راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیست‌ و‌ هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

بیست‌ و‌ هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- ویژه مردادماه 91- با مطالب کاملاً تولیدی در حوزه روابط‌عمومی، رسانه، هنرهای تجسمی، جامعه اطلاعاتی و سفرنامه‌های خبرنگاران به مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر شد.

«راه اندازی رشته روابط‌ عمومی الکترونیک؛ رؤیایی که محقق شد» عنوان سرمقاله این ماهنامه است. در بخش تحلیل گفتمان رسانه‌های خارجی، دکتر حسن بشیر، سیاست گفتمانی رسانه های بیگانه و رمزگشایی پیروزی اخوان‌المسلمین را مورد بررسی قرار داده است. گزارش یافته‌های نظرسنجی با عنوان مقایسۀ جایگاه رسانه‌های نوشتاری نزد فعالان حوزه ارتباطات و رسانه از دیگر بخش‌های این ماهنامه است. ماهنامه مدیریت ارتباطات برای سنجش، بررسی و ارزیابی فضای مطبوعاتی موجود کشور و بررسی سهم رسانه‌های نوشتاری مختلف از سبد رسانه‌ای، اقدام به طرح نظرسنجی‌ای با عنوان «مقایسۀ جایگاه رسانه‌های نوشتاری نزد فعالان حوزه ارتباطات و رسانه» کرده که نتایج جالب توجه آن در این شماره همراه با تحلیل‌های آرش محبی با عنوان «درباره بقاء و انقراض ارتباطاتی ما»، فؤاد صادقی با عنوان «سایت‌های خبری؛ پدیده‌ای جذاب برای مخاطب ایرانی»، امیر دبیری‌مهر با عنوان «در حاشیه یک نظرسنجی» و محمد مهاجر با عنوان « تحلیل؛ نقطه ضعف سایت‌ها» منتشر شده است.

«از طعنه‌های عالمانه به شریعتی تا پیامک‌های کوچه و بازار» عنوان یادداشت نگین حسینی، پژوهشگر ارتباطات است که به بررسی شوخی‌های سخیف با دکتر علی شریعتی که روزگاری «معلم» بسیاری از ایرانیان انقلابی و حتی غیرانقلابی به حساب می‌آمد پرداخته و دلایل و پیامدهای این اتفاق اجتماعی را مورد توجه قرار داده است.

«ضرورت توسعه مطالعات در زمینه‌های حقوقی و اقتصادی مدیریت ارتباطات«، قسمت پنجم و پایانی یادداشت پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران نیز در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.

گفت‌وگوی ویژه این شماره ماهنامه به مصاحبه با پروفسور حسام‌الدین بیان، استاد مدیریت و ارتباطات پیرامون روابط‌عمومی اختصاص یافته است. وی با بیانی شیوا و متفاوت اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی را تشریح و به بیان ویژگی‌های بایسته و شایسته کارگزاران روابط‌عمومی پرداخته است.

همچنین غلامرضا کاظمی‌دینان، دبیر کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» در گفت‌وگویی با این ماهنامه به تشریح دلایل برگزاری این کنفرانس پرداخته و تأکید کرده: «روابط‌عمومی‌ها در حمایت از تولید ملی موفق عمل نکرده‌اند».

«روزنامه‌نگاری؛ از علم تا عمل» عنوان پرونده‌ای است که به مناسبت در پیش بودن روز خبرنگار و به همت رضا قربانی، با همکاری قاسم سرافرازی، فاطمه عسگری آزاد، سعیده امامی، فاطمه شیرزادی، علیرضا کتابدار، فاطمه پور معصوم و مینا والی منتشر شده است.

«چرا روزنامه‌نگاری تحقیقی در ایران پا نگرفت و بررسی نقش دانشگاه در گفت‌وگو با محسنیان راد»، «بررسی فاصله دانشکده‌های روزنامه‌نگاری و محیط‌های حرفه‌ای در گفت و گو با حسن نمک‌دوست»، «آسیب‌شناسی فضای دانشگاهی رشته روزنامه‌نگاری و راه برون‌رفت از آن، در گفت‌وگو با اسماعیل قدیمی»، «بررسی تاریخ آموزش روزنامه‌نگاری در ایران در گفت‌وگو با علی‌اکبر قاضی‌زاده»، «مرور چند کار تحقیقاتی در زمینه فاصله علم و عمل»، «نقش آموزش دانشگاهي در ارتقاي توانايي‌هاي حرفه‌اي روزنامه‌نگاري در ايران»، «توان و تمایل، لازمه‌های روزنامه‌نگاری است»، «ظرفیت‌های بالقوه روزنامه‌نگاری سبک جامع در گفت و گو با علی قنواتی» و «نگاهی به آنچه در محیط‌های حرفه‌ای اتفاق می‌افتد» از مطالب این پرونده است.

پرونده مدیریت ارتباطات هنری این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با عنوان «تقابل و تعامل» به بررسی «اقتصاد هنرهای تجسمی و رسانه» پرداخته است. در این پرونده که با مسؤولیت حجت اله مرادخانی منتشر شده است آثار و گفتاری از تارا بهبهانی، عارف یزدانی، فریال سلحشور، آرش کبودی، جواد صادقی، بهروز بلمه و حجت‌اله مرادخانی به چشم می‌خورد.

«اقتصاد ماندگار»، «جایگاه روابط عمومی در رشد اقتصادی هنر»، «گفت‌وگو با فریال سلحشور»، «گفت‌وگو با محمد سلطانی‌فر»، «رونق اکسپوی تجسمی در گرو گسترش ارتباطات»، «گفت‌وگو با لیلی گلستان»، «گفت‌وگو با علیرضا سمیع آذر»، و« گفت‌وگو با محمد عارف»، از مطالب این پرونده است.

اما «کتاب‌های سفرنامه خبرنگاران؛ گفته‌هایی از گفته‌نشده‌ها» عنوان یکی از پرونده‌های خواندنی این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است که به همت حمید نورشمسی و با همکاری رضا بردستانی، علی کاشفی خوانساری و محسن مهدیان منتشر شده است.

در این پرونده حاصل نگاه یک خبرنگار و تحلیلگر ایرانی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مسکو است که تأثیر رسانه و تحلیل رسانه‌ای شفاهی و مکتوب را در مناسبات سیاسی و اجتماعی به تصویر می‌کشد منتشر شده است. «سفرهای بی‌سرانجام زیر سایه سنگینِ سفرنامه‌های نانوشته»، «گفت‌وگو با سید مجید حسینی» ، «ترس تاریخی ما از نقد شدن»، «کت و دامن خانم اشتون یا نماز خواندن آقای جلیلی، مسأله اصلی در مذاکرات هسته‌ای چیست»؟ و «گفت‌وگو با حمید باباوند» از مطالب این پرونده است.

در پرونده این شماره جامعه اطلاعاتی نیز که با همت سید تقی کمالی و همکاری رقیه قربانی بوساری، آزاده مرنی، هاجر شادمانی، محمد مهدی مولایی، نادیا حاجی عزیزی و دکتر مهدی زارع منتشر شده، این عناوین به چشم می‌خورد: «بررسی تطبیقی محتوای تولیدات علمی پژوهشگران ایران و ایالات متحده»، «رهیافتی بر ارتباطات علمی؛ سنگ بنای علوم جدید»، «مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مطرح کرد: شبکه علمی کشور، دریچه‌ای به سوی دانایی»، «برای نخستین بار در ایران با نرم‌افزار کاملاً بومی صورت می‌گیرد: ارتباط علمی نخبگان جامعه، نوآوران و محققان در شبکه اجتماعی»، «رسانه‏های اجتماعی ابزارهای گسترش ارتباطات علمی»، «ویژگی‌ها، الزامات و وظايف ارتباطات علمی در سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی»، و «جایگاه علم در جامعه و اهميت رسانه‌ها در انتشار اخبار علمي».

بیست‌و‌هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در 84 صفحه، تمام رنگی و با قیمت 4 هزارتومان بفروش می‌رسد. علاقمندان به خرید اینترنتی می توانند از طریق سایت www.cmmagazine.ir اقدام به خرید این ماهنامه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.