آزادراهی خود توسط سایت nspay.ir، با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با شماره‌های 63468531-021 و 54547000-021 تماس بگیرید.

152 دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    سلام ، پس برچسب هایی که روی خودروها بوده و شارژ دارند چی میشه ؟

    1. ناشناس می‌گوید

      باسلام. بنده از مسیرآزادراه تهران ساوه استفاده کردم و عوارضی آنرابصورت اینترنتی پرداخت کردم ولی مجددا برام پیامک بدهی اومده.از توی سایت هم استعلام گرفتم همون مبلغ بدهی موجودمیباشد.تکلیف من چیه??لطفاراهنمایی کنید. ای کاش بااین مبالغی گزافی ک بعنوان عوارض دریافت میشودحداقل کیفیت آسفالتهاهم خوب میشد.

      1. ابراهیم سهیلی می‌گوید

        روش اشتباهی هست لطفا بطور فیزیکی باشد مشکلی پیش نخواهد آمد

        1. ظاهر فتاح زاده می‌گوید

          من عوارض آزاد راهی را در عوارضی قزوین زنجان توسط پایگاه آنی رو که آنجا مستقر بود شارژ و پرداخت کردم و هنوز از شارژ مبلغ باقی مانده،،دوباره از ایزی پی پیامک بدهی و هشدار پرداخت اومده،،چرا اطلاعات با هم رینگ نیستند،

        2. خسته می‌گوید

          کلا واسه تیغ زدن مردم به روز هستین چند سال مردم باید عوارض بدن

        3. محمد رضا فایق می‌گوید

          سلام من در تاریخ ۲۸ / ۶ / ۹۸ مبلع۵۰۰۰۰ریال موارض شد ولی من مبلع ۱۰۰۰۰۰ ریال به انی راه پرداخت کردم

      2. ناشناس می‌گوید

        لطفا به آسفالت کاری نداشته باشید شما فقط رانندگی کنید

        1. سام می‌گوید

          ما ب آسفالت کار نداریم اما اون ب ماشین ما کار داره
          راست میگن کیفیت آسفالت مخصوصا خروجی ساوه به اراک افتضاحه

          1. احمد می‌گوید

            خونم نسیم شهر محل کارم تهران چرا باید هر روز از اتوبان ساوه میرم میام باید کلی عوارض بدم خدا به داد ما و مردم برسه

      3. ناشناس می‌گوید

        مشکل همه هست پرداخت نقدی انجام میدی بعد پیامک میاد

      4. محسن خلج می‌گوید

        واقعا نمیدونم چرا ؟ تو کار های اینجوری اینقدر باید بدبختی و مشکل داشنه باشیم . والا فیزیکی بدیم راحت تریم . نخواستیم . فقط پیامک میاد اینقدر بدهکاری نه زمان نه تاریخ عبور درج میشه و … بعد چهل و هشت ساعت پیامکش میاد و .سریع هم دو برابر میشه .

        1. حدادی می‌گوید

          سلام خسته نباشید لطفا تاریخ ساعت موسیر عبور از آزادراه را هم اعلام نمایید باتشکر

      5. ناشناس می‌گوید

        واسه منم همین اتفاق تو همین عوارضی میفته هر هفته این بساط هست

      6. ناشناس می‌گوید

        من هم دقیقاً مشکل شما رو دارم و البته تعداد زیادی از دوستان دیگه

      7. جمشید کاظمی می‌گوید

        سلام من ازاد راه قزوین زنجان رفتمپیپیام نیاومده من چه کار کنم

    2. ناشناس می‌گوید

      سلام برای من پبامکی اومده مبنی بر این که عوارض رو ندادم الان باید چه کارکنم از طرفی تمایل ندارم از پرداخت الکترونیکی استفاده کنم

      1. محمد حسین نوری می‌گوید

        سلام من تازه رفتم پرند روزی ۴۰۰۰۰ ریال عوارض میدم خیلی زیاد است راهی است کم شود

    3. میراحمد میرمویدی می‌گوید

      من ثبت نام و100000ریال پرداخت کردم.
      متاسفانه برایم پیامک.نیامد حالا پیامک آمده که موجودیتان در حال اتمام است

  2. ناشناس می‌گوید

    با سلام.
    در صورت امکان اگر تمهیداتی اندیشیده شود که بطور مستقیم از حساب معرفی شده از طرف راننده برداشت شود و یا با بانک خاصی قرارداد و کارت مخصوصی صادر گردد و مستقیما از همان کارت برداشت شود خیلی بهتر است.

    1. رضا می‌گوید

      این حرکت رو انجام ندید که هر طور بخوان برداشت میکنن دستت به هیچ کجا بند نیست
      از اول سال چندین مورد از اعتبار من بدون علت برداشت شده
      راه برگشتی هم نیست

      1. رسول قربانی می‌گوید

        از بانکتون دنبال کنید. هیچ سوریس قانونی ای نمیتونه بدون علت و بدون اجازه شما از حسابتون برداشت کنه!

      2. بیتا می‌گوید

        من از آزادراه تهران قزوین ردشدم ساعت 12 شب ولی هیچکس نبود تو باجه ها همه رد شدن ما هم ردشدیم ولی صبح فردا اس ام اس اومد که عوارض تهران قزوین رو نداده اید و مشمول جریمه هستین یعنی چی چرا کسی تو این باجه ها نیست

        1. محمد می‌گوید

          یا توسایت ثبت نام کنید یا بعد عوارشی سابق کانکس گذاشتن کارت ماشین بهمراه شماره تلفن و مبلغی بابت شارژ- اگر مسیر همیشگی هست این راهشه

      3. ناشناس می‌گوید

        خورد شدن جلوبندی خودرو دراین اتوبان(چاله بان)به حساب کیه…فقط عوارز اخذ میشود …

  3. جمالی می‌گوید

    با سلام.
    در صورت امکان اگر تمهیداتی اندیشیده شود که بطور مستقیم از حساب معرفی شده از طرف راننده برداشت شود و یا با بانک خاصی قرارداد و کارت مخصوصی صادر گردد و مستقیما از همان کارت برداشت شود خیلی بهتر است.

  4. محمد محمدی می‌گوید

    طرح بسیار خوبی است ولی نحوح پرداخت خیلی سخت و پیچیده میاشد در صورت پرداخت انلاین لطفا اپلیکشین مناسب و سریع جهت مرداخت نصب گردد

  5. ناشناس می‌گوید

    مقاله بسيار مفيد و كاربردي بود و باري از دوش من برداشت

    1. ناشناس می‌گوید

      چرا این هزینه ای که بی دلیل و برای جاده های تخیلی و آسفالت های داغون از مردم بیچاره میگیرد رو تاریخ نمیزنین چرا مشخص نمیکنین کجا و چه زمانی از عوارضی رد شدیم
      برای من ۷۰ هرار تومان زدین در صورتی که اصلا عوارضی رد نشدم

  6. لطفی می‌گوید

    متشکرم

  7. فرهاد مستقیمی می‌گوید

    با سلام
    چرا در فاکتور پرداخت لیست هزینه ها و تاریخ آنها را ارائه نمی کند؟

  8. ناشناس می‌گوید

    این روش برای همه ممکن نیست. روشی راحت تر پیشنهاد کنید که همه افراد جامعه بتوانند به راحتی و کمترین زمان این پرداخت را انجام بدهند. با این روش وقت بیشتری از مردم گرفته می شود .

  9. علی عبدالهی مقدم می‌گوید

    با سلام در آزاد راه قزوین -تهران ما بومی این منطقه هستیم فقط4 کیلو متر از این مسیر قابل استفاده میباشد فرق خودرو که میخواهد 1000 کیلومترتا خراسان استفاده میکند در چسیت ؟

    1. افشارنجفی می‌گوید

      سلام.من دراین چندروزچندبرابرعوارضی که میگیرندفقط هزینه اینترنت کردم هنوزنتونستم عوارضی رو پرداخت کنم درضمن من درمهرگان قزوین ساکنانم به خاطر4 کیلومترهرروزعوارضی پرداخت میکنم اخه این انصافه.لطفا به اینموضوع هم رسیدگی کنید.تشکر

  10. رسول می‌گوید

    اصلا در مورد جانبازان هیچ روشی را نگفتند.که چگونه عوارصی را پرداخت کنند.انگار جانبازان باید مسافرت نروند.حتی برای درمان.امیدوارم خدا برای جانبازان راهی را بسازه که این از خدا بی خبر ها انگشت به دهان بماند .ایا خجالت نمی کشید.همه کشورها اول برای جانبازان فکر می کنند …..متاسفم.متاسفم

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام عزیز وقتی استعلام رو بزنید میتونید پلاک جانباز انتخاب کنید

  11. برومند می‌گوید

    نویسنده محترم بسیار عالی وساده نحوه پرداخت را توضیح داده اند طوری که برای همه قابل فهم میباشد و به راحتی میتوان مبالغ معوقه را پرداخت کرد . با تشکر

  12. فريبرزافخمي می‌گوید

    نرم افزار nspay بسيار ضعيف وگيج وگمراه كننده است .سيستم قبلي (دريافت مستقيم عوارض ) بسيار خوب،واضح وروشن بود .ومو لاي درزش نمي رفت .اين نرم افزار باعث ناحقي هاي زيادي در آينده خواهد شد .

    1. بی نام می‌گوید

      به نظر بنده این طرح وقت بیشتری نسبت به پرداخت نقدی و مستقیم و حق و ناحق شده حقوق مردم میشه.چون به درستی اجرا نشده و زیرساخت درستی نداره و بیشتر داریم ادای کشورهای پیشرفته دنیا در میاریم در صورتی که راه رفتن خودمونم یادمون رفته .

  13. خلیل موسی لو می‌گوید

    من مجبور شدم 3000 تومان هزینه عوارضی که خودم نمی دونم تو کدوم مسیر رفتم رو پرداخت کنم چرا لیست مسیر ها وعوارض ها مشخص نیست

    1. خرمی می‌گوید

      من هم فکر میکردم یکجا باید جزئیات تردد رو دید وقتی تماس گرفتم گفتن نه نمیشه خب هیچکس هم برای 3 یا 4000 تومن حاضر نیست ده برابر هزینه کنه تا حقانیتشو ثابت کنه تازه اگه به نتیجه برسه !

  14. علیرضا مطیع می‌گوید

    سلام چندین بار به سایت مراجعه کردم و هر بار مبلغی رو پرداخت کردم حالا متوجه شدم که اضافه پرداخت کردم نمیدونم مبلغ اضافه قابل استرداد هست یا نه ؟؟؟؟

    1. Afsane می‌گوید

      پول پرداخت میشه ولی باز استعلام میگیریم همون مبلغ میاد چند بار باید از حساب پول کم شه تا پرداخت شه
      یه مسیر مگه عوارض ثابت نداره چرا هر دفعه یه مبلغ متفاوت میاد؟

  15. mohsen می‌گوید

    الان یک ساعت میخوام وارد سایت بشم نمیشه چرا ؟

    1. کاربر می‌گوید

      بنده واقعا شاکی هستم،گیرنده این مبالغ کی وکجاست چرا جوابگو نیستن اخه هر دو سه روز برای من عوارض ثبت میشه چطوری اخه من نمیرم بیرون از شهر یا اتوبان بی انصافا حداقل ساعت ومسیر ومبلغ وتاریخ روز رو هم بدید که ادم پیگیری کنه

  16. امیرحسین می‌گوید

    باسلام
    خیلی تلاش کردم واردسایت پرداخت عوارض بانشانه https://www.nspay.ir شوم ولی موفق نشدم

  17. ناشناس می‌گوید

    دولت الکترونیک فقط تحمیل هزینه های اضافی اتلاف وقتبیشتر برمردم هست و اینکار عملا دزدی و به ضرر مردم هست چرا که میبایست بیشتر از اون وقتی که برای پرداخت عوارض ازادراه که چه عرض کنم کوره راه میکردند در سامانه و اینترنت بیشتر از اون وقت بزارندو به نظرم هیچ کدام از اتوبانهای کشور مستحق دریافت عوارض نیستند و حتی میبایست جریمه هم شوند بابت خراب بودن اسفالت یا نداشتن نورکافی یا نداشتن خطکشی و همچنین در بعضی بزرگراه ها تابلو 120 سرعت زده ولی با 80جریمه میکنه اگه اسمش ازادراه هست حداکثر سرعت باید 120 باشد.

  18. علی می‌گوید

    با سلام
    برای من 2500 تومان اضافه آمده درست پولی نیست ولی پول زور هستش باید در فاکتور پرداخت لیست هزینه ها و تاریخ آن ارائه بشه امیدوارم هرچه زودتر این مسئله اعمال بشه

    1. وحید فرجی می‌گوید

      با سلام
      من 13فروردین از عوارضی قزوین به کرج رد شدم که مامور باجه پول نمی گرفت بعد پیامک عدم پرداخت برآیم آمد الان برای پرداخت مبلغ 50000ریال بابت عوارض 5000ریالی از من گرفت چرا؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

  19. میثم می‌گوید

    سلام
    واقعا که خیلی گنگ و نامشخصه …. اصلا معلوم نیست برای چی و چه زمانی باید عوارض بدیم ….!!!!
    من فقط یه بار عوارض ندادم … اونم بارون بود و خیلی ترافیک بود … همه رو رد میکردن ….الان میبینم زده 7500 !!!! آخه برای کدوم مسیر ؟؟ چرا ؟؟؟؟

  20. موسوی می‌گوید

    حرکت و کار خوبی است اما امکان تسهیل در پرداخت وجود دارد .
    امیدوارم بتوانید این مورد را لحاظ بفرمایید.
    همچنین یک نقص دیگری که وجود دارد بدهی ها مشخص نیست مربوط به کدام عوارضی است من هر از چند گاهی که استعلام می گیرم بدهی دارم اما مشخص نیست برای کی و کجا است

  21. امیرحمزه یگانه خرمی می‌گوید

    ممنون بابت کار مفیدتون

  22. عبدالحسین طهماسبی می‌گوید

    خوب بود نیاز به ارتقای برنامه در اینده میباشد

  23. کورش طلائیان می‌گوید

    با سلام
    بابا به چه کسی بگم من 97/12/28 ازالیگودرز رفتم خوزستان ودر تاریخ 98/1/17 برگشتم به شهر خودم در الیگودرز حالا پیام آمده مالک محترم خودرو به شماره …… سریعا نسبت به پرداخت عوارض آزاد راه قم تهران اقدام بفرمایید فکر کنم جدیدن جاده خوزستان از قم – تهران می گذرد .

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      با سلام
      با پشتیبانی آنی رو تماس بگیرید.

  24. سیدمحسن صابری می‌گوید

    سلام
    برنامه برنامه خوبی است ولیکن دومورد در نظر گرفته نشده اول اینکه بدهی خوردو ها بایستی با محل عبور نشان داده شود مانند استعلام قبوض جریمه
    دوم اینکه مشخص نیست آن دسته از خودروهایی که قبلا برچسب پرداخت الکترونیکی داشته در این مورد بایستی چه اقدامی صورت دهند ویا اینکه همان برچسب کفایت میکند. لطفا پاسخ دهید

    1. ناصر علینژاد می‌گوید

      من تعطیلات نوروز به تبریز رفتم عوارضی زنجان مبلغ۱۰۰۰۰۰ریال نقدی گرفتند دو مرحله ۲۲۵۰۰۰ریال عوارض پرداخت کردم الان هم برای رفت وبرگشت به قم۵۰۰۰۰ریال بدهی آمده لطفا رسیدگی شود

  25. فرهاد عمرانپور می‌گوید

    سلام
    برای ماشین بنده هرروز عوارض آزادراه میاد در حالی که بنده از۱۸.۱.۹۸ از اون آبان ساوه استفاده نکردم لطفا راهنمایی کنید که چه باید کرد با تشکر خودروی بنده پراید مدل ۸۹ به شماره
    ۷۲م۴۴۳ایران۷۸

  26. ناشناس می‌گوید

    سلام آیا این برنامه را رو گوشی میشه نصب کرد, لطفا راهنمایی کنید, متشکرم

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      سلام
      خیر، وارد سایت شوید.

    2. ناشناس می‌گوید

      سلام من ساکن استان های غربی کشورم و2ساله از بزرگ راه وعوارضی عبور نکردم ولی اشتباهی برام پیامک 18000تومان اومده چه کسی جوابگو است ؟

  27. سهراب می‌گوید

    سلام
    چرا اس ام اس نمی آید
    چطور یادآوری می شود که بده کاریم .

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      سلام
      پیامک برای پلاک هایی ارسال میشود که در راهور 120 ثبت شده باشند. در این سایت پلاک خود را ثبت کنید.

      1. جلال می‌گوید

        ماشین نیسان من رو دزد برده اپیامک عوارضی برام اومده مشخص نیست کدوم عوارضی هست چکارکنم

  28. ناشناس می‌گوید

    سلام برای من پیام اومده که مالک محترم پیش از اعمال جریمه نسبت به استعلام و عوارض ازاد راهی اقدام نمایید . در صورتی که من هر چی عوارض بوده پرداخت کردم لطفا راهنمایی کنید با سپاس

  29. مجتبی می‌گوید

    باسلام
    چطوری میشه سابقه تردد خودرو رو مشاهده کرد که از کجاها تردد شده و هر مسیر چه مقدار عوارضی دارد؟

    1. علیزاد می‌گوید

      از تهران به فردگاه امام

  30. علی می‌گوید

    با سلام من نمیدونم چرا برای پلاکم ۲۰۰۰ عوارض بزرگراه اومده کجا بوده کی بوده خدا میدونه پرداخت کردم ولی خودم نفهمیدم برای چی بوده فقط پیام اومد اینقدر بدهکاری شماره گرفت بعد پیام امد پرداخت شد برنامه ناقصه باید واضح باشه مثل جریمه پلیس

  31. صادق آجرلو می‌گوید

    سلام،من ازسی ام فروردین۹۸ که ازعوارضی تهران _ قم ردشدم وامروزکه سوم اردیبهشته تواین چهارروزبانصب اپلیکیشن های مختلف پرداخت الکترونیکی عوارض وصرف هزینه اینترنت ومهمترازهمه وقت،که دراین رابطه گذاشتم هنوزبدلیل داشتن ضعف اپلیکیشنهای موجودموفق به پرداخت عوارض بزرگراه نشدم.بااین توصیف من صف طولانی رابه این روش ترجیج می دهم لاقل آدم بعدازردشدن ازعوارضی استرس اینکه چگونه وبه چه قیمتی ودرچه زمانی به لحاظ وقت وهزینه،بایدپرداخت کندراندارد.به امیدروزهای بی استرس

  32. x می‌گوید

    جزییات عوارض رو از کجا باید ببینیم

  33. ناشناس می‌گوید

    کرج قزوین یا تهران شمال یک عوارضی آن تایم است چرا؟

  34. ناشناس می‌گوید

    عوارض نال آزاد راهی است که :
    1- توقفگاه دارد
    2- پزشک اورژانس
    3- سرویس بهداشتی و استراحتگاه
    و خدمات دیگر .

  35. مهرداد می‌گوید

    اعلام تاریخ وساعت عوارض متعلقه مورددرخواست است بعضی اوقات بدلیل اشتباه دوربین یا جعل پلاک یا وجود پلاک با شماره های یکسان ولی رنگهای متفاوت مثل پلاک دیپلماتیک وشخصی ممکن است شما عوارض دیگری را پرداخت نمایید.باتشکر

  36. ناصر علینژاد می‌گوید

    باسلام اینجانب بدهی قبلی راپرداخت کردم برای رفت برگشت به شهر قم مباغ۵۰۰۰۰ریال منظور شده لطفا رسیدگی شود

  37. ناشناس می‌گوید

    چراپیامک نمیاد؟

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      سلام
      پلاک هایی که در راهور 120 ثبت شده باشند، پیامک دریافت می کنند.

  38. عزت اله حاجی بنده می‌گوید

    کار خوبی است اما بنده عوارض را پرداخت کردم اما اس ام اس آمده که بدهکار هستم وجریمه شدم در صورتیکه کد پیگیری هم دارم. با پشتیبانی هم تماس داشتم بی نتیجه بوده

  39. محمود امانی می‌گوید

    با توجه به اینکه در مسیرهای آزادراهی تعداد زیادی عوارضی وجود دارد و به ازای هر کدام مبلغ ناچیزی باید پرداخت گردد ، لازم است فقط شماره پلاک و شماره موبایل مالک در ” نرم افزار پرداخت ” ثبت گردد و در انتهای هفته و یا روز جمع کل به همراه جزئیات به شماره همراه مالک اس ام اس گردد و در لینک ارسالی درگاه پرداخت آنلاین جهت سهولت در پرداخت برای مالک ارسال گردد.
    اینگونه براحتی و با امنیت کامل نسبت به پرداخت اقدام میشود و هر گونه امکان دسترسی هکرها به اطلاعات بانکی و احیاناً برداشت آنلاین اشتباهی توسط نرم افزار « در صورت دسترسی به اطلاعات بانکی بصورت آنلاین » جلوگیری میشود .
    با تشکر

  40. محمود می‌گوید

    با سلام این طرح که در صف طولانی نمانیم بسیار خوب است و جای تشکر دارد ولی اگر در کنارش راه کلاه برداری و سود استفاده قرار بگیردخوب نیست بطور مثال درسال ۹۸ ما
    هیچ گونه ترددی در اتوبان کرج قزوین نداشته ایم البته آخرین مسیر ما گلشهر کرج بوده اگر عوارض افزایش داشته
    اطلاع رسانی شود در پیام که ارسال میشود مشخص شود که
    تاریخ وزمان استفاده از کدام اتوبان عوارض صادر شده با تشکر فراوان…

  41. محمد منیری می‌گوید

    با سلام درهفته ای که گذشت ما دوبار عوارض پرداخت کردیم درصورتی که اصلا وارد آزادراهی نشدیم اگر امکان داره حداقل در موقع استعلام گرفتن نشون بده که کی و کجا مشمول پرداخت شدیم و قسمتی هم قرار بدین برای اعتراضات

  42. امیر زینلی می‌گوید

    رو پلاک ماشین من ۳۵۰۰۰ریال عوارض امده.از طریق کارت بانکیم ۳۵۰۰تومن پرداخت کردم.از کارت بانکیم ۴۲۰۰۰تومن کم شده.

  43. ناشناس می‌گوید

    سلام. ۱۵ فروردین رفتم قم و قبل ۲۴ فروردین از طریق آپ تاپ عوارض رو پرداخت کردم. ۱۰ اردیبهشت از آنی رو برام اخطار آمده. تکلیف چیه؟

  44. ناشناس می‌گوید

    سلام شارژ برچسب را باچه رمزی بگیریم

  45. محمد رضایی فرد می‌گوید

    قبلآپلاکم روی خودرو دیگه ایی با برچسب مشخصی بوده،
    حالا خودرو رو عوض کردم همون پلاک قبلی با برچسب جدید روی خودرو نصب کردم ،
    ایا امکان داره که از روی برچسب قدیمی به پلاک من برای خودرو جدیدم بدهی عوارض عبور ثبت بشه،
    اخه پیامکی برام اومده که اصن در عمرم از اون عوارضی رد نشدم

  46. علی می‌گوید

    باسلام و عرض خداقوت خدمت مسوین خدوم و زحمتکش
    بعید میدونم مطلب منو به اشتراک بزارین،اما میخوام بنویسم.
    بابت کدوم خدمات باید عوارض بدیم؟خیلی از جاده ها نه روشنایی درست و حسابی دارن و نه آسفالت خوبی!!
    با این ماشین ها ی معلوم الحالی که دست ماست و با این جاده ها و با این خدمات vip که تو جاده ها ارایه میشه،خدا به دادمون برسه
    یه نمونه ی خیلی ساده و بیخ گوش پایتخت رو میگم:
    اتوبان تهران قزوین :همیشه سر پیچ کردان (غرب به شرق)///جلوی ماموت(شرق به غرب) همیشه ی خدا تصادف میشه.کاش مسولین ذیربط یه بررسی کنن که علت عمده اش چی میتونه باشه!!
    حالا بقیه جاده ها بماند….
    انتظار ما بعنوان عامه ی مردم خیلی فراتر از اینهاست.حق ماست در برابر عوارضی که شما تعیین میکنین،جاده ی خوبی داشته باشیم .حق ماست بدونیم عوارض بزرگراهها و.. کجا میره؟چی میشه؟ و حق ماست سوال کنیم که برای چندکیلومتر که وارد اتوبان میشیم باید به اندازه مبدا و مقصد تعیین شده ی شما عوارض بدیم؟و هزاران سوال دیگه….
    البته این مطالب به معنای این نیست که منکر زحمات برخی مسولین دردآشنا باشیم که واقعا از جان و دل مایه میزارن!!
    بلکه روی صحبت با اونهایی که کمتر حواسشون به کارشونه….

  47. جلال می‌گوید

    سلام/من بدهی خود را 24 فروردین پرداخت کردم ولی هنوز بازم بدهی نشون میده/حالا باید چیکار کنم/ممنون از راهنماییهاتون

  48. شریف می‌گوید

    بنده چند سالی است با خودرویم جزبزرگراهای داخلی شهری وخیابانهای داخل تهران حتی تا کرج هم نرفته ام ولی برای من 2هزارتومان عوارض آمده پولش اصلا مهم نیست ولی میخواهم بدانم چرابرای خودروی من که ازشهرخارج نشده پیامک اخطار جهت عدم پرداخت عوارض بیاد.نه مسیر مشخص شده ونه زمان وتاریخ آن بنظرمیاد یه محل درآمددرست شده

    1. شهروند می‌گوید

      واقعاً همینطوره. یه محل درآمد برای دولت تدددددببببییییر و امممممییییییییددددد و یک بایگانی جدید افراد بیکار درست شده.

    2. ناشناس می‌گوید

      سلام،اين براى منم اتفاق افتاده،من ماشينم جلودرپاركه!!!بازم دوهزارتومن بدهكارم!!!والانميدونم چيكاركنم؟!ازاين همه دوتومن جمع مى كنن خودش اختلاس ميليارديه!!!

  49. ناشناس می‌گوید

    سلام من بدهی راپرداخت کردم ودیگربه ازادراه نرف م وبازم بدهی دارم لطفا جواب بدبد به ما

  50. مشعلی قاسمی می‌گوید

    سلام شما با این روش که عنوان بدون توقف دارد برای مردم زحمت زیادی درست کردید . چندنفر را هم ازکار کنار گذاشتیدکه جای تاسف دارد . انوقت روتون میشه صحبت از جریمه تاخیرهم بکنید! !

  51. مهدی احمدی می‌گوید

    سلام مبنای محاسبه عوارض چگونه است؟ما که بومی هستیم وترددمان دراین محور زیاد است وفاصله تا عوارضی کم چه باید بکونیم؟

  52. davood می‌گوید

    بسیار عالیست موفقیت ارزوست❤️

  53. محسن/ع می‌گوید

    سلام من در خراسان رضوی زندگی میکنم اصلا ازآزادراه استفاده نکرده ام ولی پیام بدهی آمده لطفارهنمایی کنیدممنون

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      با سلام میتوانید با پشتیبانی آنی رو تماس بگیرید.

  54. اکبر خلیل پور می‌گوید

    سلام این فکر خو و برنامه عالی هست .ولی برای پرداخت دچار مشکل میشویم .من از گوشی همراه اومدم پرداخت کنم کد خواست اومدم کد رو از پیام هام نگاه کنم از برنامه پرداخت آنی رو اومد بیرون دوباره اومدم همین داستان پیش اومد .نمیشد یه راه راحت تر برنامه ریزی کنید .اونور راحت رفتیم ولی تو پرداخت به مشکل خوردیم .این اعصاب خورد کنیه که

  55. INTELLIGENTLAZY می‌گوید

    باید بنویسه از کدوم عوارضی رد شدیم
    من که نمیدونم اصلا عوارضی رد کردم یا نه ولی پرداخت کردم از ترس جریمه شدن
    پولی نیست ، ظلمه علی سویه ست و گویا برابر عدله این ظلم /: /:

  56. رضا می‌گوید

    درود بر دست اندر کاران این طرح
    ولی چرا ……
    از اول امسال حداقل 5 مورد برداشت از بارکد اعتباری دو خودروی اینجانب بصورت اشتباه صورت گرفته که بعد از تماسهای بنده هنوز جواب دریافت نکردم .

  57. یعقوب فلسفی می‌گوید

    اخیرا ازکرج به مقصد اردبیل به مسافرت رفت وبرگشت نمودم جهت پرداخت هزینه عوارضی با مشکل قبول بانکی مواجه شدم سامانه بانک صادرات وقبول نکرد.باتشکر.

  58. مصطفی می‌گوید

    1-من از عوارضی رد نمیشم ولی هر چند روزی که به سایت مراجعه میکنم مبلغ عوارضی برام ثبت شده تماس هم میگیرم میگن حتما رد شدی!!
    2-ما عوارضی میدیم که جاده ها درست شه ولی روز به روز داره بدتر میشه پس این پول عوارضی ها کجا داره خرج میشه؟؟

  59. احمداحمدوند می‌گوید

    این روش برای ما شخته اگه شماره شناسه وقبض باشه بهتره ممنون

  60. علی می‌گوید

    با سلام
    چگونه میشود روز عبور از عوارضی را مشاهده کرد؟

  61. محمد می‌گوید

    سرکار خانم مینا حاجی عزیز
    از زحمات جنابعالی کمال تشکر را دارم. امیدوارم همیشه ی ایام سلامت، پیروز و شاداب باشی

  62. Mahmoud 39 می‌گوید

    من فقط دوبار رفت و برگشت از آزاد راه کرج قزوین برای اطمینان که 1000تومان میشه برام 3500تومان عوارض اومده چرا؟جهت اعتراض به کجا برم

  63. حکیمی می‌گوید

    به نظر کن سیستم کلاً مشکل دارد و هیچ منطقی درش حاکم نیست، بیش از ۴ ماه است که از هیچ آزاد راهی عبور نکرده ام ! چرا پیامک ارسال کردید؟؟ ضمناً به چه دلیل باید استعلام اینقدر پیچیده باشد؟؟ بیشتر به نظر می‌رسد راندوم پلاک سرچ میشود به این بهانه عضویت ثبت شود برای درآمد آتی!! از این خانم مترجم با مسئولیت مندرج پر واضح است.

  64. علی سامانی می‌گوید

    با سلام ممنون از کار خوبتان عالی و سریع بود

    1. ناشناس می‌گوید

      با سلام
      من هر روز از جاده ساوه بسمت شهریار ۴ بار رد میشم که سایت برام داره همش عوارض میندازه کلا ۲ کیلومتر در اتوبانم خواهشن رسیدگی بشه با این وضع مملکت تو گرونی اینم بهشون اضافه شده

  65. زهره عرافی می‌گوید

    سلام روش غلطی است لطفا بطورفیزیکی دریافت کنید اقایان درباجه ها نشسته اندعوارض رادریافت کنند برای مردم مشکل ت اشی نکنید

  66. محمد جانی پور می‌گوید

    سلام من بعد یک هفته که از سفر برگشتم برایم پیامک آمد که از عوارضی تهران ساوه که معمولا کسی آنجا حضور ندارد را رد کردید برای جلوگیری از جریمه عدم پرداخت اقدام کنید رفتم پلیس +10 گفتن برو پیشخوان رفتم ، بعدوارد کردن اطلاعات گفت چهار تومان 2هزار عوارض و2هزار دستمزد . واقعا این پولی که از جیب مردم هزینه میکنید به شما میسازه ؟ این همه دردسر ایجاد میکنید تهدید میکنید پول زور میگیرید . این عوارض کوفتی رو همونجا میگرفتن چی میشد؟ بعدش که امدم این سامانه رو دیدم درگاه الکترنیکی که گذاشتید تمام اطذاعات بانکی هم میخواهد چه تضمینی برای امنیتش وجود دارد که حساب مردم خالی نشه وسر از کانادا در نیاره؟

  67. عیرضا می‌گوید

    سلام من هفته پیش از اتوبان همدان ساوه رد شدم و همه عوارض ها رو نقدی پرداخت کردم الان برام پیام اومده عوارض پرداخت نکردم و اگه تا فردا پرداخت نشه جریمه میشم لطفا راهنمایی کنید ببینم از کجا باید پیگیری کنم که این مبلغ رو حذف کنم

    1. رحمان می‌گوید

      با سلام زمانی گه پیامک می زنید که بدهی خود را از مسیری که تردد داشتید پرداخت نمایید لطفا تاریخ و ساعت تردد را هم قید فرمایید.

  68. رضا می‌گوید

    من اول آزادراه تهران قم قبل عوارضی پمپ بنزین رو رفتم بنزین بزنم دوقدم رفتم ازفرعی به اصلی برام پیام اومده مالک…….. پرداخت نمایید؛ به هیچ وجه پرداخت نمیکنم چون خیلی زورگوییه اگه جریمه بشم سر پل صراط حتما یقتون رو میگیرم اونایی که برنامه رو روی دوربین و سیستم بی زبون نصب کردند شوخی هم نداریم

  69. ناشناس می‌گوید

    با سلام
    برای من پیامک پرداخت عوارض نمیاد
    چطور میتونم پیگیری کنم

  70. اسدالله نجف قلی زاده می‌گوید

    سلام من هم پول پرداخت کردم هم از شارژم کسر شده به بانک مراجعه کردم گفت نمیشود کاری کرد به راه ترابری هم مراجعه کردم گفت باید بروی بانک ۸هزار تومان پول اضافی داده ام کسی پاسخگو نسیت عوارض قم تهران بوده واقعا حق ضایع میشوداولین بار هست که بازگو می کنم

  71. ننننن می‌گوید

    واقعا مسخرست.
    واقعا یعنی چی.؟یکی که بلد نیست از گوشی اندوید استفاده کنه تکلیف چیه.یکی که خطشو عوض کرده چی.
    هر وقت هم که میخوایم پرداخت کنیم نمیره داخل سایت‌.چند نفرو از کار بیکار کردید برای چی.خب همونجا نقد میگرفتن راحتر بود.
    بعدشم با این جاده های بی خودی پول میگیرند والله‌.حلال نیست این پولا.

  72. مهرداد می‌گوید

    باسلام …بنده عوارض آزادراه رو ازطریق کارت خوان آزادراه تهران ساوه به مبالغ ۴۵۰۰۰و۵۵۰۰۰ریال پرداخت نموده ام ولیکن پیامک اومده که پیش اعمال قانون نسبت به پرداخت اقدام فرمایید ضمناحدود۲ماه پیش من ازعوارضی تردد نمودم وپرداختی دارم دلیل اینکه پیامک اومده چیه واقعاهیچ نظارتی نیست بایستی حداکثرظرف یکهفته اطلاع رسانی شود

  73. ناشناس می‌گوید

    سلام چرامن بدهی عوارض خودروباکدپیگیری995998909پرداخت کردم بازهم بعدازمدتی برام پیامک عدم پرداخت امده علت چیه ازکجابایدپیگیری کرد

  74. ناشناس می‌گوید

    سلام بنده از عوارضی ردنشدم ولی پیامک امده که از عوارضی تهران قم ردشدی

  75. محمد می‌گوید

    سلام
    لطفا راهنمایی بفرماید من الان 40 روز هم از هیچ عوارضی عبور نکردم نمیدونم چطور برام عوارضی زدن حداقل باید تاریخ و ساعت عبور نیز درج بشه

  76. رامندی می‌گوید

    سلام
    باید هنگام عبور از عوارضی آزاد راه، حق انتخاب برای رانندگان وجود داشته باشد یعنی کسانی که امکان پرداخت آنلاین را ندارند و یا تمایل به آن ندارند مانند سابق عوارض مربوطه را نقدا پرداخت کنند پس حداقل یک باجه دریافت نقدی در هر سمت و تابلوهای راهنما لازم است. برای دو نفر هم ایجاد شغل شده است!

  77. پرویز می‌گوید

    یکی از بزرگترین درد های جامعه بشریت عدم رعایت حقوق همدیگر می باشد.مسئولین محترم مربوطه لطفا در صورت امکان اطلاعات مربوط به عبور از عوارضی ها را بر روی شماره موبایل مالک خودرو که با شماره ملی فرد مطابقت دارد ارسال فرمائید تا شخص بابت آنچه که می خواهد پرداخت کند اطلاعات لازمه را داشته باشد.

  78. ناشناس می‌گوید

    سلام واقعا سایت اناسپی مسخره است یک ساید درست طراحی کنید تا مردم به مشکل نخورن شماره خودرو وشماره تلفن وارد مکنم بعد کد فعل سازی نمیاد

  79. محمدی می‌گوید

    سلام از کجا ریز عوارضی ها رو باید ببینیم
    برای من 450000ریال بدهی زده . از کجا این مبلغ رو آورده . چطور میتونیم ببینم؟ مبالغ برلی چه تاریخ و چه اتوبانی هستش؟

  80. قطبی مرتضی می‌گوید

    سلام. ریز ترددها را هرچی گشتم نتونستم جایی پیدا کنم و ببینم . هرچی میگردی می بینی صحبت از پرداخته. ضمنا سوالاتی که مردم از شما می پرسند سوالات خیلی های دیگر هم هست جواب ایشون رو بدید و جواب ها را بقیه ببینند شاید قانع شدند – این همه جواب بی سوال !!.

  81. ناشناس می‌گوید

    لطفا لیست تراکنش پرداختیها را در سامانه استعلام پلاک فراهم کنید تا ما حساب پرداختیها را داشته باشیم

    1. ناشناس می‌گوید

      ریز پراخت رو میخوای چیکار؟ مهم این بود که پول رو رد کنی بیاد!!!.

      1. حسین می‌گوید

        من نمی دونم همه اعوارضیمو دادم چرا سه ماه قبل دوباره آمده من پرداخت کردم همه اعوارضی ام را

  82. مرتصی محمدی نودهی می‌گوید

    سلام من ازعوارضی کرج قزوین ترددمیکنم هم ازکارت عابربانک مسگنم کم میشد وهمبیش از۴۶۰۰۰۰ریال بدهکارشدم به کجا مراجعه کنم من یک جانباز شیمیای هستم بخاطردرمان دراین مسیر تردد میکنم لطفا میشه ازاین پلاک من عوارض نگیرید دردمیکشم داروهام گرون همین الان ازشدددرد نگیتونم بخوابم ممنون ازشما خانم حاجی وهمه شمازحمت کشای ایران عزیز

  83. ناشناس می‌گوید

    سلام
    چرا استعلام ک گرفته میشه مبلغ مسیرها مشخص نیست؟

  84. ناشناس می‌گوید

    سلام و قت به خیر، من چندین بار از این آزاد راهها رفت و آمد کردم ولی تاکنون که بیش از یک ماه گذشته هنوز بدهی ثبت نشده است. چه باید کرد که جریمه نشوم. ممنون

  85. حمید رضا شاهوردیلو می‌گوید

    سلام من تا الان سه بار عوارض آزاد راه را پرداخت کردم که بدهی من صفر شده ولی امروز بیست و هفت مهر بازم استعلام گرفتم هنوز بدهی دارم آنهم برای ماه دو و چهار و پنج و شش باید چه کنم؟ شاید هم عمدی در کار است که بیشتر پول بگیرند

  86. ارشد پرگر می‌گوید

    آقا ما هی پرداخت میکنیم بعد از مدتی دوباره به بدهی ما افزوده میشه،من نمیدونم این چه سیستمی آخه؟؟؟؟هرچی میدیم بازم بدهکاریم،لطفا رسیدگی کنید

  87. سید حمید رضا موسوی می‌گوید

    سلام
    من در مسیر تهران ساوه پرداخت نقدی انجام داده ام ولی باز هم برایم اعلام بدهی شده است.
    چرا بی حساب و کتاب بدهی اعلام می کنند با کدوم مستند.
    هیچ یک از مسیر ها، تاریخ و ساعت ها اعلام نمیشه، پرداختی های نقدی ما چی میشه، پول ناحقه.
    لطفا رسیدگی کنید، اگر اعلام بدهی می کنید یا عکس ارائه بدید یا نام مسیر، عوارضی ، تاریخ و ساعت.

  88. جلال می‌گوید

    سلام من ترجیح میدهم که جریمه پرداخت کنم.
    چون حداقل میشه امید وار بود که پول میاره تو خزانه دولت
    ولی پول این سایت ها معلوم نیست کجا می‌ره
    چون هم دوباره پیامک میاد که بده کارید.
    در ضمن خوب برایشان سود داره که این همه روش برای دریافتی بوجود آمده .

  89. مرضیه می‌گوید

    سلام ببخشید این مبالغی که تحت عنوان بدهی عوارض اومده بابت چی هست ؟؟ وقتی ما از اونجا تردد نداشتیم چرا برامون عوارض اومده ؟؟

  90. محمود می‌گوید

    سلام من وقتی ازاتوبان ترددکردم عوارض دستی پرداخت کردم ولی سه فقره برایم عوارض اومده حال منو راهنمایی کنید بایدچکارکنم به پلیس به علاوه ده ومراکزشهرداری مراجعه کردم میگویندبه ما مربوط نیست پس به کی مربوط است جواب بدهد

  91. ا.مهر می‌گوید

    به نظرم حداقل حق شهروندی ست که اطلاعات مربوط به اتوبان های طی شده با ساعت و تاریخ برای پرداخت کننده عوارض اتوبانی هنگام پرداخت مشخص باشد

  92. Atena می‌گوید

    يكي پاسخگو باشه من چند وقته ماشينم رو از خونه بيرون نياوردم اصلا مسيرم نيست كه از عوارضي رد بشم ولي اس ام اس اومده جريمه عوارض بين راهي داستان چيه ؟؟؟؟

  93. محمد می‌گوید

    سرکار خانم حاجی/ خدا قوت
    جهت راست آزمایی بدهی عوارضی لیست آن را چگونه می توان مشاهده نمود؟/
    لطفا جواب را در ایمیل هم داشته باشم.

    با تشکر

  94. محمد صمدی می‌گوید

    من از اتوبان قم تهران رفت و برگشت کردم.برای استعلام عوارض میشه دقیق راهنمایی بفرمایید.ممنون و متشکر

  95. ناشناس می‌گوید

    عوارض ازادراه در حال حاضر بسیار ناقص و اطلاعات ارسالی اشتباه است متاسفانه کارهای مکانیزه در ایران بسیار ناقص هستند

  96. هوشیار می‌گوید

    برای من ۱۰ هزار تومان بدهی عوارضی ثبت شده، در حالی که همیشه دستی پرداخت کردم. بدون استثناء. الکی مردم رو بدهکار کردن. همش دروغه. برا همینه با اینکه خیلی ها پرداخت کردن، بازم واسشون پیامک بدهکاری میاد.

  97. آشنای همیشه بدهکار می‌گوید

    فقط بلدند پیامک بدند که اینقدر بدهی داری و تا 72 ساعت باید پرداخت کنی . نه تاریخ و نه ساعت و نه مسیری که عبور کردی هیچکدام مشخص نیست و به دفعات پس از پرداخت بدهی پیامک اومده که شما بدهی دارید معلوم نیست این پولها به حساب کی واریز میشه ؟؟؟؟؟ و اطلاع رسانی و شفافیت هم که در حد اعلا و لالیگا

    1. مینا حاجی می‌گوید

      سلام
      جزییات ترددتون رو می‌تونید در سایت آیتول مشاهده کنید. آموزش این کار رو می‌تونید در لینک زیر ببینید:

      https://way2pay.ir/161342

  98. Ehsan می‌گوید

    چه وضعشه اخه مسخرشو در اوردید من سرکارم صبا شهر هر روز میرم میام چرا باید عوارضی بگیرید بره یکم راه بعدشم درست نمیاد عوارض ماها قاطی میاد چند بار چند بار برام عوارض میاد

  99. عارف می‌گوید

    سلام. البته من نمیدونم این پیامها رو کسی میخونه یا نه ، و یا اگر میخونه ترتیب اثر موثری میده یا به ما مردم مورد ستم از هر حیث میخنند و رد میشود .بهر روی این روش پرداخت برای رانندگان بسیار گنگ و ناملموس است .بزرگترین ایراد این اپلیکیشن و سیستم این هست که زمان و مکان بزرگراه را برای کاربر نمینویسه و این خود میتونه فساد آور باشه.
    لطفا در مورد این موضوع که دغدغه بسیاری از هموطنان عزیز میباشد رسیدگی کنید و چاره ای بیاندیشید . با سپاس

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      دوتس عزیز از طریق وبسایت آنی رو ریز تمام موارد عوارض تردد خودرو، از جمله ساعت، روز و بزرگراه رو به شما میده.

  100. Hasan می‌گوید

    سلام چرا تو قسمت پرداخت عوارض میریم تو یک روز ۷ الی ۸ بار بر پلاک خودرو عوارض ثبت شده است؟؟

  101. ناشناس می‌گوید

    خیلی اتوبان های درست و درمونی داره اخه این دولت جیب مردم رو میزنه .کسی که مسیر همیشگیش هست روزی دوبار باید بره بیاد پرداخت عوارضی دیگه برای چی .مسولین مردن فقط دنبال دزدی هستن خاک برسرشون

  102. ناشناس می‌گوید

    با سلااین راهش نیست چون من دسترسی نداشتم به اینترنت و یه هفته دیر تر پرداخت کردم اما سه تا جریمه 40 هزارتومنی امده برام اخه چرا

  103. ووو می‌گوید

    بنده راننده کامیون هستم حساب کردم ازبندرشاپورتاتهران یک سرویس رفت حدودا۳۰۰هزاربایدعوارض پرداخت کنم اونوقت سالی ۲بارفنربازوبست میکنم جادها مخصوصااستان مرکزی واصفهان افتظاحه دزدی بیدادمیکنه

  104. ناشناس می‌گوید

    از کجا باید بفهمیم کدوم عوارضی برا ما عوارض ارسال کرده

  105. علی می‌گوید

    چرا آنی رو عوارضی 9000 تومنی رو 11500 برداشت می‌کنه بنظر من دزدی آشکاره اگه راهی هست که عوارضی به قیمت واقعی پرداخت بشه بفرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.