راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جینی رومتی، مدیرعامل شرکت IBM بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / جینی رومتی دارای مدرک لیسانس رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه نورت‌وسترن است و از سال 1981 وارد شرکت آی‌بی‌ام شد و در سطوح مختلف مدیریتی فعالیت کرد و در سال 2002 به‌عنوان معاون مدیرعامل و رئیس بخش فروش، بازاریابی و استراتژی این شرکت انتخاب شد و در نهایت در سال 2012 به مدیرعاملی شرکت انتخاب و در همان سال و به‌دنبال بازنشستگی ساموئل پالمیسانو، عهده‌دار سمت رئیس هیات‌مدیره شرکت نیز شد.

رومتی جزء زنانی است که در دوران فعالیتش توانسته خوش بدرخشد و اینکه تاکنون نامش هشت بار در فهرست 50 زن قدرتمند در زمینه کسب‌وکار در مجله فورچون منتشر شد و در سال 2012 در فهرست فوربس در میان یکصد زن قدرتمند جهان، رتبه 15 را به خود اختصاص داد و نامش در لیست تایم 100 هم قرار دارد، همگی گواه بر همین موضوع است. حدود یک ماه پیش در یک برنامه مناظره، آی‌بی‌ام سیستم هوش مصنوعی با صدای زنانه‌ای به نام «پروژه مناظره» را رونمایی کرد که البته با اسم مستعار «خانم مناظره‌کننده» هم شناخته می‌شود.

در این برنامه این سیستم هوش مصنوعی در برابر هریش ناتاراجان، قهرمان مناظرات قرار گرفت و هدف این بود که آیا هوش مصنوعی می‌تواند تفکرات انسانی را شکست دهد یا نه و در پایان مشخص شد که هنوز این فناوری این قابلیت را ندارد. آی‌بی‌ام که ترجمه اسم کامل آن شرکت ماشین‌آلات بین‌المللی کسب‌وکار می‌شود، یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری واقع در نیویورک است.

این شرکت خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ ارائه می‌دهد و فعالیتش را در سال 1911 آغاز کرد. در سال 1956 آی‌بی‌ام با برنامه‌ریزی یک مدل کامپیوتری آی‌بی‌ام 704، اولین محصول خود در زمینه هوش مصنوعی را ارائه داد. در سال 2011 آی‌بی‌ام توانست با معرفی برنامه هوش مصنوعی خود به نام واتسون در یک برنامه تلویزیونی به نام جئوپاردی، توجه دنیا را به سمت این محصول خود جلب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.